کد خبر: ۳۹۹۷۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹

تدبیر مطهری برای اینکه ظریف از مجلس کارت زرد نگیرد/ تغییر رویه درسوال از وزرا

یک عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به طرح سوال از وزیر خارجه درجلسه علنی روز گذشته (یکشنبه ) مجلس از تدبیر نایب رئیس مجلس برای تغییر رویه در سوال از وزرا خبر داد که به گفته‌ی وی احتمال دریافت کارت زرد از سوی وزرا را کاهش می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز : علی اصغر یوسف‌نژاد  اظهار کرد:‌ تاکنون در زمان طرح سوالات از وزرا به این شکل عمل می‌شد که پاسخ وزرا به سوالات مطروحه به رای گذاشته می‌شد که آیا این پاسخ‌ها قانع کننده بوده یا خیر؟ اما روز گذشته من و آقای مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشتند با مراجعه‌ای به آیین نامه داخلی دیدیم که طبق آیین نامه باید سوال نمایندگان به رای گذاشته شود و نه پاسخ وزیر.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در صورتی که سوال نمایندگان از وزرا به رای گذاشته شود با توجه به اینکه نیازمند نصف به اضافه یک رای است آرای ممتنع و کسانی که رای ندادند به نفع وزیر محاسبه می‌شود. در حالی که اگر پاسخ وزرا به رای گذاشته شود آراء ممتنع و کسانی که رای ندادند به ضرر وزیر خواهد بود.

این عضو هیات رئیسه مجلس یاد آور شد: روز یکشنبه در جریان طرح سوال از آقای ظریف سوال از ایشان به رای گذاشته شد و وزیر کار زرد نگرفت. در حالی که اگر پاسخ وزیر به رای گذاشته می‌شد ایشان کارت زرد دریافت می‌کرد.

یوسف‌نژاد در پایان با بیان این که برداشت از آیین نامه در مورد نحوه‌ی رای گیری در جریان طرح سوال از وزرا پیش از این متفاوت بوده گفت: با درایت آقای مطهری از این به بعد در طرح سوال از وزراء طبق آیین نامه عمل خواهد شد که در این صورت احتمال دریافت کارت زرد از سوی وزرا هم کمتر می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
1
این طرح مسخره کارت زرد رو لاریجانی درست کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
1
ظریف ادم بدی نیست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین