کد خبر: ۴۰۳۸۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

واکنش کواکبیان به ادعای اماراتی‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در اجلاس بین المجالس IPU در ژنو نسبت به ادعای امارات درباره جزایر ایرانی خلیج فارس واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :
خانه ملت نوشت: مصطفی کواکبیان در واکنش به ادعای امارات درباره جزایر ایرانی خلیج فارس در اجلاس بین المجالس IPU در ژنو گفت: امروز شاهد هستیم که نماینده امارات متحد عربی ادعای بی پایه و غیر قبال توجیهی علیه تمامیت عرضی کشور ایران مطرح کرد. این ادعاها در تعارض با اصول حقوق بین الملل، منشور سازمان ملل و روابط خوب همسایگی محسوب می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی حاکمیت خود را بر جزایر ایرانی ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس همواره مورد تاکید موکد قرار داده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی بر مبنای سیاست اصولی خود که مبتنی بر تامین امنیت، ثبات و برقراری صلح در خلیج فارس با کشورهای منطقه است اقدامات گسترده تری را برای اعتماد سازی و گسترش اقدامات اعتماد ساز در منطقه انجام داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: بر همین اساس آمادگی خود را برای مشارکت دوجانبه با کشورهای ایالات متحد عربی برای رفع سوء تفاهمات موجود اعلام می کنیم، اما در عین حال این مسئله واضح است که تمامیت سرزمینی و حاکمیت جمهوری اسلامی بر سر جزایر مذکور اصلا قابل مذاکره نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
0
تمامیت ارضی صحیح است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
0
کورش کجایی ؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
1
سلام
ادعای امارات درباره جزایرسه گانه ایران بی پایه واساس وشبیه به بادکنک توخالی است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین