کد خبر: ۴۰۰۲۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۸

تعیین سهم شهرها از عوارض سیگار، بنزین و سوخت هواپیما

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم از تعیین سهم کلان‌شهرها و روستاها از سیگار، بنزین و نفت در جریان تصویب جزئیات برنامه در این کمیسیون خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به موجب بند ب ماده 5 لایحه برنامه ششم که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید سهم کلان‌شهرها، شهرها و روستاها از عوارض انواع سیگار و محصولات دخانی، انواع بنزین و سوخت هواپیما و نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره به ترتیب 12، 53 و 35 درصد تعیین شد.

وی افزود: همچنین در بند ج ماده 5 لایحه برنامه ششم، ماده 123 قانون برنامه پنجم جایگزین شد که بر اساس آن عوارض وصولی ارزش افزوده و عوارض آلودگی واحدهای تولیدی در هر شهرستان به نسبت جمعیت بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان شهرستان توزیع می‌شود. در صورتی که آلودگی واحدهای بزرگ تولیدی (50 نفر و بیشتر) به بیش از یک شهرستان در یک استان سرایت کند، عوارض آلودگی بر اساس سیاست‌های اعلامی معاونت به نسبت تأثیرگذاری در کمیته‌ای مرکب از معاون برنامه‌ریزی استاندار، فرمانداران شهرستان ذی‌ربط، مدیرکل حفاظت محیط زیست و مدیرکل امور مالیاتی استان بین شهرستان‌های متأثر توزیع می‌شود.

به گفته وی جلسات کمیسیون تلفیق به بعد از تعطیلی هفته آینده مجلس موکول می‌شود البته هیأت رئیسه این کمیسیون در روز شنبه هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین