کد خبر: ۳۹۹۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

لاوروف‌: فریبکاری بس است، واشنگتن موضع خود را درقبال مخالفان سوری روشن کند

وزیر خارجه روسیه با انتفاد از سخنان و اقدامات متنقاض مسئولان آمریکا درباره سوریه، از آنها خواست به "فریبکاری‌ و زبان‌بازی‌" پایان داده و موضعی روشن نسبت به گروه‌های مخالف سوری در پیش گیرند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: هیچ دلیلی برای اظهارنظر رسمی درخصوص آنچه از سوی روزنامه نیویورک تایمز درباره دیدار جان کری، وزیر خارجه آمریکا با نمایندگان مخالفان سوریه منتشر شده، وجود ندارد.

لاوروف هشدار داد: توافقنامه‌هایی که مسکو و واشنگتن در تاریخ نهم سپتامبر به آن رسیدند به دلیل موضعگیری مبهم آمریکا نسبت به مخالفان سوری که این توافقنامه را رد کردند، بی‌تکلیف مانده است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهارات اخیر مسئولان کاخ سفید و اقدامات آنان در مورد سوریه را متناقض خوانده و از آنها خواست به فریبکاری‌ها و زبان‌بازی‌ها پایان دهند.

لاوروف در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر جان کری که دیپلمات‌های روس را متهم به فریب‌کاری کرد، گفت: مسکو امیدوار است که واشنگتن موضعگیری خود نسبت به مخالفان سوری را روشن سازد. اظهارات و اقدامات شرکای آمریکایی ما درباره سوریه در واقع به شدت متنناقض است و ما امیدواریم که طرف آمریکایی موضعگیری‌های مبهم خود در مورد گروه‌های مخالف سوری را روشن سازد به ویژه که این مساله به شکل مستقیم بر همکاری‌هایمان در زمینه اجرای توافقنامه‌های مشترک تاثیر می‌گذارد.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: مسکو از تحولات سوریه، روند اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت در این مورد، تلاش برخی از طرف‌ها در عملیات داخلی و خارجی سوریه بر خلاف قطعنامه‌های بین المللی به شدت نگران است.

لاوروف با اشاره به اینکه هر روز با همتای آمریکایی خود درباره سوریه گفتگو می‌کند و تنها در روز شنبه سه تماس تلفنی با وی داشته تاکید کرد: ما برای برطرف کردن موانع در مسیر اجرای توافقاتمان درباره سوریه تلاش می کنیم.

وی در پایان درباره آنچه در مجله نیویورک تایمز آمده گفت: روزنامه‌نگاران و تحلیلگران سیاسی کشورهای مختلف از جمله روسیه واکنش‌هایی نسبت به این سخنان داشتند و فکر نمی کنم که هیچ دلیلی برای اظهارنظر رسمی در این خصوص وجود داشته باشد.‌
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین