کد خبر: ۴۰۶۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰

زندگی زنان ارتش اوکراین+تصاویر

بارلوکووا ۳۰ ساله می‌گوید که دیگر نمی‌توانست بیطرف در گوشه‌ای بایستد. او به کی یف بازگشت. سه روز در آنجا بود؛ از کارش استعفا داد و به پیسکی بازگشت تا به عنوان یک سرباز بجنگد. سه ماه بعد او تبدیل به یک سرباز باتجربه جنگی شده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- «لرا بولاکووا» برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی به دونباس در شرق اوکراین سفر کرد. آن زمان روزنامه‌نگاری بود که خشونت‌های درگرفته میان ارتش اوکراین و نیروهای جدایی‌طلب حامی روسیه را گزارش می‌کرد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پس از یک هفته پوشش اخبار جنگ در شهر پیسکی او فهمید که نوشتن در این‌باره کافی نیست. او تصمیم به در دست گرفتن سلاح برای دفاع از کشورش گرفت. بارلوکووا ۳۰ ساله می‌گوید که دیگر نمی‌توانست بیطرف در گوشه‌ای بایستد. او به کی یف بازگشت. سه روز در آنجا بود؛ از کارش استعفا داد و به پیسکی بازگشت تا به عنوان یک سرباز بجنگد. سه ماه بعد او تبدیل به یک سرباز باتجربه جنگی شده بود. در جنگی که جان بیش از نه هزار نفر از جمله غیر نظامیان و همچنین جدایی‌طلبان اوکراینی مورد حمایت روسیه را گرفته است. بمباران‌های روزانه خاطره روزمره در شرق اوکراین و در منطقه پیسی هستند». 

نشریه «نیوزویک » با انشار گزارشی درباره او به عنوان یکی از ده‌ها زن نظامی اوکراینی که اکنون فرمانده واحد توپخانه شده، می‌نویسد:«در ابتدای بهار سال ۲۰۱۴ میلادی که درگیری‌ها آغاز شده بود به زنان اجازه حضور در خط مقدم جبهه داده نمی‌شد؛ زنانی که در ارتش خدمت کرده بودند می‌توانستند نقش‌های حمایتی و پشتیبانی از جمله پزشکی و مهندسی و مدیریت را ایفا کنند. در سال گذشته اما این زنان در کنار گروه‌های شبه‌نظامی ملی‌گرای افراطی دست راستی اجازه یافتند تا علیه جدایی‌طلبان مورد حمیات روسیه وارد نبرد شوند». 

بورلاکووا اما می‌گوید علیرغم آن که بسیاری از مردم جذب گروه‌های راست افراطی شده‌اند او اندیشه آنان را نمی‌پذیرد و تنها برای کشورش می‌جنگد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین