کد خبر: ۴۰۵۷۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
هیلاری‌ کلینتون همان خط اوباما را در قبال خاورمیانه ادامه می‌دهد؟

هیلاری توافق هسته‌ای را افتخار می‌داند/اوباما متحدانش را نادیده گرفت و به‌سوی ایران چرخید/کلینتون چه خواهد کرد؟

کلینتون در صورت‌ پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در قبال ایران چه موضعی را اتخاذ خواهد کرد؟ آیا توافق هسته‌ای بدان معناست که ایران و ایالات متحده‌ به روابط حسنه دیپلماتیک ادامه خواهند داد و به این موضوع مفتخر خواهند بود؟
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- نشریه «نشنال» امارات با انتشار گزارشی تحلیلی اشاره می‌کند که برخی از تحلیلگران باور دارند هیلاری کلینتون هیلاری توافق هسته‌ای را افتخار می‌داند/اوباما متحدانش را نادیده گرفت و به‌سوی ایران چرخید/کلینتون چه خواهد کرد؟همان خط مشی باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا را در قبال ایران و خاورمیانه ادامه می‌دهد، توافق هسته‌ای را افتخاری برای دولت دمکرات‌ها می‌داند و خود را نیز در روند رسیدن به این نتیجه سهیم می‌داند. اما از دید این نشریه این تمام ماجرا نیست. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نشنال در ادامه می‌نویسد: «در نتیجه این پرسش مطرح می‌شود که کلینتون در صورت‌ پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در قبال ایران چه موضعی را اتخاذ خواهد کرد؟ آیا توافق هسته‌ای بدان معناست که ایران و ایالات متحده‌ به روابط حسنه دیپلماتیک ادامه خواهند داد و به این موضوع مفتخر خواهند بود؟ شواهد نشان می‌دهند که ضرورتا این‌گونه نخواهد بود. درباره تحلیل سیاست امریکا در قبال خاورمیانه باید سه موضوع را مدنظر قرار داد: نخست موضع امریکا در قبال برجام، دوم موضع امریکا در قبال متحدان منطقه‌ای و در نهایت موضع امریکا نسبت به متحدان و گروه‌های مورد حمایت ایران در منطقه. اوباما به‌طور قابل‌توحهی سیاست خاورمیانه خود را بر روی محور چرخش به سوی ایران قرار داد و نگرانی متحدان منطقه‌ای امریکا را نادیده گرفت. اوباما خود را در برابر اسرائیل و عربستان سعودی قرار داد. این موضوع باعث بهبود روابط ایران و امریکا شد؛ به حدی شد که بسیاری از تابوهای دیپلماتیک میان دو کشور شکسته شدند و مقام‌های سطح بالا شروع به مذاکرات منظم با یکدیگر کردند. اما تنش در روابط امریکا و اسرائیل افزایش یافت. اگرچه کلینتون به برجام پایبند است اما مخالف سیاست‌های منطقه‌ای ایران است.»

این نشریه در ادامه اشاره می‌کند که برخورد خوب اوباما با برجام و لغو تحریم‌ها و جلوگیری از افزایش تنش با ایران سیاست او بود. اوباما همچنین در قبال متحدان منطقه‌ای ایران موضع نرم‌تری نسبت به دولت‌های قبلی امریکا نشان می‌داد اما کلینتون هرگز تا زمانی که در سمت وزیر امور خارجه امریکا بود با این موضع همسو نبود. 

نشنال در ادامه اشاره می‌کند که سیاست خارجی کلینتون حرکت به سوی متحدان قدیمی خاورمیانه است. روابط کلینتون با اسرائیل به احتمال زیاد در دستور کار برای بهبود قرار خواهد گرفت و او به دنبال بهبود مجدد رابطه با کشورهای حوزه خلیج فارس برخواهد آمد. 

این نشریه اشاره می‌کند؛ بدون شک کلینتون موضع تندتری در برابر گروه‌های مورد حمایت ایران در منطقه خواهد داشت. در رابطه با سوریه نیز این نشریه اشاره می‌کند که کلینتون موضع جنگ‌طلبانه‌تری دارد و خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع شده است؛ امری که به ضرر امنیت ملی ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
یامین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
2
کاملا با نظر این نشریه موافقم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
2
0
اوباما و کلینتون و ترامپ هر سه عروسک های خیمه شب بازی استکبار و استعمار هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
1
آه ترامپ ميگيردت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین