کد خبر: ۴۰۰۵۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

هشدارهایی در مورد بازگشایی مجدد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌ها برای بازگشایی مجدد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران بر لزوم پایبندی به قانون، اساسنامه و چارچوب فعالیت صنفی و پرهیز از تبدیل آن به باشگاه‌ سیاسی تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدعلی وکیلی اظهار کرد: اولین مساله‌ای که در مورد بازگشایی مجدد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران باید مورد توجه قرار گیرد این است که هر انجمن صنفی باید به اساسنامه‌اش پایبند باشد و صنف باید قواعد صنف را رعایت کند؛ چرا که تبدیل انجمن‌های صنفی به باشگاه‌های سیاسی اولین آسیب را به خود این انجمن‌ها می‌زند و تداخل وظایف ایجاد می‌کند و نهایتا خود این انجمن‌ها قربانی می شوند.

وی افزود: بنابراین اگر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران بخواهد بماند و فراگیر باشد باید به اساسنامه و چارچوب فعالیت صنفی خود پایبند بماند و از این چارچوب خارج نشود. این اولین شرط بقای هر صنف است؛ ضمن اینکه اگر بنا باشد این صنف را فراگیر کنند و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران بخواهد همه روزنامه‌نگاران را نمایندگی کند باید فارغ از جهت‌گیری‌ها، زمینه جذب اعضا را فراهم کرد.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار ادامه داد: اشتباهی که در گذشته اتفاق افتاد این بود که انجمن صنفی روزنامه‌نگاران شاخه حزبی شد و کارکرد حزبی پیدا کرد و نهایتا این انجمن و اعضای آن بودند که قربانی شدند؛ لذا انجمن صنفی نباید خود را با احزاب اشتباه بگیرد چرا که احزاب مرامنامه سیاسی دارند ولی اصناف اساسنامه صنفی دارند و باید به آن اساسنامه پایبند بمانند.

این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه قوانین و مقررات کشور و قانون اساسی باید خط قرمز فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران باشد، یادآور شد: اعضای این انجمن باید از توهمات فانتزی فاصله بگیرند. طبیعتا هر انجمنی که قانون اساسی را محترم بشمارد و به اساسنامه صنفی خود پایبند بماند ماندگار خواهد بود.

وکیلی اضافه کرد: اگر بنا باشد یک شبه توهم ره قهرمانی به سرمان نزند و به دنبال قهرمان‌سازی یک شبه نباشیم حتما زمینه ماندگاری انجمن فراهم خواهد شد.

این فعال رسانه‌ای درباره بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در دولت یازدهم نیز گفت: اجازه فعالیت به این انجمن برای دولت کار سختی نیست اما باید قواعد بازی را رعایت کنیم و امکان ماندگاری را فراهم کنیم که این موضوع اهمیت بیشتری دارد.

این عضو هیات رییسه مجلس خواستار ارائه هر چه سریعتر لایحه نظام جامع رسانه و لایحه نظام جامع انتشار از سوی دولت شد و افزود: اگر این دو لایحه زودتر نهایی و به مجلس ارائه شود می‌توان آن را به عنوان مبنای رفتار دولت با رسانه‌ها قلمداد کرد و تکلیف همه حوزه‌های رسانه‌ای از جمله این انجمن‌ها روشن خواهد شد و ما با یک قانون شفاف در ارتباط با انجمن طرف خواهیم بود که دولت‌ها نمی‌توانند تصرف و تفسیری در این زمینه داشته باشند در حالیکه قانون فعلی تفسیربردار است.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین