کد خبر: ۴۰۷۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
گلعلی ‌زاده، فعال اقتصادی:

موفقیت برجام در سایه همراهی کلیه ارکان و قوای نظام بدست آمد

علیرضا گلعلی زاده، فعال حوزه اقتصادی و صنعتی در بخش خصوصی گفت: در شرایط پسابرجام گشایش های مهمی در زمینه اقتصاد روی داده است که بدون تردید موجب تسریع رشد کشور می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا گلعلی زاده، فعال حوزه اقتصادی و صنعتی در بخش خصوصی است. هرچند در سوابق وی حضور در برخی حوزه های سیاسی از جمله ریاست دفتر دبیرکل حزب اعتدال و توسعه نیز دیده می شود اما رویکرد کلی وی به رویدادهای کشور، عموما از جنبه اقتصادی است.

مصاحبه آفتاب با وی در مراسم هشتمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران، ‌در ذیل می آید.

•شرایط امروز اقتصاد کشور را چگونه می بینید؟
با توجه به اینکه در شرایط پسابرجام به سر می بریم شاید در نگاه کلی اینطور به نظر برسد که هنوز آنچه که مد نظر عموم مردم عزیز ایران بود، در عرصه اقتصادی اتفاق نیفتاده است که البته دلیل اصلی آن هم عدم پایبندی کامل آمریکایی ها به برجام است، اما اگر کمی دقیق تر موضوع را بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که از بسیاری جهات نیز گشایش های مهمی در زمینه اقتصاد روی داده است که بدون تردید موجب تسریع رشد کشور می شود. از رفع تحریم فروش و تولید نفت گرفته تا امکان فعالیت بیمه ای، حمل و نقل، امور بانکی و نیز برخی سرمایه گذاری ها، از نتایج مثبت برجام بوده است که در کنار دستاوردهای سیاسی و هسته ای، بسیار قابل توجه است.


•به عنوان یک فعال اقتصادی، ملموس‌ترین موفقیت دولت در شرایط اقتصادی پسابرجام را در کدام حوزه می دانید؟
مهار تورم و به تبع آن، تعدیل نرخ تسهیلات بانکی از موارد مهمی هستند که دولت یازدهم به خوبی به انجام رسانده است. همچنین تثبیت نسبی نرخ ارز و طلا و اتمام بسیاری از پروژه های نیمه تمام از موفقیت های قابل توجه این دولت هستند.

•ارزیابی شما از نتایج برجام چگونه است؟ 
مهمترین و اصلی ترین نتیجه برجام، همدلی و همراهی کلیه ارکان و قوای نظام در ذیل سایه و عنایت مقام معظم رهبری برای دستیابی به نتایج مثبت بوده که نتیجه هماهنگی و تجمیع این بردارهای هم راستا، موجب ارتقا امنیت ملی ما هم شده است.
همچنین به رسمیت شناختن حق توان هسته ای مسالمت آمیز ایران اسلامی، از بزرگترین دستاورد های دولت تدبیر و امید بوده است که این مهم نیز فقط در سایه لطف خدا و زحمات مجموعه دولت و بویژه رهنمودهای مقام معظم رهبری به دست آمد. البته در کنار آن، شاهد تثبیت جایگاه واقعی دیپلماسی ایران در عرصه بین المللی هستیم که این نیز با توجه به فرامرزی بودن اندیشه ای انقلاب اسلامی، بسیار با ارزش است.

•پیش‌بینی شما از روند سرمایه‌گذاری اقتصادی در حوزه کارآفرینی در کشور چگونه است؟
همانطور که پیش‌تر هم گفتم گشایش های زیادی در عرصه اقتصادی کشور ایجاد شده است که بویژه با اتکا به اقتصاد مقاومتی که دبیرخانه آن نیز در سازمان برنامه و بودجه در حال فعالیت است، نوید روزهای خوبی را می دهد. شواهد و قرائن نیز نشان دهنده حداکثر تلاش و خواسته دولت در توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی و با محور قراردادن اقتصاد مقاومتی مورد تاکید حضرت آقا است که البته همت و همکاری همگان را می طلبد.

•نقش برنامه ششم توسعه را در اشتغال و کارآفرینی چطور می بینید؟
باید اذعان کرد که برنامه ششم توسعه توجه کافی به این مقوله داشته و امیدواری بسیاری در این زمینه وجود دارد. جای خوشحالی است که تیم متخصص و باتجربه‌ای، مدیریت سازمان برنامه و بودجه را برعهده دارند. البته طبیعی است که برخی نیز انتقاداتی را به زعم خود بر این برنامه وارد بدانند اما تصور من این است که موضوع اشتغال و کارآفرینی در برنامه ششم توسعه یکی از محورهای موفق و اثربخش خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
خواهشا به احتکار شدید مواد پتروشیمی و گرانی آن که باعث تعطیلی واحدهای تولیدی شده اند رسیدگی کنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین