کد خبر: ۴۰۰۱۱۷
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
گزارش یک جلسه پر تنش در شورای شهر

افشای پرونده‌ای دیگر؛ ابهام در کمک میلیاردی قالیباف به یک خیریه

با گذشت نزدیک به دو ماه از رسانه‌ای شدن اتهامات واگذاری املاک به افراد خاص علیه شهرداری تهران، اعضای شورای شهر توقع دارند که هرچه زودتر نتایج بررسی‌ها مشخص شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به‌خصوص اینکه در طرح تحقیق و تفحص از شهرداری که با پیشنهاد اعضای اصولگرای شورا به طرح بازرسی و نظارت بر سازمان املاک و افشای پرونده‌ای دیگر؛ ابهام در کمک میلیاردی قالیباف به یک خیریهمستغلات شهرداری تهران تغییر نام داد تا به قول خودشان هر چه سریع‌تر نتیجه ظرف ١٠ روز مشخص شود، اما هنوز خبری از آن نیست. «غلامرضا انصاری»، عضو شورای شهر تهران هم می‌گوید: «اگر قرار باشد شهرداری در میان خط قرمز‌ها قرار گیرد، یک فاجعه است.» حالا این موضوع همچنان در پنجمین هفته متوالی، جلسات شورای شهر را تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه شهروند در ادامه گزارش خود نوشته است: روز گذشته «محسن سرخو»، عضو شورا که در هفته‌های گذشته به صورت خانوادگی مورد حملات یکی از خبرگزاری‌های اصولگرا قرار گرفته بود، این موضوع را مطرح کرد که «نمی‌دانم تذکراتی که به شهردار داشته‌ام باعث این حملات شده یا افشای نام دو تن از خبرنگاران صداوسیما در لیست تعاونی مسکن شهرداری یا از این ناراحتند که نام هیچکدام از دوستان ما در لیست‌های نجومی نیست.»

به دنبال این سخنان مشاجره لفظی میان سرخو و امانی، معاون شهردار ایجاد شد که لحظاتی هم ادامه داشت و با پادرمیانی رئیس شورا به پایان رسید. اعضای دیگر شورا ازجمله رئیس کمیسیون عمران، سخنگوی کمیسیون حقوقی، رئیس کمیته ایمنی، عضو هیأت رئیسه و رئیس شورای شهر هم درباره شکایت از رسانه‌هایی که موضوع واگذاری املاک را منتشر کرده بودند، سخنانی را ارایه کردند؛ به‌عنوان مثال احمد دنیامالی گفت: «حق طبیعی افراد است که در پی آبروریزی انجام شده شکایت کنند اما از آنها درخواست می‌کنم که با بزرگواری از شکایت خود از حوزه رسانه که چشم و گوش جامعه هستند، پرهیز کنند.»

عباس جدیدی هم گفت: «اگر قرار باشد فضا به سمت شکایت پیش برود، من باید نخستین نفری می‌بودم که از رسانه‌ها شکایت می‌کردم، شکایت کار خوبی نیست.» مهدی چمران که روز دوشنبه گفته بود پس از اعلام نتیجه سازمان بازرسی درباره ماجرای واگذاری املاک، شورا به این مسأله ورود خواهد کرد، روز سه‌شنبه تاکید کرد: «خبرنگارها نیز باید در انعکاس اخبار مواردی را رعایت کنند تا فضای دوستی حاکم بر شورا دچار تنش نشود.»

اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورا هم از هیأت‌رئیسه درخواست کرد تا «قالیباف» را برای ارایه توضیحاتی درباره واگذاری املاک به صحن شورای شهر دعوت کند.

انصاری، عضو کمیسیون برنامه شورا هم درباره آخرین وضع طرح اختیارات تفویضی گفت: بررسی اختیارات تفویضی به شهردار در شورای اول، موضوع زمان‌بری است و باید شورای شهر بررسی‌های لازم را در این‌باره انجام دهد.

البته غلامرضا انصاری هم پیش از این خواستار اعلام نتیجه بررسی پرونده واگذاری املاک شده بود. او با یادآوری این‌که طرح اصلاح‌طلبان مبنی بر تحقیق و تفحص از شهرداری، در شورا رد و به جای آن طرح بازرسی و نظارت بر سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران ارایه شده از سوی اصولگرایان شورا تصویب شد، به ایلنا گفت: «مطابق با آیین‌نامه داخلى شورا باید نتیجه این طرح طی ۱۰ روز در شورا ارایه می‌شد که تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است و در جلسه غیرعلنی اخیر نیز یکی از اعضای شورا در این‌باره تذکر داد. این موضوع قرار است در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت، مجلس و در قوه قضائیه به جد پیگیری شود. امیدواریم دستگاه‌هاى مسئول خارج از شورا و شهرداری وظایف خود را در این زمینه با جدیت و قاطعیت انجام دهند تا نتیجه بررسى‌ها مشخص شود و برخورد قانونى لازم انجام پذیرد.»

این عضو شورا درباره شکایت تعدادی از اعضا از رسانه‌ها به‌خاطر پیگیری این موضوع نیز توضیحاتی را مطرح کرد: «به هر میزان که رسانه‌های رسمی را محدود کنیم، به مجارى غیررسمی و غیرقابل نظارت موقعیت داده‌ایم. در جامعه‌ای که اصولگرا و اصلاح‌طلب و همه مسئولان کشور فریادشان از مفاسد اقتصادی اداری بلند است؛ باید برای مبارزه با این مفاسد بستر حضور مطبوعات آزاد و نقاد را گسترش دهیم. نامه سازمان بازرسی نامه‌ای رسمی و عادى بوده که تنها در اختیار شهرداری و سازمان بازرسی قرار داشته و ما به‌عنوان اعضای شورای شهر هنوز اصل آن را رویت نکرده‌ایم. این نامه شکل عادی داشته و ثبت آن هم عادی بوده است، لذا انتشار آن بلااشکال بوده است و نباید رسانه‌ها محدود شوند.»

به اعتقاد او «سختگیری با اصحاب رسانه بد‌ترین شکل مبارزه و تشدیدکننده مفاسد اداری و اقتصادی است. با لحاظ کردن خط قرمز‌ها باید امکان نقد دستگاه‌هاى اجرایى مهیا شود و اگر قرار باشد شهرداری در میان خط قرمز‌ها قرار گیرد، یک فاجعه است. شهرداری عین نظام و اصل نظام نیست. باید حرمت رهبری، نهاد روحانیت و نهاد مرجعیت را حفظ کنیم و از ابتدا هم سعی بر حفظ این حرمت‌ها بوده است و استثنایى نباید براى بقیه قایل شویم. شهردارى مسئول خدمات شهرى و از سازمان‌هاى دست چندم اجرایى است و امکان وقوع تخلف در آن بسیار است. حالا اگر این نهاد خدماتی را به‌عنوان خط قرمز منظور کرده و قبل از بررسى اصل موضوع، رسانه‌هایی را که مطلبی را از قول مسئول یا دستگاه‌هاى رسمى منتشر کرده‌اند؛ فیلتر کنیم یا ببندیم یا مسئولان بخش خبری را برکنار کنیم؛ کاری زشت و ناپسند است و افکار عمومی ارزیابی مثبتی از این قضایا نخواهد داشت.» البته حالا مجلس هم در آن‌طرف ماجرا مکاتبات خود را با شهردار تهران آغاز کرده است تا برای ارایه توضیحات به کمیسیون عمران برود. محمود صادقی، عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس روز گذشته از ارجاع طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به کمیسیون عمران خبر داد و گفت: کمیسیون عمران با شهرداری مکاتبه و طبق آیین‌نامه داخلی مجلس درخواست پاسخ کرده است، بنابراین شهردار باید برای پاسخ به کمیسیون عمران بیاید.»

معادن شن و ماسه دوباره فعال شد

از سرگیری فعالیت معادن شن و ماسه به دنبال تغییر شهردار منطقه ١٨ یکی از مهم‌ترین مسائلی بود که در این جلسه از سوی رئیس کمیسیون سلامت شورا مطرح شد. شورای شهر، فرمانداری و شهرداری منطقه ١٨ تهران از بیش از دو‌ سال گذشته در تلاش بودند تا فعالیت این معادن را متوقف کنند، چون این معادن نقش ویژه‌ای در بروز گرد و خاک در تهران داشته ‌است. سرانجام ٣٠ خرداد امسال مصطفی سلیمی، شهردار پیشین منطقه ١٨ تهران خبر توقف فعالیت معادن شن و ماسه را اعلام کرد و گفت: «با پیگیری‌های قضائی تمامی فعالیت‌های غیرمجاز در معادن شن و ماسه تعطیل شد. طرح عمران و توسعه بستر رودخانه کن به مساحت ۴۵٠ هکتار به‌عنوان قطب بزرگ فرهنگی، ورزشی و تفریحی به اجرا درمی‌آید.»

اما این شهردار اصلاح‌طلب در روزهای آخر شهریور امسال از سمت خود برکنار شد. حالا رحمت‌اله حافظی این موضوع را به‌عنوان انتقاد در صحن شورا مطرح کرد: «با وجود مکاتبات فرمانداری تهران و دادستانی برای توقف فعالیت این معادن، مجددا شاهد ازسرگیری فعالیت این معادن هستیم. متاسفم که شهردار منطقه ١٨ در کمتر از ٧ ماه، تغییر کرده است. از زمان جابه‌جایی شهردار منطقه، نه‌تنها فعالیت معادن آغاز شده بلکه پروژه متروکه بزرگراه شهید بروجردی نیز به کانون تهدید‌کننده سلامت شهروندان مبدل شده است. این دو پروژه از منابع اصلی ریزگردهای شهر تهران هستند.»

ابهام در کمک شهرداری به یک خیریه

کمک میلیاردی شهرداری به خیریه امام رضا(ع) هم موضوع دیگری بود که این عضو شورا درباره آن سخن گفت: «شهردار تهران پیش از این اعلام کرده بود که به‌عنوان یک شهروند نه شهردار به این خیریه کمک می‌کند، اما در چند‌سال گذشته چندده‌میلیارد تومان از منابع شهر برای این خیریه در شورای شهر مصوب شده است. از‌ سال ٩١ به این خیریه کمک می‌شود. این کمک‌ها برای چه کسی است و چگونه هزینه می‌شود؟ حدود پنج ماه پیش اعلام شد که تفاهمنامه‌ای با این خیریه منعقد می‌شود تا پس از اتمام ساخت بیمارستان، خدماتی به شهروندان ارایه شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
2
40
فاتحه يك شهر آن موقع بايد خوانده شود كه مدير شهر يك سوت زن و گاز انبري شد
ق ز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
1
33
جناب اقاي قاليباف چون دستش درمنابع مالي ارتش باز نبود در شهرداري انتقام چند ساله ارتش راگرفت وهرجا توانست پول پارو كرد!!! كاز انبوري خوبي بود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
1
20
در آمریکا نیز تحت لوای خیریه فساد های بزرگی انجام میگردد و تلویزیون ایان نیز برنامه ای را نشان داد.
خیریه ای است که مدیریت آن بصورت غیر علنی توسط خانم آقای قالیباف و برادرش مدیریت میگردد.
پروژه بیمارستان مغز دکتر س.م نیز این خیریه دارد برای خود میسازد و در آینده درآمد آن به این خیریه میرسد.
زمین آن نیز توسط شهرداری اعطا شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
2
29
خیریه امام رضا (ع) یک خیریه خانوادگی است و در راس آن همسر آقای قالیباف خانم زهرا سادات مشیر حضور دارند و موسسه را مدیریت میکنند. ...
پاسخ ها
حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
این درست نیست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
1
35
حالا کدام رسانه ها را برای افشای این فساد می بندند و چند نفر روزنامه نگار ... باید زندان بروند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
1
19
به نام خیریه به کام مدیران نالایق شهرداری از قدیم و ندیم شهرداری سرگردنه بوده حالا که دیگه واویلااااااااا تازه جناب تصمیم ریاست جمهوری را هم دارند.......
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
1
19
قالیباف گزینه اصولگرایان جهت انتخابات ریاست جمهوری سال 96 از تبلیغات پشت سر هم صداو سیما مشخصه براش برنامه دارن
536
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
1
18
جناب قالی باف شک نکن رییس جمهور شدنت منتفی منتفیه
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
1
16
ازجهیزیه میلیاردی دخترسرهنگ گازانبری چه خبر تغییرکاربری املاک توسط .. ...ایشان وپولهای میلیاردی چه خبرواقعا ازاین همه دزدی .....دیگه چه خبر
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
1
14
سلام
مبارک است اقای قالیباف
با همین ایده وروش قرار است کاندیداریاست جمهوری شوید؟
فکر میکنید ردای ریاست جمهوری برازنده شماست؟
حتما خواهند شناخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
1
18
خدا کمک کند بنده خدا خیر است از مال مردم می بخشد بنده 8 سال هست ملکی رفته توی طرح هر هفته وعده ماه دیگر را می دهند که بودجه نرسیده قابل توجه آقایان در املاک منطقه اون بیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
قریان نوبتی باشه نوبت ما است که از قبل انقلاب تو طرحیم و دیوان عدالت هم میگه هههههه
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
1
0
ازآقاي قاليباف بپرسيد چرا بعداز 20سال زمين بچه هاي تعاوني پليس راه رو تو سعادت آباد نميده نميده هزار تا بهانه مياره - جالب اينه كه خوذشم عضو هستش
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
1
کاش موظف به پاسخگویی به مردم میشدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
0
واقعا متاسفم که اصلاح طلبان راه اشتباه تندروهای اصولگرا را درپیش گرفته اند چهره های معقول وکاردان اصولگرا مثل قالیباف را اینطور تخریب نکنید چون حریف دانا بهتر است یا امثال احمدی نژاد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین