کد خبر: ۴۰۷۴۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰

واکنش کشورهای عرب به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

مقامات کشورهای عرب نسبت به پیروزی 'دونالد ترامپ' در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، واکنش مثبتی نشان دادند، در حالی که تا پیش از رای گیری در این کشور نسبت به انتخاب وی ابراز نگرانی می کردند .
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، رییس جمهوری مصر امروز (چهارشنبه) اولین رهبر کشورهای عربی بود که با ترامپ تماس تلفنی برقرار کرده و به وی تبریک گفت.
'عبدالفتاح السیسی' همچنین در پیامی، ابراز امیدواری کرد که در دوره رییس جمهوری جدید آمریکا، روابط کشورش با واشنگتن تقویت شود.

**سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع این کشور در پیام های جداگانه ای با تبریک پیروزی ترامپ از طرف ملت وحکومت سعودی، برای وی سلامتی وموفقیت درانجام وظایف درراستای امنیت وثبات خاورمیانه وجهان وبرای ملت آمریکا ، پیشرفت وشکوفایی آرزو کردند.
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان 'واس' ، ملک سلمان روابط تاریخی ومستحکم بین دو کشور دوست را ستود وبرای پیشرفت و تقویت آن در همه زمینه ها بر اساس منافع دو کشور ابراز امیدواری کرد.

**به گزارش خبرگزاری قطر، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر انتخاب دونالد ترامپ را به ریاست جمهوری امریکا تبریک گفت .

** حماس: سیاست های ضد فلسطینی آمریکا تغییری نمی کند
'سامی ابوزهری' سخنگوی 'جنبش مقاومت اسلامی' (حماس) فلسطین در واکنش به پیروزی ترامپ به خبرگزاری فرانسه گفت که بعید می داند با حضور ترامپ در کاخ سفید، سیاست های آمریکا نسبت به فلسطینیان تغییر کند.
وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که ترامپ سیاست های خود را درباره مساله فلسطین مورد ارزیابی قرار دهد.

** تشکیلات خودگردان فلسطینی: ترامپ به تشکیل دولت فلسطین کمک کند
'نبیل ابوردینه' سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطینی از ترامپ رییس جمهوری جدید آمریکا خواست تا برای تشکیل دولت مستقل فلسطین بر اساس مرزهای سال 1967 تلاش کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ابو ردینه افزود: دولت آمریکا باید بداند که تحقق صلح و ثبات در منطقه تنها با حل عادلانه و مطابق با قوانین بین المللی قضیه فلسطین ممکن خواهد بود تا در نتیجه آن هرج ومرج و تندروی در جهان از بین برود.
هنوز کاملا مشخص نیست که رویکرد ترامپ نسبت به مساله فلسطین چه خواهد بود، اما، وی قبلا اعلام کرده که سفارت آمریکا را از 'تل آویو' به 'بیت المقدس' منتقل می کند.

** 'فؤاد معصوم' رییس جمهوری عراق در پیامی با تبریک پیروزی ترامپ، برای وی و مردم آمریکا آرزوی پیشرفت، صلح و شکوفایی کرد و برای روابط دو کشور تقویت و همکاری هر چه بیشتر را خواستار شد.

** حیدر العبادی نخست وزیر عراق در واکنش به پیروزی ترامپ ، با اشاره به جنگ کشورش با تروریسم و پیروزی های ارزنده در نابودی داعش، که با فداکاری ها وشجاعت های فرزندان عراق بدست آمده است، از آمریکا و سایر کشورهای جهان خواست تا در مبارزه با تروریسم که نه تنها عراق بلکه همه دنیا را تهدید می کند، همچنان در کنار بغداد باقی بمانند.
به گزارش السومریه نیوز، العبادی همچنین نسبت به بهبود هر چه بیشتر روابط دو جانبه و همکاری در همه زمینه ها بر اساس منافع دو کشور ابراز امیدواری کرد.

**'سلیم الجبوری' رییس پارلمان عراق نیز در پیامی خطاب به مردم آمریکا ، انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که عراق و خاورمیانه در دوره چهار ساله ریاست ترامپ در کاخ سفید شاهد دستاوردهای زیادی بخصوص در موضوع مبارزه با تروریسم و نابودی گروه تروریستی 'داعش'، برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه و جهان باشد.

** 'صباح الأحمد الجابر الصباح' امیر کویت در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس اولین مقامی است که پیروزی ترامپ را تبریک گفت و برای وی آروزی موفقیت روز افزود کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، الجابر الصباح ابراز امیدواری کرد که روابط تاریخی و ویژه کشورش با آمریکا روز به روز شاهد رشد و پیشرفت باشد.

** پس از امیر کویت، 'شیخ خلیفة بن زاید آل نهیان' حاکم امارات، 'شیخ محمد بن راشد آل مکتوم' حاکم دبی و 'شیخ محمد بن زاید آل نهیان' ولیعهد ابوظبی با ارسال پیامهای جداگانه ای، پیروزی ترامپ را تبریک گفتند.
به نوشته 'ارم نیوز' حاکم امارات با اشاره به روابط راهبردی بین کشورش و آمریکا، بر ضرورت تقویت این روابط در همه زمینه ها تاکید کرد.
دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا امروز (چهارشنبه) با کسب 288 رای 'الکترال'، چهل و پنجمین رییس جمهوری این کشور شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمد
|
United States of America
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
انشا الله خدا این اعراب ترسو را از این هم خوارتر کند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین