کد خبر: ۴۰۰۵۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

انگیزه قیام امام حسین(ع) از نظر علم‌الهدی

امام جمعه مشهد گفت: امام حسین(ع) انگیزه قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر معرفی می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله «سیداحمدعلم الهدی» ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به این‌که هفته اول ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: امام حسین(ع) انگیزه قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که وقتی عمق قیام امام حسین(ع) را در نظر می‌گیریم می‌بینیم که قیام حضرت در این بود که مردم را از بی‌تفاوتی خارج کند، افزود: چیزی که برای امام حسین(ع) موضوعیت داشت بی‌تفاوتی مردم در برابر گناه و جنایت بود و ایشان می‌خواستند که مردم در برابر گناه بی‌تفاوت نباشند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: جامعه‌ای که اگر بنا باشد کسی بگوید در آن شهوت رانی نکنید، گناه و بی بند و باری نکنید و ابزار شهوت و عیاشی در زندگی مردم را به وجود نیاورید بعد به این آدم بگویند تو ضدجوان، ضددین، ضدخوشگذرانی و ضدآسایش مردم هستی، نباید از این حرف‌ها ترسید و در مقابل فحش، افترا و استهزاء نباید عقب‌نشینی کرد، باید تا مرز جان باید پای این حرف‌ها ایستاد.

علم‌الهدی با طرح این پرسش که جامعه هدف امام حسین در آن زمان که بود؟ گفت: آیا امام حسین(ع) می‌خواست یزید را امر به معروف و نهی از منکر کند، خیر، جامعه هدف امام حسین یزید نبود، انکر منکرات زمان سیدالشهدا که برای نهی از این منکر امام قیام کرد انحراف سیاسی جامعه و امت اسلامی آن زمان بود. 

امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که در آن زمان امت دچار انحراف سیاسی شده بود که نتیجه و مولودش حکومت یزید و معاویه بود، گفت: مردم در برابر ظلم، جنایت و گناه بی‌تفاوت شده و دچار مصلحت‌اندیشی برای زندگی خود شده بودند، این‌که طوری عمل کنند که خطری متوجه شکم، لذت و آسایش‌شان نشود و زندگیشان به خطر نیفتد و نتیجه این انحراف نقض بیعت کوفه با مسلم بود.       
وی با طرح این پرسش که چرا کوفی‌ها با مسلم نقض پیمان کردند؟ گفت: مصلحت‌اندیشی باعث چنین اتفاقی شد، مردم دیدند 20 سال معاویه هر چه قداره‌کش و جنایت‌کار بوده به جرم دوستی اهل بیت بر مردم مسلط کرده، آن وقت آن‌ها برای این‌که راحت زندگی کنند با مسلم نقض بیعت کردند. 

علم‌الهدی با اشاره به شعار ما اهل کوفه نیستیم، اظهار کرد: شما وقتی کوفی نیستید که پای ولایت فقیه بایستید تا خود آقا تشریف بیاورند، مسلم امام زمان(عج) ولی‌فقیه است، ولایت فقیهی که استکبار می‌خواهد با همه قدرت آن را براندازی کند. 

وی خاطرنشان کرد: هر که پای ستون ولایت خیمه زده است مورد هدف دشمن قرار دارد، تفکر مصلحت‌اندیشی برای زندگی مادی که تنها خورد و خوراک و لذت در سیاست ما مطرح باشد به جای ارزش‌های دینی، همان منکری است که امام حسین(ع) برای آن قیام کردند.

علم‌الهدی مانع اصلی اجرای امر به معروف و نهی از منکر را جریان‌های سیاسی دانست و افزود: عده‌ای می‌خواهند از یک قشر لائیک و بی‌بند و بار در انتخابات برای خود اردو درست کنند و این قشر را دنبال سر خود راه بیندازند و اگر کسی امر به معروف کند در فضای مجازی و مطبوعات به او اهانت می‌کنند و او را مورد استهزاء قرار می‌دهند.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این‌که اگر این عده به فکر جوان‌ها هستند چرا لااقل در حد شعار برای بیکاری جوان‌ها راه حلی نمی اندیشیند، یادآور شد: کدام جوان است که شما از لذت آن دفاع می‌کنید، جوانان سینه‌زن امام حسین(ع) و یا جوانان مدافعان حرم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
بهتر است از افراد صاحب نظر مطلب بگذاريد
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
شما هم به اسم دوستی اهل بیت ....
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
سلام
اقای علم‌الهدی
چقدر جنابعالی در دولت قبلی به فرمایش خودتان ( تفکر مصلحت‌اندیشی برای زندگی مادی که تنها خورد و خوراک و لذت در سیاست ما مطرح باشد به جای ارزش‌های دینی، همان منکری است که امام حسین(ع) برای آن قیام کردند) در مقابل بذل وبخشش ها وچپاول وغارت پایبند بودید؟
اجرای امر به معروف و نهی از منکرفقط برای یک مورد (بی‌بند و بار ی) نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین