کد خبر: ۴۰۰۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

با دبیرکل بعدی سازمان ملل متحد آشنا شوید

آقای گوترز در سال ۱۹۴۹ میلادی در لیسبون متولد شد. او فارغ التحصیل رشته مهندسی و فیزیک است در سال ۱۹۷۱ میلادی است. در سال ۱۹۷۴ میلادی به حزب سوسیالیست پرتغال پیوست.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- علیرغم گمانه‌زنی‌های فراوان در این‌باره که یک زن دبیرکل بعدی سازمان ملل متحد خواهد شد و پیش‌بینی‌ها درباره افزایش نقش زنان در این نهاد بین المللی افزایش یافته بود اما نتیجه چیز دیگری شد و قرار است آنتونی گوترز سیاستمدار مرد پرتغالی جانشین بان کی مون دبیرکل فعلی شود و رویای برابری جنسیتی برای سمت دبیرکلی این سازمان به اینده موکول شود. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ آقای گوترز در سال ۱۹۴۹ میلادی در لیسبون متولد شد. او فارغ التحصیل رشته مهندسی و فیزیک است در سال ۱۹۷۱ میلادی است. در سال ۱۹۷۴ میلادی به حزب سوسیالیست پرتغال پیوست. 

با دبیرکل بعدی سازمان ملل متحد آشنا شوید

در همان سال پنج دهه دیکتاتوری در پرتغال پایان یافت و او به یک سیاستمدار تمام عیار تبدیل شد. او بارها خواستار کمک بیش تر کشورهای ثروتمند به پناهندگان جهان شده است. او در سال ۱۹۹۵ میلادی سه سال پس از انتخاب بعنوان دبیرکل حزب سوسیالیست پرتغال به سمت نخست وزیری رسید تا سال ۲۰۰۲ میلادی در این سمت باقی ماند. 

او مسلط به زبان‌های انگلیسی، پرتغالی، فرانسوی و اسپانیایی است و توجه‌اش به دیپلماسی بین‌المللی سبب شد تا به ریاست کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در سال ۲۰۰۵ میلادی برسد. 

در دوران ریاست او در ظرفیت کمیساریا برای پاسخ‌دهی به بحران‌های بین افزایش یافت. اقای گوترز ۶۷ ساله است و دو فرزند از همسر اولش دارد که در سال ۱۹۹۸ میلادی درگذشت. او بار دیگر در سال ۲۰۰۱ میلادی ازدواج کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین