کد خبر: ۴۰۱۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶

مردم این روستا هنوز نمی‌دانند طالبان سقوط کرده+تصاویر

در این منطقه بسیاری هنوز نمی‌داند که حکومت طالبان در جریان حمله امریکا نابود شده و جنگ در سرتاسر آن کشور سال‌های متمادی در جریان بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- واخان روستایی است که زندگی قبیله‌ای در آن رایج است؛ منطقه‌ای میان تاجیکستان و پاکستان جایی که ۱۲ هزار روستایی را در خود جای داده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در این منطقه بسیاری هنوز نمی‌داند که حکومت طالبان در جریان حمله امریکا نابود شده و جنگ در سرتاسر آن کشور سال‌های متمادی در جریان بوده است. اکنون دولت افغانستان قصد دارد تا از این منطقه به عوان جاذبه‌ای توریستی برای جلب جهانگردان استفاده نماید. 

این منطقه ۴.۵۰۰ متری در وضعیت دشواری به سر می‌برد. مردم واخان زندگی ساده و آرامی به همراه احشام و به دور از تجملات دارند. 

علیرغم آن‌که دولت افغانستان قصد بهره‌برداری از این منطقه را دارد اما جهانگردان برای بازدید باید راه دشوار و صعب‌العبور و جاده پر‌سنگلاخی که نیم قرن پیش‌ساخته شده ر ا بپیمایند و هم‌چنین از ایست کنترل مرزی نیز عبور کنند.

گفته شده که اجداد این افراد بیش از دو هزار سال است که در این کوهپایه‌ها زندگی کرده‌اند و روستای مذکور از دنیا جدا شده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
محمد جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
0
آفتاب چندتا عکس از نشست زمین چهارراه مولوی تهران که امروز اتفاق افتاد به ایمیلت ارسال کردم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین