کد خبر: ۴۰۰۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

حمایت جامعه جهانی از ایران برای مبارزه با مواد مخدر ناچیز بوده است

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل (امور اجتماعی و حقوق بشر) ذیل موضوع مواد مخدر تلاش‌های کشورمان در مبارزه با مواد مخدر را تبیین کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامحسین دهقانی، سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل گفت: شهادت ۴۰۰۰ نفر و مجروح شدن بیش از ۱۲۰۰۰ نفر از پرسنل نیروی انتظامی ایران در سالیان اخیر، تنها بخشی از هزینه‌هایی بوده که ایران در خط مقدم مبارزه با این تاجران مرگ و برای مصون نگه داشتن جوانان خود و دیگر کشور‌ها از شر اعتیاد متحمل شده است. 

او افزود: در نتیجه این مجاهدت‌ها بوده که بیش از هشتاد درصد تریاک قاچاق و بیش از چهل درصد هرویین و مرفین قاچاق در جهان توسط نیروی انتظامی ایران کشف و ضبط می‌شود و تنها در سال ۲۰۱۵ حدود ۶۲۰ تن انواع مواد مخدر در ایران کشف شده است. 

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل هم‌چنین تلاش‌های کشورمان در حوزه کاهش تقاضا از طریق پیشگیری و برنامه‌های کاهش آسیب را تشریح کرد و افزود: در نتیجه این اقدامات که عمدتا از جانب نهادهای جامعه مدنی اجرا می‌شوند ۶۰ درصد کاهش ابتلا به ایدز در معتادان تزریقی و بیش از ۴۰ درصد مراجعات داوطلبانه معتادان به مراکز ترک اعتیاد و بازپروری به ثبت رسیده است. 

دهقانی ضمن بیان نقش جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از انتقال این مواد به دیگر نقاط دنیا، از همکاری نکردن جامعه بین‌المللی انتقاد کرد و گفت: در شرایطی که قاچاقچیان بین‌المللی که ارتباط آشکاری با گروه‌های تروریستی و مرتکبان جنایات سازمان یافته دارند، بافت اجتماعی و آینده و نسل جوان ما را هدف قرار داده‌اند، حمایت جامعه جهانی از جمهوری اسلامی ایران بسیار ناچیز بوده است. 

در این نشست تعدادی از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین لغو مجازات اعدام برای قاچاق مواد مخدر را در سطح جهانی خواستار شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین