کد خبر: ۴۰۰۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

واحد بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس به مرحله پیش راه اندازی رسید

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، از پیش راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی و واحدهای جانبی (CCR) پالایشگاه نفت بندرعباس خبرداد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایلنا، عباس کاظمی با بیان این مطلب اعلام کرد: با راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی و افزایش ٣,٥ میلیون لیتری، ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس به ١٢ میلیون لیتر در روز می رسد.

وی افزود: افزون بر افزایش ظرفیت با تکمیل این طرح، هشت میلیون لیتر بنزین یورو ٤ به ظرفیت تولید کشور اضافه می شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: با افزایش هشت میلیون لیتری بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس، تولید روزانه بنزین یورو ٤ کشور از ٢٨ میلیون لیتر کنونی به ٣٦ میلیون لیتر افزایش می یابد.

وی با اشاره به تکمیل زنجیره توزیع بنزین یورو ٤ در هشت کلانشهر کشور گفت: با بهره برداری از واحد بنزین‌سازی و واحدهای جانبی (CCR) پالایشگاه نفت بندرعباس بنزین یورو ٤ به ٨٠ شهر کشور می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ارتقای کیفیت فرآورده‌ها و نیز افزایش بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس را از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی کامل طرح، با افزایش کمیت و کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس، بنزین یورو ٤ به بازار عرضه خواهد شد.

کاظمی افزود: طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس در نیمه دوم سال به بهره برداری می رسد.

طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس دارای ٩ واحد اصلی است که واحدهای تصفیه نفتای سنگین با ظرفیت ٢٥ هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت ٢١ هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت ٢٥ هزار بشکه در روز واحد تصفیه نفت گاز با ظرفیت ٥٠ هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت ١٢٠ تن در روز از واحد های مهم این طرح است.

براساس برنامه زمانبندی و پس از راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی، واحد تصفیه گازوئیل نیز که در مراحل پایانی تکمیل مکانیکی قرار دارد، پایان نیمه دوم امسال یا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین