کد خبر: ۳۹۹۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

وزارت اقتصاد آلمان: پیروزی ترامپ در انتخابات به اقتصاد آمریکا آسیب خواهد رساند

وزارت اقتصاد آلمان معتقد است پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آسیب زیادی به اقتصاد آمریکا وارد خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در گزارش داخلی وزارت اقتصاد آلمان که یک مجله آلمانی روز شنبه آن را منتشر کرد آمده است، این وزارتخانه پیش بینی می کند اگر ترامپ وعده های انتخاباتی خود را اجرا کند، اقتصاد آمریکا با کاهش تولید ناخالص داخلی و کاهش فرصت های شغلی و بیکاری بالاتر مواجه خواهد شد.

ترامپ وعده داده است در صورتی که رئیس جمهور شود مالیات ها را در حدود 4400 میلیارد دلار (4.4 تریلیون دلار) کاهش دهد. وی همچنین خواستار کنترل شدیدتر دستگاه های دولتی و اتخاذ موضع افراطی تر در مذاکرات مربوط به توافقنامه های تجاری با دیگر کشورها شده است. ترامپ مدعی است طرح اقتصادی او موجب دستیابی به رشد اقتصادی 3.5 درصدی خواهد شد و ظرف یک دهه 25 میلیون فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد ولی برخی اقتصاد دانان فرضیاتی را که طرح ترامپ مبتنی بر آن است زیر سئوال برده اند.

در یادداشت وزارت اقتصاد آلمان آمده است، تعهدات ترامپ غیرقابل اجرا است و چنین برنامه هایی در تناقض با قوانین بین المللی یا قوانین آمریکا است و نمی تواند مبنای سیاست اقتصادی واقع گرایانه باشد.

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین