کد خبر: ۴۰۴۲۷۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

عراقچی: داعش جهان اسلام را از مبارزه با رژیم صهیونیستی منحرف کرده است

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: تروریسم داعشی و تکفیری، جهان اسلام را از مسیر اصلی مقابله با رژیم صهیونیستی منحرف کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : عباس عراقچی روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین نشست بین‌ المللی مدل سازمان همکاری‌ اسلامی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: گروههای داعشی و تکفیری مولود نامشروع کشورهای غرب و ارتجاع داخلی هستند که سعی در انحراف اسلام از مسیر اصلی خود دارند.
وی با اشاره به گسترش اسلام هراسی و برادرکشی توسط گروههای تروریستی و تکفیری در سوریه، عراق، یمن و سایر کشورهای منطقه اظهار کرد: یکی از اصول مدنظر جمهوری اسلامی ایران آگاهی بخشی به جوانان جهان اسلام در زمینه خطرات و چالشهایی است که کشورهای اسلامی را تهدید می کند.

وی گفت: سازمان همکاری اسلامی باید سازمانی جامع برای همه کشورهای اسلامی باشد و به وظایف خود برای مقابله با بحرانها عمل کند.
عراقچی با تاکید بر اینکه سازمان همکاری اسلامی نباید در اختیار یک یا چند کشور باشد، افزود: با روند کنونی این سازمان نمی تواند نقش تعیین کننده در حل و فصل مساله جهان اسلام داشته باشد زیرا نه تنها در رسیدن به هدف اصلی خود برای مقابله با رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف موفق نبوده که حتی با اختلافات و درگیری های داخلی جهان اسلام نیز نتوانسته مقابله کند.

وی اظهار کرد: نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب آموزه های دینی و اسلامی بسیار دارد که باید در این سازمان مد نظر جوانان جهان اسلام قرار گیرد.
وی گفت: سازمان همکاری اسلامی با برخورداری از یک چهارم جمعیت جهان، 30 درصد آرای مجمع عمومی سازمان ملل و 70 درصد نفت جهان از ظرفیت گسترده ای برخوردار است که باید از آن در راستای مبارزه با صهیونیسم استفاده کند.
معاون وزیر امور خارجه افزود: به منظور پرورش سیاسی نخبگان جهان اسلام، نشست جوانان جهان اسلام با همکاری مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی و شهرداری مشهد در این شهر برگزار شده است.

وی اظهار کرد: این نشست که با هدف گردهم آوردن جوانان نخبه جهان اسلام و آشناکردن آنان با مشکلات پیش روی کشورهای اسلامی نظیر تروریسم، فرقه گرایی و افراط گرایی از اول آبان ماه در مشهد برگزار شده است تا ششم این ماه ادامه دارد.
وی گفت: اهتمام به منافع امت اسلامی فارغ از اختلاف در دیدگاه های مذهبی و سیاسی از مهمترین وظایف سازمان همکاری اسلامی است که کشورهای عضو برای افزایش اقتدار جهان اسلام باید بر این محور متمرکز شوند.

مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی از سال 2011 میلادی در چارچوب سازمان همکاری اسلامی فعال شده است.
سازمان همکاری اسلامی دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که 57 کشور در آن عضویت دارند.
کلانشهر مشهد نیز از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی انتخاب شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین