کد خبر: ۴۰۷۷۶۸
تعداد نظرات: ۱۶۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
چرا زنان ایرانی از ازدواح صرفنظر می کنند ؟

گزارش تکان دهنده «لس آنجلس تایمز» از صرفنظر زنان ایرانی از ازدواج/ دلیل: مردان به اندازه کافی خوب نیستند

هاجر حسنی آسیب شناس ۳۲ ساله است. او دو سال پس از ازدواج با شوهر جراحش از او جدا شد چرا که می گوید همسرش دیگر علاقه ای به رابطه جنسی با او نداشت و با پرستاران و همکاران زن خود ارتباط داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل-روزنامه امریکایی « لس آنجلس تایمز» با انتشار گزارشی به وضعیت زنان و تاهل آنان در ایران اشاره می کند. این روزنامه در این باره می نویسد:«در اواخر دهه ۲۰ عمرش پس از شکست از یک رابطه فهمیه آزادی به تنهایی به آپارتمانی در یکی از مناطق کارگر نشین در جنوب تهران نقل مکان کرد.

 آزادی به تعداد فزاینده از زنانی در ایران پیوست که مجرد ماندن را انتخاب کرده اند و در برابر انتظارات پدران و مادران خود و مقررات سخت گیرانه اجتماعی مقاومت می کنند.و با این حال، او باید در استقلال خود با احتیاط تعادل ایجاد کند. او دائما از همسایگان و دوستانی که با آنان دیدار می کند می شنود که باید از جلب توجه خودداری کند.

 مردانی که در آپارتمان هستند تعجب می کنند و می گویند آیا او هنوز مجرد مانده است. یکی از آنان از همسایه ای پرسیده بود آیا او طلاق گرفته است؟‌ احتمالا منظور  او این بوده که آیا می توان با او رابطه جنسی برقرار کرد. آزادی می گوید:«من تاکنون به گونه ای رفتار کرده ام که مردی جرات نکرده به من نزدیک شود. من زندگی ام را مدیریت کرده ام دو سال است که این گونه  زندگی می کنم و کسی به من آسیبی نرسانده است». 

لس آنجلس تایمز در ادامه می افزاید:«او ۳۵ ساله و فارغ التحصیل از دانشگاه است و راهنمای تور است. به زبان انگلیسی و روسی مسلط است. در ایران تعداد رو به رشدی از زنان تنها زندگی کردن را انتخاب می کنند. به گزارش خبرگزاری «میزان» نزدیک به قوه قضاییه ایران بیش از سه میلیون زن تحصلیکرده ایرانی بیش از ۳۰ سال ازدواج نکرده اند و تعداد طلاق ها نیز هر روز بیش تر می شود». 

این روزنامه اشاره می کند که یک تغییر نسلی عمیق در جامعه ایران به وجود آمده است. آزادی در کافه نادری تهران که محل رفت و آمد هنرمندان و روشنفکران بوده و هست می گوید:«از آنجا که زنان بیش تری به دانشگاه می روند و تحصیلات عالیه دارند انتظارات آنان نیز افزایش می یابد». او می گوید این روزها پیدا کردن یک مرد واقعا روشنفکر ایرانی کار دشواری است. او می گوید مردان از نظر نوع نگرش و از نظر فکری در ایران عقب تر از زنان هستند. 

او می گوید که دو سال با مردی زندگی کرد که از خانواده خوبی بود و در ارمنستان تحصیل کرده بود با این حال، او رابطه اش را با او کرد قطع کرد پس از آن که او گفته بود که در شب اجازه بیرون رفتن به تنهایی را ندارد و در مهمانی ها باید بنشیند و با مردها معاشرتی نداشته باشد.

 او می گوید پس از آن که خواهر بزرگترش که وکیلی موفق با پسری ۱۰ ساله است و از شوهرش جدا شد، مادر و پدرش با زندگی کردن او به صورت مجردی موافقت کردند  و می گوید علت طلاق خواهرش اجازه ندادن شوهرش به مسافرت به تنهایی بود. 

آزادی می گوید:«من دوستان و همکاران مرد زیادی در اطراف خود می بینیم اما هیچ یک از آنان به اندازه کافی خوب نیستند که بتوانند احساس مسئولیت پذیری داشته باشند به خصوص در قبال فرزند. مردان مسن تر زنانی جوان تر از من را ترجیح می دهند مردان جوان تر فقط می خواهند با من رابطه جنسی داشته باشند چرا که فکر می کنند که من انتظار ازدواج را از آنان ندارم».
 
سارا مهتابی مربی اسکی، مجرد و ۳۳ ساله اما می گوید که به دلیل قدرت نشان دادن زنان ایرانی از خود نگرش ها به آرامی در حال تغییر است و جامعه استقلال مالی و اقتصادی زنان را پذیرفته است. او در اوایل دهه ۲۰ زندگی اش عاشق شد اما پسری که با او دوست شده بود تمایلی به ماندن با او نداشت  چرا که خانواده اش مذهبی بودند. او می گوید اخیرا با یک کارشناس رایانه دوست بوده اما رابطه اش با او به هم خورده چرا که او گفته می خواهد تنها با یک زن باکره ازدواج کند. 

مهتابی می گوید:«راه رفتن و مدل لباس پوشیدن اش امروزی بود اما افکاری قدیمی داشت». او هم چنین می گوید که اخساس می کند پسران ایرانی امروز به اندازه کافی از سوی خانواده ها آموزش ندیده اند که بتوانند با زنان امروزی که خواستار آزادی های بیش تر هستند زندگی کنند. 

هاجر حسنی آسیب شناس ۳۲ ساله است. او دو سال پس از ازدواج با شوهر جراحش از او جدا شد چرا که می گوید همسرش دیگر علاقه ای به رابطه جنسی با او نداشت و با پرستاران و همکاران زن خود ارتباط داشته است. حسنی در یکی از کافه شاپ ها در مراکز خرید شمال تهران می گوید که تنها تحصیلات عالیه کارشناسی ارشد و دکترا باعث نمی شود تا پسران به اندازه کافی به بلوغ ذهنی برسند او می گوید:«فکر می کنم پدرها و مادرها باید به فرزندان خود درباره مسئولیت پذیری در زندگی آموزش دهند». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۶۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
146
45
آفتاب غیر از این نوع مزخرفات مطلب دیگری نداره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
اینها مزخرف نیست مسائل بسیار مهم جامعه ایرانه که کسی ازش صحبت نمیکنه . خیلی از تابوها بایدشکسته بشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
این واقعیات برا کسانی مزخرفه که همش شعار نبود بنیان خانواده و فروپاشی نهاد خانواده در غرب رو میدن بعد میبینن نه بابا این چیزا بغل گوش خودمونه لذا چاره ای جز مزخرف خواندن این واقعیات رو ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
این مقاله یه شدت مغرضانه نوشته شده و ابدا بازتاب درست و حقیقی از جامعه ایران نیست ، تمام هدف این مقاله مسخره این است که نشان دهد مردان جامعه ایران افرادی هوسران و از نظر تفکر عقب افتاده هستند (البته از نظر معیار های غربی) و با چند نمونه کاملا انتخابی می خواهد به مخاطبین غربی که شناخت کافی از ایران ندارند و حتی روی نقشه نمی توانند ایران رو پیدا کنند بگه که ایران جامعه عقب افتاده است و مردمانشان انسانهای بدی هستند که اجازه ازادی(با فرمت غرب پسند) به زنان نمی دهند و کلا ملت به دردنخوری هستند چون مثل ما نیستند.... با این قبیل گزراشات می خواهند ذهنیت منفی در جوامع خودشان علیه ما درست کنند تا راحت تر نظر مردم خودشان رو با سیاست های ضد ایرانی شان همراه کنند وگرنه کی هست که ندونه نهاد خانواده دیگه توی غرب و مخصوصا آمریکا معنی نداره . آمار طلاق در خود آمریکا از همه جای دنیا بیشتره، آمار سقط جنین و فرزندان متولد شده بی سرپرست در آمریکا بیداد می کنه و از خیانت هم که دیگه چیزی نگیم بهتره ، که یک نمونه کوچک اون رو در مناظرات انتخاباتی آمریکا همه دیدن ، این چیزهایی که به دروغ به تمام مردهای ایرانی در این گزارش نسبت داده شده صدبرابر بدترش در 99 درصد مردان آمریکایی نهادینه شده نمونه اش رئیس جمهور منتخب امریکا آقای ترامپ.
این خبرنگار و این روزنامه بهتره به جای سیاه نمایی وضعیت ایران به فکر جامعه منحط شده خودشان باشه و تلاش کنه که جامعه رو به زوال آمریکا رو نجات بده و برای زنان آمریکایی دل بسوزونه ...
اون وجهه جامعه پیشرفته و اسوه آمریکا که در ظاهر در تمامی زمینه ها مخصوصا فرهنگ و اخلاق مترقی بود ودلربایی می کرد دیگه مندرس و نخ نما شده.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
29
152
چون خانم ها هم خواسته های غیر منطقشون رفته بالا...
مرد بیچاره شب روز کار کنه و از آخر بهانه جویی خانم رو پذیرا باشه...
و از آخر هم به بهانه عدم روشن فکری محکوم بشیم... اگه این روشنفکری هست که همسر آدم بخواهد تنهایی کاری رو انجام بده و یا جایی بره، عطای این تفکر رو به لقاءش باید بخشید... چون زن و شوهر تعهد به هم دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
معلومه که توی زندگی که مرد پایبنده زن هم باید پایبند باشه اما از قرار معلوم موضوع این نوشته مردانی هست که خودشان پایبند نیستند اما انتظار پایبندی از زن دارند. مثلا می خواهند همسر آینده شان قبل از ازدواج و در طول ازدواج با کسی نباشد اما خودشان هستند. مثل مرد که خیانت کرده یا مردی که می گوید بعد از عشق و حال دنبال یه آفتاب و مهتاب ندیده می گرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
تا جایی که من دیدم دخترا از خدا شونه ازدواج کنن خود خانم ها هم میدونن ! اما کووووووو شوهر هههههه
علی رضا پیروزنیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
24
96
والا این مواردی که شرح حال خودشون رو کردن تو اروپا هم نمی تونن خانواده تشکیل بدهند...چه برسه به کشور ما که هم اسلامی است و هم ایرانی است....به نظر من خود خانوم ها باعث سست شدنن بنیان خانواده در کشور ما شده اند
پاسخ ها
بابا
| Germany |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
چرا عزیز جان، در اروپا شده و میشود. اینجا خیلی طبیعیست که مرد یا زن یک زمانی را هم برای خودشان داشته باشند و از نظر من خیلی هم ایده خوبیست. تا جایی که من میدانم مردان زیادی در ایران از اینکه خود به تنهایی و یا با دوستان به سفر بروند پرهیزی ندارند ولی همین عمل و مشابه ان را برای همسرشان نمی پسندند! به هر حال ایران نیز در دوران گذر است و تا تعادل ایجاد شود مدتی زمان میبرد. به نظر بنده نیز اموزش صحیح را بخصوص پسرها از کودکی و از پدر و مادر بیاموزند. نمیشود مردها با زنان مطلقه رابطه داشته باشند و بعد به همان خانم بگویند برای ازدواج یک دختر باکره میخواهم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
سپاس از پاسخ بابا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
این بابا که گفته در اروپا شده حتما نمیدانه که در اروپا هم نشده تعداد زنان مجرد خیلی بیشتر از ایرانه که طلاق گرفته اند و دیگر ازدواج نکرده اند برای اینکه آزاد باشند ........محدودیتهایشان کمتر از زنان ایرانی نیست منتها در آنجا حجاب اهمیتش خیلی کمتر است در ایران بیشتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
23
74
من دکتری دارم و استاد دانشگاه هستم
اما تا چند سال قبل چند نفری که خواستگاری آمدند معتقد بودند من باید کارم را رها کنم و خانه نشین بشم
برای کسی که همه عمرش را صرف مطالعه و کار کرده و برای خودش هویت داره چه جوری می تونه خونه نشینن بشه
و چه جوریه که یک مرد تحصیل کرده از همسرش می خواهد همه تجربه اش را کنار بگذاره و خانه نشین بشه یعنی تمام سال های عمرش هدر رفته و اون ها را کنار بگذاره فقط برای این که اسم شوهر داشته باشه؟!!!!!!!!!!!!!! و انواع و اقسام زورگویی ها
قانون اینه که زن باید محو بشه تا شوهرش موفق بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
خانم دکتر محترم دلیل این اصرار اقایون اینه که میدونن در جامعه و محیطهای کاری چی داره میگذره.خیلی ها همسر زیردیپلم خانه دار رو به خانم دکتر استاد دانشگاه ترجیح میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
خوب از ابتدا مسیر را اشتباه و در خلاف راستای قانون طبیعت پیموده اید!یک مرد همسر را برای تامین آرامش و آسایش روحی و روانی و اطفای حس نیاز به تکیه گاه شدنش برای سایرین ، به زندگی خویش فرا میخواند والا دکتر و مهندس و استاد شدن که اساسا صفتی مردانه است و خود آقایان براحتی میتوانند بدان دست یابند هیچ فاکتور مهمی در مسیر انتخاب همسر برای آقایان نمی باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
متاسفانه خانم ها فکر میکنند با انجام کارهایی که مختص آقایون هست، میتوانند برای خودشون ارزش آفرینی کنند، در صورتی که ارزش واقعی برای یک خانم در مدیریت صحیح یک خانواده تجلی پیدا میکنه، نه در تحصیلات، کار و پول درآوردن!
کامبیز پیمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
دوستانی که به خانم دکتر جواب دادند مثل این که خبر ندارند ما در قرن 21 هستیم و زن و مرد دوشا دوش یکدیگر کار می می کنند و حتا معاون ریس جمهور ، وزیر ، نخست وزیر و ریس جمهور می شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
کامبیز خان!شما هم انگار خبر نداری قوانین ثابت جهان هستی لایتغیر است و فلسفه وجودی آفرینش زن و مرد ثابت!مضاف بر اینکه نتیجه تفکر منورالفکرنمای شما شده همین اوضاع اسف باری که دنیا با آن دست به گریبان است
کامبیز پیمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
دوست ناشناس ، بنده برای افرادی با تفکر شما جوابی ندارم ، فقط می توانم بپرسم معنی " منورالفکر" چیست؟ سپاس از شما
دوستدار علم
| Iraq |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
چه خوب میشه که آدم خوبی ها رو با هم داشته باشه ؛ مثلا هم تحصیل کرده باشه ؛ هم به خانواده برسه هم به تفریح و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
باید پذیرفت که موفقیت اجتماعی هر چقدر هم شیرین باشد اما نیاز جنسی هم غریزه هست و راه برآورده شدندش هم در جامعه ما ازدواج است. پس زنان باید به هر دو موقوله زندگی شان توجه کنند هم موفقیت اجتماعی و هم توجه به نیازهای غریزی. و البته راهش هم این هست که زنان یاد بگیرند چطور باید توقعات نا به جای طرف مقابل شان را مدیریت کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
خدا رو شکر که تاریخ هست که به ما بگه قبلش که زنان کارها اجتماعی رو سپرده بودند به مردان چه بلاهایی گریبانگیرشون شد. قبلا همه زنان ازدواج می کردند اما ازدواج اجباری در ۱۲ سالگی چه لذتی برای یک زن دارد؟
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
خانم دکتر با من ازدواج میکنید؟
اصلاح طلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
51
13
اینا همش خزئبلات هستش !
اصلاح طلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
35
63
اینا همش خزئبلات هستش !
از نظر خانم هااینکه شوهره بهشون چیزی نگه شده روشنفکری !!
بنده هم 28 ساله مجرد و کارشناسی ارشد شبکه دارم با 4 سال سابقه کار و حقوق خوب دولتی با تمام اینها ترجیح میدم مجرد بمونم تا با همچین خانم هایی بخوام باشم.
زمان ثابت میکنه کی ضرر میکنه ، ما یا این روشنفکر نماها

مرد ایرانی یعنی (( غیرت به جا ))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
مرد ایرانی یعنی حریص که نمیتونه پیشرفت زن رو ببینه
سونیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
فرقی نمیکنه!!!دنیا و جامعه بشری انگار به سرعت داره بسمت تعصب، حقارت فکری و فاشیسم و بنیادگرایی پیش میره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
4
78
عدم تمایل به ازدواج مختص خانمها نیست پسران جوان هم تمایلی به ازدواج ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
با این یکی موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
بابا دخترا که از خداشونه ازدواج کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
14
35
آفتاب میشه دقیقا توضیح بدی چرا از این گزارش تکان خوردی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
حتمن از سرعت عملشون چون قبل از آفتاب چاپش کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
12
43
عدم رغبت به ازدواج علی الخصوص در بین دختران ایرانی هیچ دلیلی الا مردواره شدن آنها و در پیش گرفتن خط مشی مشابه با مردان و پسران که خواه ناخواه بر خلق و خوی آنها نیز اثر گذارده و آنان را از آن ظرافت الهی که در وجودشان به ودیعه گذارده شده دور ساخته ، ندارد.از سوی دیگر همین تغییرات باعث ایجاد حس عدم رغبت در مردان برای تشکیل زندگی مشترک گردیده است.در جایگاه بعدی میتوان از مشکلات اقتصادی بعنوان عامل مخل در مسیر ازدواج نام برد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
4
31
گرانی گرانی گرانی.مردها نمیتونن جلوی خانمهاشون خجالت بکشن از ناتوانی در تامین خواسته های اولیه.همه خانم .....نیستن که خونه میلیاردی رو مفت بگیرن و به ریش مردم بخندن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
28
24
کاملا واقعیه و قبول دارم. مردهای ایرانی حتی تحصیل کرده هم باشن باز به بهونه غیرت جلوی زن ها رو می گیرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
اخه پیشرفتی هم ندارید خب !
ناشناس
|
Canada
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
30
26
دیدگاه های زیر همین لینک نشان می دهد برخی مردان هنوز در دوره قاجار زندگی می کنند و علیرغم بروز لباس پوشیدن و داشتن آخرین مدل گوشی همراه،! اینان لیاقتشان دختران بیسواد و کم سن و سالی است که قدرت اعتراض به روابط متعدد و خیانت های زناشویی نداشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
نقل اینا نیست عزیز!بلکه داستان اینه که متاسفانه زنان وقتی به یه جایی میرسن که مردها هزار سال پیش از اون عبور کردن دست و پاشون رو گم میکنن و هوا ورشون میداره و این میشه نتیجش که طلاق و خیانت و تجرد قطعی خیل عظیمی از اونها رو به نماد جامعه ما تبدیل میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
18
56
خانم ها وقتی پول و قدرت در اختیار داشته باشند، خدا رو هم بنده نمیشند.
اونوقت انتظار دارید بشند همسری فداکار!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
حقا که عقب افتاده ای
آنیتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
خانم ها چرا باید فداکاری کنند؟ دلیلی نداره برای رضایت آقایونی با تفکر عهد قجر حق پیشرفت و موفقیت رو از خودشون بگیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
خانم های محترم میشه بگید منظورتون از پیشرفت و موفقیت دقیقا چیه!!؟ یه نمونه هم مثال بزنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
همه جا خوب و بد وجود داره، اما اکثر خانم ها اگه پول در کنار آزادی بهشون داده بشه، زندگی ها رو از بین میبرند. در حالی که این شرایط برای اکثر مردها وجود داره(هم پول دارند هم ازادی) اما بخش کمی سوء استفاده میکنند.
اقلیت(مرد)=اکثریت(زن)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
توی نظرات یکی از آقایون حرف قشنگی زده بود. اونم اینکه اگه منظورتون از موفقیت و پیشرفت دانش، پول، مدیریت،احترام و این چیزا باشه، ما مردا هزاران سال پیش این چیزا رو بدست اوردیم، اما این مفاهیم چند دهه هست برای خانم ها معنی پیدا کرده. یه خانم همه این چیزا رو هم اگه کسب کنه، به تنهایی براش ارامش ایجاد نمیکنه و در نهایت به مردی نیاز خواهد داشت که در سایه ارامش و اسایش اون، از این موفقیت هاش استفاده کنه. به قول یکی دیگه از همشهری ها که کامنت گذاشته، جامعه ما در حال گذار هست، در حالت گذار خانم ها فکر میکنند مثل یک مرد کار و رفتار کردند یعنی پیشرفت و موفقیت! در صورتی که زن ها باید دنبال ارزش های خودشون باشند نه اینکه مثل مرد ها رفتار کنند. امنیت ، تهیه خوراک و پوشاک و مسکن وظیفه ای مردانست. فراهم کردن این چیزها توسط خانم ها پیشرفت محسوب نمیشه.
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
واقعیت اینه که خانم ها از لحاظ اقتصادی و اجتماعی کاملا مستقل هستند و برعکس تصور بیشتر آقایون هیچ نیازی به حضور آنها ندارند.اگر مردی به بلوغ فکری و فرهنگی رسیده باشه که صلاحیت تاهل و زندگی مشترک رو داره در غیر اینصورت دلیلی نداره که خانمها به صرف داشتن شوهر تن به ازدواج بدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
15
41
خانم ها وقتی پول و قدرت در اختیار داشته باشند، خدا رو هم بنده نمیشند.
اونوقت انتظار دارید بشند همسری فداکار!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
کاملا موافقم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
33
23
وقتي نظرات بالا رو خوندم بيشتر معتقد شدم كه معضلاتي كه كه در مقاله اشاره شده ....
نشأت از مردسالاري و تفكر مرد سالاري در ايران داره ....
متاسفانه هنوز هم اقايان ايراني از هر قشر و تحصيلات تمايل شديد به مرد سالاري دارن ...
تا زماني كه اقايان بخصوص قشر تحصيلكرده هنوز در چنين تفكراتي باشند ...
معضلات ازدواج روز به روز در اين كشور بدتر ميشه .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
اتفاقا چون تحصیل کرده ایم و هر چه در بین کتب و مقالات بلیغ علمی گشتیم نامی از یک زن ندیدیم که انقلاب علمی بپا کرده باشد اینچنین بر عقاید خویش مصمم شده ایم!
بابا
| Germany |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
ناشناس 14، عزیز جان دلیلش کمتر بودن استعداد خانمها نبوده بلکه همیشه مردانی بوده اند که جلوی پیشرفت انها ایستاده اند. ولی به شما متاسفانه باید خبر بدهم اینکه مردانی با این طرز تفکر دخترانی فقط گوشه ای از وضعیت خراب اینده میباشد و تعداد زنانی که در دنیا در صف اول میایستند هر روز بیشتر خواهد شد. از طرف مرد زن ذلیل با 30 سال سابقه زندگی زناشویی و پدر یک دختر 29 ساله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
حالا کی گفته اقایون میخوان با چنین خانمهایی ازدواج کنن
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
ناشناس 14 تحصیلاتی که روی دیدگاه عهد عتیق شما کوچکترین تاثیر مثبتی نگذاشته به مفت هم نمی ارزه.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
7
38
مخلص کلام کوووو شوهر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
تو خودت یکیش دیگه مرد ریخه توی خیابون کسی نیست جمع کنه
آنیتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
20 امتیاز داشتی ناشناس 15 (:
ابی
|
United States of America
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
8
23
اون خانوم دکتر استاد دانشگاه ، اگه آدرس بدن ، من حاضرم که بیام خواستگاری
پاسخ ها
کامران
| Netherlands |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
اشتباه نکن بدبخت میشی هر روز با مدرکش میزن تو سرت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
2
7
از قبل از قاجار مفهوم علیای مخدره رایج محاوره ای و عملی بود ,و خانم هاهم برداشت احترام از ان را افتخار می پنداشتند . هر چه سواد خانم ها بیشتر شد به اهانت بودن این لقب
بیشتر معتقد شدند .

و......
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
7
23
این که تکاندهنده نیست یکی زود ازدواج می کند یکی دیر و یکی هم ازدواج نمی کند اینها مسائل شخصی هر فرد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
نه بابا خانمها اقایون نمیخوان
یکی فکر نکنه چقدر خاستگار داشتن
خاستگار ندارید بهونه الکی نیارید
گرایلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
3
11
البته باید به زنان هم مسئولیت پذیری را یاد داد آیا آنها به بلوغ ذهنی می رسند. در خانه ما مشکلاتی که خانم های گزارش بیان کردند من مرد دارم تکلیف چیست؟ در هردو سو مشکل وجود دارد
نفس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
7
25
آقایی که میدونید در محل کار چه میگذره .خوب فراموش نکنید یه طرف همین فسادها آقایونند. پس دقیقا اینجا نقطه عدم تفاهم خانم ها و آقایون مشخصه .چرا که آقایون هر نوع ارتباط خارج از خانواده را برای خودشون مجاز میدونن ولی جالبه که همین افراد معتقدن که جامعه فاسده و خانم ها باید بنشینن کنج خونه و مثل پنجاه سال پیش در تحجر زندگی کنن .این نه تنها در ایران در هیچ جای دنیا مورد قبول نیست.پس به نظر میرسه باید از تک تکمون شروع کنیم.
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
6
10
1-این گزارش کجاش تکون دهندست؟
2- پس معلوم شد این طلاقا بخاطر رفاه زیاده نه فقر
3- ایران چون بیشترین آمار ازدواج رو داره اینطور زیر ذره بینه، اگه نه تو خیلی کشورا دیگه ازدواج رسمی اصلا معنا نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
6
18
ضرافت طبیعی؟؟ استاد و مهندس شدن کار مردانه است؟ سوال اول من این است اینهمه رسانه می خوانید کجای افکارتان را پر می کند
و سوال دوم این است آیا این قانون برای خواهرانتان هم صادق است؟ یا آنها اشکالی ندارد درس بخوانند زنتان نه؟
در ضمن این گزارش بو دار بود
من تحصیلات دکترا دارم و استاد دانشگاه هستم. تنهایی به مسافرت نمی روم شب هم وقت نمی کنم با دوستانم خوش بگذرانم. اما همسرم مرا جنس دوم می داند که فقط باید کار کند و هیچ توقعی از زندگی نداشته باشد. این یعنی سنتی بودن و غیرتی بودن از نظر مرد ایران.
بنابراین کنار همه عادات بد دیگر ایرانیان. به این سنت غلط ادامه بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
شما که تحصیلات دکترا داری میتونی به من بگی تو کل دوران تحصیلت اسم چند تا زن نابغه و اثرگذار در تاریخ جهان(از نوع مثبت)به گوشت خورده؟؟جواب همین سوال وظیفه زن و مرد رو به روشنی مشخص میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
آقای ناشناس شما خانم تاثیر گذار نمیشناسی بی سوادیت رو پای تاریخ نذار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
12
11
وقتي نظرات بالا رو خوندم بيشتر معتقد شدم كه معضلاتي كه كه در مقاله اشاره شده ....
نشأت از مردسالاري و تفكر مرد سالاري در ايران داره ....
متاسفانه هنوز هم اقايان ايراني از هر قشر و تحصيلات تمايل شديد به مرد سالاري دارن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
4
14
همه ش به خاطر بها دادن به هوسهاست
دکتر آسوده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
1
15
درد جامعه ی ما بیشتر از این حرفاست ، کاش فقط اینا بود
الان جوری شده مرد اگه بابا مایه دار یا کاسب نباشه نیاز به حقوق زن داره

دو طرف باید اول خودشون رو جای همدیگه بزارن تا بتونن به خواسته های همدیگه هم احترام بزارن

جامعه ما در حال گذار از سنتی به مدرنیته شدن هست و مدت چند سالی این تنش ها وجود خواهد داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
5
9
مدرک و داشتن استقلال مالی دیگر شوهر چیه؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
9
24
تا وقتیکه زنها و دخترها به این افکار روشنفکرانه ادامه بدهند وضع ازدواج و سن بالای اون به همین وضع خواهد بود زنان دلشون میخواد ازدواج کنند ولی هر وقت دلشون خواست مسافرت بروند با دوستانشون بگردند و درامدشون هم مختص خودشون باشه و کار خونه هم انجام ندهند و شوهرشون هم نباید چیزی بگه و گرنه مستبد و دیکتاتورهو حقوق خانمها پایمال شده!تا این مسایل وجود داره من به عنوان یک پسر مجرد حاضرم تا آخر عمرم مجرد بمونم ولی اینگونه ازدواج نکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
9
23
از دیدگاه من این حرف ها که خانمها بیان می کنند روشنفکری نیست.بلکه بیشتر بیانگر بی اعتقادی به ارزش های فرهنگی جامعه خودشان است ارزش هایی که به این راحتی بدست نیامده ارزشهای هزاران ساله ایرانی ها.دختران امروز در جامعه تحصیلات بیشتری کسب کرده اند ولی از دیدگاه فرهنگی اجتماعی نشده اندو تصور می کنند که مردان امروزی اجتماعی نیستند .در حالی که دختران امروزی به جای اجتماعی شدن با ارزش ها و فرهنگ خودشان دنبال تقلید از جوامع غربی هستند و حرف هایی که می زنند بیشتر شرم اور است.وقتی از این دختر ها می پرسی که مبنای زندگی شما چیست و فلسفه آن کدام است خودشان هم نمی دانند . شما خانمی پیدا کنید که اعتقادات قوی و قابل دفاع در مورد گفته هاش داشته باشه بیشتر تقلید کننده هستند و مدعی روشنفکری در حالی که فکری وجود نداره
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
3
16
تازه این گزارش لس آنجلس تایمز با انصاف نوشته شده. خدا وکیلی اگه خودمون مینوشتییم وضعیت رو به مراتب بدتر بازگویی میکردیم
مظفرخان
|
Germany
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
32
15
این مزخرفات چیست که چاپ میکنید ؟
زن باید از مرد تمکین کند زن نباید هر وقت خواست برود و هر وقت خواست بیایید به زن چه مربوط است که مرد چکار میکند؟
زنها خیلی پر رو شده اند در این دوره زمانه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
عقب افتاده تان کنند
الحق که قرنها نیاز است تا مرد ایرانی ب قرن 21 است. روز به روز مردای ایرانی بیشتر می روند توی ........
صدرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
3
3
متن از نظر نگارشی ضعیف بود
شما باید با لحن نویسنده متن را بخوانی اماخواننده درست نمیتواند این لحن را حدس بزند.مثالهای زیر که در متن موجود میباشد نشاندهنده تازه کار بودن نویسنده است:
او می گوید پس از آن که خواهر بزرگترش که وکیلی موفق با پسری ۱۰ ساله است و از شوهرش جدا شد،
آزادی می گوید:«من دوستان و همکاران مرد زیادی در اطراف خود می بینیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
4
19
از دختری که عشقش اینکه .....، عکس سلفی بگیره
میشه زندگی مشترک آغاز کرد؟
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
نه اینکه پسرا مرد زندگیند؟ ابرو برداشته و میکاپ کرده که واسه خرج روزانه شون هم لنگ پول تو جیبی باباشون هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
مگه پسرای جامعه مون چی هستن؟ والله هرکاری که دختر انجام میده الان پسر هم انجام میده. هزینه های تیپشونم که از دخترا زده بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
آدرس غلط ندید. اونها هم واسه خودشون یه پا خانم هستند!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
1
16
یکی از دلایل طلاق و عدم تمایل به ازدواج در آقایون ، تفاوت دیدگاه زن و مرد در خصوص نحوه تعامل با هم و موارد که دوستان و هموطنان اشاره کردند می باشه ولی دلیل مهم دیگه اون قانونه که اگر زن به اون متوسل بشه ، مرد بیچاره بیچارست.لذا مران با دیدن اطرافیان خود میگن اگر مجرد بمونیم هم راحتریم(گیر نیستیم) ، بدهکار کسی نیستیم، به بی فرهنگی وسنت گرایی متهم نمیشیم،تنوع ارتباط(از نوع حلالشم) در اطرافمان فراوان موجوده،هزینه های گزاف زندگی بر دوشمان نیست ،... .
اگه قوانین به این شکلی که هست باشه ، کشور ما هم مثل کشورهای اروپای شرقی میشه که اکثر مردها دیگه زنهارا برای ازدواج نمی خواند میشه و ... .
بهتر قوانین ما یا اسلامی کامل باشه و یا بر اساس تساوی محض مرد با زن باشه ،چرا که تلفیق وجمع این دو با هم قانون مزخرفی میشه که حتی حیوانات هم نمی تونند اونا تحمل کنند و لذا مسئولین ما بهتر از یک ایدئولوژی و مکتب برای قوانین استفاده کنند و به دنبال حقوق خانواده باشند نه حقوق زن یا حقوق مرد به تنهایی و ... .
در آشناهایمان یک روحانی را میشناسم که ازدواج کرده و با خانمش اختلاف پیدا کرده و کار اونا به دادگاه کشیده، بهم گفت اگه قوانین مملکت را می دونستم اینه هرگز به این راحتی زن نمیگرفتم و با تحقیق و مطالعه قانون و هزاران اما اگر، زن میگرفتم. نمیدونستم وضع به این مزخرفی و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
1
10
متاسفانه همه نظر منفی دارن چرا کسی از این همه خانواده موفق که هر دو کنار یکدیگر کار و فعالیت می کنند تا یه لقمه نون حلال برای زندگیشون کسب کنند و فرزندان موفقی هم دارند که با تمام مشکلات میسازند حرفی نمیزند مگر کم از این افراد داریم متاسفانه عادت کردیم نداشته هایمان را بزرگ جلوه بدیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
1
7
فقط ميتوانم بگويم قوانين خانواده ما در حد افتضاح فاجعه بار است و فاجعه آفرين .... در حاليكه ميبايست حامي ميبود .... زندگي من را همين قوانين نابود كرد ... پس از بيست سال زندگي مشترك پس از جدايي به زير خط فقر سقوط كردم و عاملش همين قوانين عجيب و غريب بود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
5
منم خیلی تکون خوردم!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
من هم هنوز دارم تکون می خورم ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
12
13
من یک خانم معلم هستم..معتقدم که مثل گذشته زن باید خانه دار باشه از شوهرش اطاعت کنه تابنیان خانواده محکم باشه ولی متاسفانه جامعه طوری شده که مردها هم منصف نیستن ..ایکاش مثل گذشته بود وهر کس در جایگاهش قرار میگرفت
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
متاسفم واسه اون دانش آموزی که امثال شما بهش قراره درس زندگی بدید.حتی با حقوق اولیه انسانیتون هم آشنا نیستید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
متاسفانه معلم هایی نظیر شما زیاد داشتیم که حوصله کار کردن نداشتن و همش می گفتن زن باید توی خونه باشه. عزیز من بمون توی خونه جانشین برای شما هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
مریم خانم حقوق انسانی نه اونچه مد نظر شماست حقوق زنان در جامعه غربی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
1
11
مردان باید به زن حق بدهند هر روز صبح که بیدار می شود تا عصر فقط به ظاهر خودش برسه و در بیرون منزل بتواند بعنوان یک مانکن نمایش بازی کند بعضی اینقدر در این زمینه غرق شدن که راه رفتن معمولی خودشان را هم از یادشان رفته است البته بعضی اقایون بدتر از خانمها هم هستند اگر واقعیت را بپذیریم و واقعی زندگی کنیم و چشم و هم چشمی را کنار گذاشته زندگی معنی واقعی خودش را پیدا میکند
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
3
9
مردان دنبال زنان زیبا با خانواده ثروتمند هستند،تنها دلیل تنها ماندن زنان همینه،در دانشگاه دختران تمام پسرها دنبال دختران زیبا با ماشین وپول بودند وهرگز به دختران معمولی توجه نمیکردند،نتیجه این شد که دختران معمولی تنها ماندند وپسران نیز چند سال بعد از دختران انچنانی طلاق گرفتند
پاسخ ها
محمد
| Germany |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
مریم خانم اشتباه نکن پسران طلاق میدهند و دختران طلاق میگیرند
رویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
اخوی اون مال وقتی بود که پسرها روش ومنش مردانه داشتند.نه این موجودات آویزونی که بلدند شعار بدن ولی نه چشم پاکند نه عرضه اداره زندگی رو دارند نه سر و ظاهر مردونه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
به محمد: 75 درصد مشکلات خانواده های ما همین تفکری هست که شما داری. تا وقتی حقوق برابر به رسمیت شناخته نشه چه در نوشته و چه در عمل همین آشه و همین کاسه. زن و مرد به جای این که کنار هم باشن دشمن هم هستند. توی غرب هم مشکل اینه که حقوق برابر فقط روی کاغذ اومده اما مردایی مثل شما نمی ذارن بشر از آسایش لذت ببره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
4
3
ادب مردها اصلا در حد توقع خانمها نیست ،تقصیری هم ندارند هم توی مدرسه هم سربازی هم محل کار دائم در حال توهین شمیدن هستن
صدرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
1
متن از نظر نگارشی ضعیف بود
شما باید با لحن نویسنده متن را بخوانی اماخواننده درست نمیتواند این لحن را حدس بزند.مثالهای زیر که در متن موجود میباشد نشاندهنده تازه کار بودن نویسنده است:
او می گوید پس از آن که خواهر بزرگترش که وکیلی موفق با پسری ۱۰ ساله است و از شوهرش جدا شد،
آزادی می گوید:«من دوستان و همکاران مرد زیادی در اطراف خود می بینیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
1
7
بابا کجایید چی میگید داستان چیه
نگارنده دنبال اینه که بگه دکتر و استاد شدن دلیل بر بلوغ عاطفی نیست
برای ازدواج باید به بلوغ عاطفی رسید
مردی که به بلوغ عاطفی رسیده میدونه زن را برای چه میخواهد ، بلده باهاش چه کنه ،
متاسفانه ما مردها به دلیل بیماری که ازش بیخبریم بدست آوردن هر زنی را مانند فتح یک قلعه میدانیم و پس از فتح آن دنبال فتوحات بیشتر !!!!!!!!!!!!!!
در صورتی که با بلوغ عاطفی می دانیم قلعه ما کجاست و به قلعه خودمان و خانواده خودمان می رسیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
1
11
آقای محترم که فرمودید کدام زن اثر گذار. لطفا زندگی خانم ماری کوری که خودش و شوهرش و دخترش جایزه نوبل بردند را بخوانید.
ایشان در کشور فرانسه متمدن دو تا جایزه نوبل برده بود ولی کرسی دانشگاهی نداشت یعنی حق استاد بودن را نداشت.
ایشان حتی از لیست گیرندگان جایزه خط خورده بود و اگر شوهرش ازش حمایت نکرده بود الان خبری از زحماتش نداشتیم
حالا این را بگیر بعنوان نمونه ای از خروار
یا شما تاریخ نمی خوانید یا خودتان را به فراموشی زدید
محسن فراهاني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
13
عشق يعني شناختي كه از روح شخص مقابل به دست مياري و بهش علاقه مند ميشي و فلسفه ي ازدواج آسانتر كردن مسير زندگي براي شريك زندگيست. به نظر من ما در حال گذار از سنت هاي موروثي به مدرنيته هستيم. به نظر من اگر حس اعتماد قلبي بين دو نفر وجود داشته باشه و هر دو نفر نسبت به تعهداتشان در زندگي مشترك پايبند باشند: حضرت علي مي فرمايد خود را در جايگاهي قرار ندهيد كه به شما اتهام بزنند. چطور؟. در يك مهماني خانوادگي زن مي تواند با مردان ديگر كه از آشنايان هستند معاشرت كند اما تا زمانيكه كه طرز برخورد او طوري نباشد كه حس غيرت مرد را تحريك كند. اصولا مردي اگر به همسرش اعتماد داشته باشد( اعتمادي كه از روي شناخت حاصل شده باشد) قطعا مي تواند بپذيرد كه همسرش در محيط هاي اجتماعي با مردان ديگر معاشرتي در حد معمول داشته باشد بطوريكه هم در مهماني بتواند اداب اجتماعي را مثلا با عموزاده ها بجا بياورد و هم در محيط اجتماعي در صورت ضرورت بتواند با مردان معشرتي در حدود شرع داشته باشد و از سوي ديگر مي توان زني را مثال زد كه با رفتار هايش و طرز برخورد و معاشرتش با مردان در محيط هاي خانوادگي و اجتماعي حسادت مرد را برمي انگيزد و ما حتي در فرهنگ غرب ميبينيم كه زنان متعهد هرگز با مردان طوري معاشرت نمي كنند كه موجب حسادت و دلخوري همسرشان شود و مردان نيز همينطور. در مورد مسافرت هم همينطور ،زن مي تواند با دوستاني معاشرت كند كه ارزش هاي خانوادگي را جدي مي گيرند و مرد مي تواند با خيال راحت به همسرش اجازه دهد تا هر از گاهي با دوستانش حتي به مسافرت برود و از سوي ديگر ممكن است خانمي دوستاني داشته باشد كه به ارزش هاي خانوادگي پايبند نيستند يا نسبت به ارزش هاي زندگي زناشويي بي اعتنا هستند و شوهر مي ترسد همسرش با آنها حتي تلفني حرف بزند.
پاسخ ها
آنیتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
ممنون از دیدگاه مثبت شما.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
4
هرکس چه دختر و یا پسر حدود اخلاقی و الهی را رعایت کند حال مهندس باشد و یا کارگر فرقی ندارد حقوق یک دیگر را رعایت کنند
هیچ مشکلی پیش نخواهد امد فقط با هم همان طور رفتار کنند که توقع دارند با انان انگونه رفتار شود .همین.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
7
هرکس چه دختر و یا پسر حدود اخلاقی و الهی را رعایت کند حال مهندس باشد و یا کارگر فرقی ندارد حقوق یک دیگر را رعایت کنند
هیچ مشکلی پیش نخواهد امد فقط با هم همان طور رفتار کنند که توقع دارند با انان انگونه رفتار شود .همین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
واقعا از خوندن این نوشته لذت بردم هرکسی باید حق طرف مقابل را رعایت کند ولی کسی چنین کاری نمی کند. مرد ظاهرش مدرن است توقع زن سنتی دارد زن هم ظاهرش مدرن است اما مثل زن سنتی توقع مهریه و طلا دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
5
خانمها و اقایان نباید انگشت اتهام به سمت هم بگیرند .کلا ایمان واقعی و اخلاق( نه تظاهر به مذهب) سقوط کرده ,سطح توقعات بالا رفته, مشکلات اقتصادی زیاد شده , و از طرف دیکه سطح تحمل ها هم پایین امده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
6
آفتاب
تو خودت چقدر در این آموزش دادن ها شریکی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
5
حالا شما تازه فهمیدید.اینا همش نتیجه عدم مطالعه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
1
6
در واقع زندگى زناشويى زندانيست با سختى هاى زياد براى مرد و زن اندك خوبيها هم دارد اين واقعيتى است كه مردم امروزى ان را درك كردند از اولاد هم انتظارى جز خانه سالمندان نميرود به عنوان همدم هم اكر كمى اختلاف نظر باشد بيشتر حالت تحمل يكديگر است تا همدم بودن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
2
11
متاسفانه زنان ایرانی مادران خوبی هستندولی همسران خوبی نیستند .خیلی دلسوزوخانه دارولی دریغ ازاحساس همسربودن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
ولی من معتقدم اگر مرد پیش قدم بشه برای همسر خوب بودن دیگه زن نمی تونه بدی کنه
فخاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
7
ازدواج یعنی هم سطح زندگی کردن باهم زندگی کردن باهم خوش بودن ولذت بردن
بعضی ها از فردای ازدواج دنبال بهانه میگردند تا طلاق بگیرند یاجدا شوند
مردیازن همه به هم نیاز داریم
تنهایی لذت بخش نیست
محمد علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
0
در کل از دیدن وخواندن موضوعات مطرح شده نتیجه میگیریم موضوعات باید هوشداری باشد به مسئولین که فکر نکنند حل مسائل اجتماعی تنها با هزینه های هنگفت فرهنگی ووو قابل حل است خطر اجنبی وخارجی خیلی کوچکتر از خطر مسائل اجتماعی خود ایرانه البته به دل نگیرید ما دیوانه ایم خواستیم نظری داده باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
4
خانمها وآقایان لطفا دعوا نکنید،هر جور که فکر می کنید درسته زندگی کنید،پا به سن که بگذارید به درست و غلط بودن راهتون پی میبرید،هر چند اون زمان اونهایی که اشتباه کردن میبینن پشیمونی سودی نداره،تو مترقی ترین کشورهای دنیا هم اگه قراره دو نفر به هر نیتی همسفر بشن یه شرایطی رو در قبال هم باید رعایت کنن، اینطور نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
3
4
لس آنجلس تایمز متاسفانه با خانم ها مصاحبه کرده اگر باآقایون مصاحبه میکرد چیزی دیگه ای تو امار اطلاعات شون ارائه میدادند.
محمد علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
1
در کل از دیدن وخواندن موضوعات مطرح شده نتیجه میگیریم موضوعات باید هوشداری باشد به مسئولین که فکر نکنند حل مسائل اجتماعی تنها با هزینه های هنگفت فرهنگی ووو قابل حل است خطر اجنبی وخارجی خیلی کوچکتر از خطر مسائل اجتماعی خود ایرانه البته به دل نگیرید من دیوانه ایم خواستیم نظری داده باشیم
مريم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
2
10
33 ساله شدم و موقعيت مناسب ازدواج پيدا نكرده بودم ، همه ميگفتن سخت نگير ، حس مادرانه هم هميشه همراهم بود و نياز داشتم مادر بشم . با فوق ليسانس و خونه و ماشين با مردي كه هم از لحاظ تحصيل و هم از نظر مادي از خودم ضعيف تر بود ازدواج كردم . نتيجه طلاق شد . چون اون مرد فكر كرده بود اگر بازني مثل من ازدواج كنه ديگه توي رفهه و مسيوليتي نداره . به هر حال واقعيت اينه كه براي زنهاي مستقل موقعيت مناسب ازدواج وجود نداره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
به ازدواج مجدد فکر نمیکنی؟
چهل ساله
|
Canada
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
4
14
والله ما که اینجا تو کانادا زندگی میکنیم و با این خارجیا برخورد میکنیم متاهلها هیچوقت تنها جایی مسافرت نمیرن حالا اونوقت خانمای ایرانی بخاطراینکه شوهره اجازه نمیده خانمش تنها بره مسافرت ازش طلاق میگیره و میگه مردای ایرانی خوبدره نیستن!!! امثال این خانمارو خدا نصیب گرگ بیابون هم نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
احتمالا مرده خودش می رفته اینم بهونه گرفته. ولی قبول دارم توی جامعه زیاد شده
محسن از زنجان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
5
17
جالبه! خانم میگن که از شوهرشون بهشون اجازه سفر تنهایی و مراوده با بقیه مرد ها رو نمیده و از این نظر مرد رو آدم عقب افتاده و با افکار پوسیده خطاب می کنن. از طرفی چون مردشون با سایر زن های همکارشون مراوده و رابطه داشتن ازشون طلاق گرفتن! خب اگه مراوده و رابطه خوب هست شما هم باید بپذیری که همسرت با سایر خانم ها این رابطه رو حالا تا جایی که به زندگی شما صدمه نمیزنه داشته باشه!
عزیز من مشکل الان اینه که چندین فرهنگ متفاوت تو جامعه در حال کش و قوس هستن. خانم میگه من باید طبق رسم عربها پولی که در میارم مال خودم باشه. مهریه ام طبق اون سنت باشه و کلا اونجا هر نفعی داره، داشته باشم. بعد اما اینکه توی سنت خانم حق بیرون رفتن و اینا رو نداره جزو عقب افتادگی می بینن و میگن دیگه اینجای کار بریم پیرو فرهنگ غربی باشیم. توی فرهنگ غربی هم می بینن که مرد هم آزادی هایی داره. اونو نمی تونن تحمل کنن میگن این تیکه اش رو مردها باید پیرو فرهنگ ایرانی باشن که مرد خوب نیست با زن های دیگه گرم بگیره!!
شده مثل ماشین های تولید ایران که گلگیر از یه مدله، موتور مال یه جایی، اتاق مال یکی دیگه و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
مشکلش این بوده که چرا من نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
دو تا زن متفاوت بودن اگر دقت می کردی یکیشون به علت خیانت جدا شده یکیشون به این علت که شوهرش اجازه مراوده بهش نداده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
8
7
مطلب بالا کاملا؛ فمنیستیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
خوبه ایرانیا این کلمه رو از غرب یاد گرفتن و صب تا شب تا میبینن یه زن برای حقش که زندکی کردنه میجنگه استفاده میکنن ...عمرا تو عمرت یه صفحه درباره تاریخچه فمنیسم خونده باشی . فمنیسم یعنی حقوق برابر که اگه وجود داشت ما مردا و زنا تو جامعه انقدر مشکل نداشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
ناشناس 0032 حقوق برابر ، برای شما جنس ظریف زیاد هم چیز خوبی نیست، حقوق برابر اگر می خواهید باید بروید در نقطه صفر مرزی مثل مردها نگهبانی بدهید آنهم بیست ماه تازه حق مانیکور و پدی کور و استفاده از هیچ رقم لوازم آرایش هم ندارید، حقوق برابر اگر می خواهید باید بروید در معدن کارگری کنید و حرف زیادی هم نزنید ، و بعدش بیایید هر چه در می آورید بریزید وسط ، در خرج خانه شریک شوید..... از فمنیسم فقط یاد گرفته اید که حق برابر می خواهیم ، چرا واقعا حاضر نیستید هزینه آنرا را بپردازید و در جایی که به ضررتان می شود به سنت و مذهب دست آویز می شوید و یک لگد به بنیانهای اعتقادی فمنیسم میزنید......فمنیسم را مردها درست کرده اند و در مغز شما کرده اند که با خواست و میل خودتان از شما بهره ببرند، وضعیت زنان روز به روز و با هر موج فمنیسم بدتر شده که بهتر نشده و در حال حاضر هم از سوی جوامع غربی هم به آن نقد وارد است..... نهایت اتفاقی که برای زنان ایرانی با فمنیسم رقم زده می شود همان سرنوشتی است که در غرب به سر زنان غربی آمده.... زن غربی بیشتر یک وسیله است تا یک انسان و اگر خیلی به او حال بدهند او را با حقوق کمتر استخدام میکنند،یعنی همان جنس درجه دو و پایینتر.... در نتیجه مدل آزادی غربی برای زن چاهی است که عمق آن ورای تصور شماست و شما دارید با سرعت از چاله که در آن هست به سمت آن می روید...... جایی را که شما کعبه آمال کرده اید خرابه ای بیش نیست
حامد
|
Germany
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
9
2
سلام.
لس آنجلس تایمز بهتره بره درباره علل ازدواج پدر بزرگ سردبیر این روزنامه مقاله و مطلب بزنه. به مسائل ما هم کاری نداشته باشه. روزنامه های خودون بلدن در این موارد اعتراض کنن و میکنن. به قول خودتون، در امور سایر کشور ها دخالت نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
6
9
خانم هایی که سرکار باشند و یه مقدار از خودشون درآمد داشته باشند بسیار مغرور می شوند
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
4
4
خانم ها یک. ریگی تو کفش نباشد شوهرش دوست. نداره که جدا بشن. همیشه خانمها فکر می کنند مقصر مردها هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
2
2
چرخ هاي زمان به عقب برنمي گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
2
4
فعلا که همه امکانات و راحتی برا زنها شده
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
4
یک ضرب المثل قدیمی هست که میگند نگفتی شنفتی
حالا که مقامهای ما چقدر گفتند که در غرب خانواده وجود ندارد
حالا به خودمان رسیده
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
2
یک ضرب المثل قدیمی هست که میگند نگفتی شنفتی
......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
1
3
مریم بالاخره قسمتت یکی از ما مرداست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
4
جامعه بحران زده در همه ابعاد.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
5
چرا از اقایان نمینویسی بیشتر همکلاسی دانشگاه من مجرد هستند ۳۳ ساله
دريا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
8
كاش ميشد واقعا چه خانوما چه اقايون به معناي واقعي مفهوم زندگي رو درك كنن
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
5
من در بيست ودو سالگى ازدواج كردم الان هم چهل وهفت سالمه از زندگى وشوهرم وبچه هام هم راضيم ولى اگر اون موقع مثل ألان فكر مى كردم حداقل ده سال ديرتر ازدواجً مى كردم به خاطر اينكه اون مو قع عاقل تَر بودم واشتباهاتى را كه انجام دادم ديگه نمى كردم
علی بصیرت پور
|
Germany
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
6
من هنوز از شدت تکانه این گزارش در حال تکان خوردنم
حسام تورک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
7
دلیل اول خود خواهی ما ایرانی هاست

که کلا تو هر چیز اول خود رو می بینیم بعد دیگری را چه زن چه مرد فرقی نداره باید یاد بگیرید اگر آزادی و حریم شخصی می خواهید طرف مقابل هم باید داشته باشد

دلیل دوم: برای مدرنیسم در ایران فرهنگ سازی نشده مثل سایر موارد وارداتی از فرنگ

دلیل سوم : سطح توقعات بالای خانم ها ست که مخصوص جامعه ایرانی هست ربطه هم به سطح تحصیلات نداره الان آقایان تحصیل کرده کم نیستند که با وجود محاسن بسیار جواب رد می شنوند متاسفانه دلیلش هم خانواده ها و علی الخصوص مردان هستند که دختران را لوس و متوقع بار می آورند استقلال به این نیست که خانم تو 26-27 سالگی شاغل بشه و خرج در بیاره (که همه جای دنیا الان مرسومه و مورد خاصی نیست و باید هم زن امروزی در اون سن این توانایی رو داشته باشه) استقلال به اینه که از سن 14-15 سالگی مثل دختران آمریکایی و غربی شما را حداقل وادار به تامین هزینه های خود ( پول جیبی ) بکنن که دشواری پول در آوردن و زندگی و هزینه های بالای آن را بفمید و توقعتون زمان ازدواج کمتر بشه
دلیل چهارم: بی مسولیتی آقا پسرها که بیشتر تقصیر متوجه مادران آنهاست جالبه که از میان خانم ها با وجودی که از صحت موضوع خبر دارن کسی این نکته را نمیبینه و فقط تقصیرات رو به گردن مردان می اندازن

و در نهایت مخلص کلام این که تکلیف خود را همه علی الخصوص دختر خانوم ها مشخص کنن یا سنت یا مدرنیته!!!! نمی شه شما یه پات تو قایق سنت باشه یکی دیگه تو قایق مدرنیته بالاخره توی آب می افتی .این درست نیست که هر جا مدرنیته به نفعت شد دم از مدرنیته بزنی هر وقت سنت به نفعت شد دم از سنتها بزنی
اگر مدرنیته رو می پسندی بدون تو سبک مدرن زندگی در غرب مشابه زنان مردها هم (حتی بعد از ازدواج ) حریم شخصی خودشون رو دارن درآمد خودشون رو دارن روابط خاص خودشون رو دارن با دوستان کالج و دانشگاه که لزوما هم مرد نیستن مراوده دارن
در زندگی غربی هیچ وقت زن زمان ملاقات و یا dating با دوست پسرش در رستوران توقع پرداخت پول از طرف مرد را نداره و هر کس سهم خود را می دهد هیچ وقت توقع خانه مجلل و ماشین آخرین مدل و ....... را در اول آشنایی بر عکس خیلی از زنان و دختران ما نداره هیچ وقت مدرک تحصیلی خود را وسیله سرکوفت زدن به شوهر و تحقیر اون نمی کنه که نشان از رشد منطق و ادراک در زنان غربی دارد که ما متاسفانه فرسنگها با اون فاصله داریم این مسایل رو هم لطفا وقتی دم از مدرنیته میزنین در نظر بگیرین
این رو هم در نظر بگیرین که مردان نسل حاضر این جوامع اکثرا (دقت کنین گفتم اکثرشون نه همه ) بر خلاف نسل های گذشته که مسولیت پذیر و متمایل به خانواده بودند به روابط جدی متمایل نیستن اگر هم وارد روابط رسمی شوند بسیاری تعهد رو جدی نمی گیرند (کافیه یه نگاه به آمار بالای خیانت مردان در غرب و آمریکا و رسوایی های ناشی از لو رفتن اسامی مردان متاهل عضو در سایت هایی مثل ashley madison بیندازین متوجه حرفم می شوید). با این وجود طرز برخورد زنان در مواجه با این افراد و شرایط باز از هم پالگان ایرانی شان بهتر و منطقی تر است و در صورت شکست در روابط قضیه را به تمام مردان تعمیم نمی دهند تا خود را توجیه و تخلیه کنند و نمی گویند که همه مردان به اندازه کافی خوب نیستند بلکه با پذیرش خطاهای خود سعی در عدم تکرار آن در رابطه بعدی می کنند .
اول مسایل فرهنگی را حل کنین بقیه مشکلات بعدا حل می شوند.
والسلام
یه دختر خوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
2
چرا در اکثر کامنت ها به زنان توهین شده این مربوط فقط به اینجا نیست در جامعه دانشگاه و...مدام در حال شنیدن و دیدن تحقیر زنان هستیم من دانشجوی فوق هستم و اکثر همکلاسی های آقای من مثل مردان در این کامنت فکر می کنند همیشه بدانیم همه چیز نسبی است زنان خوب و مردان خوب و بالعکس وجود دارد من با این جمله موافقم که اگر به حرف های هم خوب گوش دهیم وبه همدیگر درست احترام بگذاریم در زنان حسی وجود دارد که می توند با تمام سختی های یک مرد بسازد فقط کافیست دوستش داشته باشید و بفهمیدش همانگونه که او شما را دوست دارد و می فهمد همین کافی است که باورتان داشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
5
2
تجرد برای دخترا خیلی خوبه. چون میتونن از پس زندگیشون به تنهایی بربیایند. وقتی آدم استقلال مالی داشته باشه اشتباهه که برای خودش آقابالاسر درست کنه. اونم از نوع ایرانی و عقب از دنیا.
ولی یک مرد اصولا به تنهایی نمیتونه به زندگیش سامان بده و به عبارتی از پس زندگی به تنهایی برنمیاد. نیاز داره یکی جمع و جورش کنه. اصولا میگن مردها تا دم مرگ هم بچه اند.
پاسخ ها
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
اعتماد به نفست خیلی باحاله!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
1
بدبختی ما ایرانی ها البته اکثرمون اینه خیلی به مدرک مینازیم تا یکی دانشگاه قبول میشه فرضا پزشکی از همون اول میگیم خانم یا آقای دکتر -خانم یا آقای مهندس و...اما همزمان شعورمون رو پرورش نمیدیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
3
وضعیت در آینده بدتر هم خواهد شد
زارع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
5
از پس توقع خانم های امروزی بالا رفته. به خدا من 2 ساله خواستگاری میرم. همش میگن ماشین داری. خونه داری. بابا منی که ماهی 2 تومن میگیرم چه جوری اول زندگی هم باید ماشین داشته باشم هم خونه. خودتون قضاوت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
لابد جاهای بالا بالا میری خواستگاری. وگرنه که ما هر کسی رو می بینیم اول ازدواج چیزی نداره و دختر هم راضی هست
ناشناس
|
Japan
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
8
این دخترا چون سربازی نمیرن قدر زندگی رو نمیدونن توصیه میکنم هر دختری رو یکسال بندازن 05کرمون اون موقع زندگیش با مردش گل و بلبل میشه
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
9
زنان روسی حاضرند به مانند یک کنیز با یک مرد ایرانی زندگی کنند و به مردشان خدمت کنند . افتخارشان این است که صبح برای شو هرشان صبحانه درست کنند و مردشان را بفرستند سر کار و ......... چیزی که اسلام می گوید انان رعایت می کنند . نه زن ایرانی که که شو هر را به چشم نوکر می بیند . هیچ کاری بلد نیستند فقط ژست زن غربی را می گیرند .
دختر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
1
4
زمان جنگ یادتونه؟!! گرسنه گی نوبت گاز و نفت و نان یادتونه مادران ما تشویق شدند بچه بیارند ولی وقت و هزینه تربیت نداشتند حالا اون بچه ها بزرگ شدند نتیجه اش این شده نه در سنت های ایرانی و شرقی عیبی هست نه در مدرنیته غربی و نه در گذار از اینها
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
2
تا بوده در نهایت دنیا بدست کسانی بشکل ماندگار و صحیح و پایدار گشته که مطلب برای گفتن داشتند . برای کنار هم بودن از کوچکترین تا بزرگترین جمع ها باید بر اساس قائل بودن حق وحقوق متقابل و معقول بر پایه واقعیت ها حرکت کرد . متاسفانه هست تفکری که فقط خود را تحت هر شرایطی بحق و صاحب رای میداند و همین " منیت" هاست که موجبات برهم زدن جمع ها و تعامل ها و تحمل ها را میشود .برای هم زیستی مسالمت امیز بر پایه تحمل و تعقل باید ارزش وجودی داشت نه به صرف داشتن یک نوشته مخصوصا زندگی مشترک دو انسان صاحب نظر ،تفکر و دیدگاه همچون اتومبیل و یا اپارتمان ،بی منطق صحبت از تملک وقائل نشدن حق برای طرف مقابل کرذ بقول صحبتی از بزرگان " چیزی را که بر خود نمیپسندی بر دیگران مپسند " پس با قبول کردن حق و حقوق متقابل و راستی و صداقت همراه با محبت میتوان زندگی را با تمام فراز و نشیبها بر خلاف بعضی ناملایمات و بدون در نظر گرفتن و دیدن الگوهای بد و ناهنجار، با در نظر گرفتن حق و حقوق متقابل همچون اینکه دو طرف دارای درک و خواست احساسی و انسانی هستند ، میتوان گذران کرد .
همانطور که عرض کردم " دنیا در تمام ابعاد و اندازه اش بشکل مطلوب تنها بدست کسانی گشته که مطلب صحیح برپایه درک متقابل بر پایه واقعیات " داشته اندگشته نه بر اساس خود خواهی و منیتها و بی انصافیها !
پروانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
3
3
من معتقدم زنان نباید خود رابا مردان مقایسه کنند وسعی کنند رفتارهای انان را تقلید کنند چون رفتار مردان چیزی جز خود خواهی و غرور کاذب و خودباوری احمقانه چیزی دیگر نیست زنان باید به درجه ای از شعور برسند که برمردان برتری داشته باشند تقلید رفتار محض از اقایان جز حماقت نیست
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
3
2
اقا جواد به شما توصيه مى كنم تشريف ببريد روسيه از اونجا با خودتون كنيز بياريد تا با شما زندگى كند
بيهوده در ميان دختران ايرانى دنبال كنيز نگرديد چون انها مى دانند كه انسانند وبأيد مانند يك خانم باهاشون رفتار بشه نه كنيز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
احسنت ..اون زن روسی هم اگه باهاش مثل یک لیدی با ارزش رفتار نمیشد اینکارو نمیکرد ..مردای ایرانی بچه ننه و پررو تشریف دارن.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
حتما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
1
2
متاسفانه جوانان جامعه چه مرد و چه زن دستورات شرعی که از طرف خداوند و قران و روایات اهل بیت ع برای ازدواج و زندگی امده فراموش کرده یا به ان توجه نمی کنند و فقط صرفا دنبال فرهنگ غرب و غرب گرایی هستند اگر جوانان جامعه به دستورات اسلام عمل کنند هیچ گونه مشکل از نظر ازدواج و زندگی مشترک در جامعه وجود نداشت در دستورات اسلام چیزی به نام زن مستقل وجود ندارد وقتی زنان جامعه می خواهند جا پای مردان بگذارند و حتی جلوتر از انها باشند وضعیت همین است در بسیاری از ازدواجها هم که نگاه می کنیم کم مانده که فقط مردان ابستن شوند و این راهی که جوانان می روند به ناکجا اباد است و همین جوانان 20 تا 30 سال اینده که به مرحله پیری رسیدند می فهمند که چقدر کارشان اشتباه بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
تفکر جاهلیت داعشی و عربستانی .
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
1
0
متن بالا ربطی به ایران نداردومختص کشورهای غربی است وعامل اصلی مشکلات ازدواج نبودن عشق ودوست داشتن است که مادیات جایگزین ان شده است وعامل بی بندباری درکشور ماهواره وشبکههاى اجتماعی است که فرهنگ مارا داره ازبىن مى برد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
0
گزارش خیلی احمقانه و یکطرفه بود....مشکل اینه که دخترای ایرانی هم خدا رو میخوان و هم خرما رو....همزمان میخوان ازادیهای زن غربی رو داشته باشن ولی مث زنای شرقی سنتی تامین مالی خانواده رو وظیفه شوهر میدونن و یا حاضر نیستن کار کنن و اگه هم کار کنن حقوقشون رو صرفا خرج خودشون میکنن و یا پس انداز میکنن و تازه هزینه لباس و تفریح و...و...رو هم بزور غر زدن از شوخرای بدبخت میگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
1
1
چرا مرد ایرانی انتظار دارد زن برای بیرون رفتن از خانه از او اجازه بگیرد؟
از چه می ترسد؟
چرا انتظار دارد زن در هیچ موردی اظهار نظر نکند؟
از چه می ترسد؟
چرا او را ضعیف تر و عقب مانده تر از خودش میخواهد؟
...
حالا چرا تربیت بچه اش را به دست این موجود ضعیف عقب مانده بی اختیار می سپارد؟
جرا نمی ترسد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
1
0
سلام .من یک خانم معلم هستم وهمسرم یک پزشک متخصص .بیش از بیست سال هست ازدواج کردیم .اختلاف سلیقه وگاها عقیده باعث بروز مشکلات مختلفی تو زندگیمون شده ولی با درک متقابل وگذشت وصبر وحوصله دو طرف الحمدلله رفع شده وعلاقه بینمون هم از ابتدای زندگی بسیار عمیقتر شده .زندگی اینقدرها که شما می گید تلخ وسخت نیست افکار ما سختش می کنه .هم آقایون تو طرز فکرشون نسبت به خانمها اشتباهاتی دارند هم خانمها نسبت به آقایون اما حاذبه بین دو طرف وخواستن یک زندگی سالم ومنطقی وشیرین از طرف زن ومرد باعث میشه بشه مشکلات زندگی رو حل کرد .جوونا از ازدواج نترسید زندگی مشترک شیرین تر از اون چیزیه که فکر کنید فقط قبل از ازدواج دقت کنید واصول انسانی ودینی رو مد نظر داشته باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
1
1
به نظر من از زمانی که خانوما شاغل شدن جامعه بدبختر شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
0
بیکارین هااا با هم بحث میکنید هههههه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
0
بابا برین سر کارتون بیکارین هااا با هم بحث میکنید هههههه
صدرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
متن از نظر نگارشی ضعیف بود
شما باید با لحن نویسنده متن را بخوانی اماخواننده درست نمیتواند این لحن را حدس بزند.مثالهای زیر که در متن موجود میباشد نشاندهنده تازه کار بودن نویسنده است:
او می گوید پس از آن که خواهر بزرگترش که وکیلی موفق با پسری ۱۰ ساله است و از شوهرش جدا شد،
آزادی می گوید:«من دوستان و همکاران مرد زیادی در اطراف خود می بینیم
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
اگر محبت، تفاهم فکری ، اعتماد و احترام دو طرفه بین زن و مرد وجود داشته باشد نه زن از خدمتی که به همسرش میکند حس کنیز و زیر دست بودن میکند و نه مرد برای تلاشی که برای خوشحالی خانواده اش میکند حس نوکری میکند و در چنین فضایی هیچگاه آقابالاسر و محدود کنندۀ همسرمان نخواهیم بود . چون هر کاری میکنیم برای خوشحالی و رضایت طرف مقابلمان است و همینطور در مورد خانمها
رضاقاسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
2
سلام واقعان ازاین نظرات خانم ها تعجب کردم جریان چیه سره ضبون ها افتادا خانم های مستقل خانم ای شاغل مگه چقد شاغل هستن چقد زن شاخل داریم؟ ازده بخوایم فاکتوربگیریم به ازای هر ده مرد شاغل دوزن باحقوق پایین مشغول کارن چقد بزرگ کردیم این موضوع رو اینهمه زن نون شوهرشون. میخورن اینجوری باشه باید هشتاد درصد مردا بیان بگن ینی چی همش ماباید پول زندگی رو بدیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
1
2
این دختر ه ساده بود نتونسته زرنگی کنه شوهر پیدا کنه وگر نه مردم خودشونو به اب واتیش می اندازن که شوهر پیدا کنند
از هیچ کار زشتی هم دریغ نمی کنند و خودشونو به نفهمی میزنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
0
خداادم و شترکنه ولی یه مردنخوادبهش بگه چیکارکنه چیکارنکنه میتونن مردابه رفتارای عقب موندشون ادامه بدن ببینن کی ضررمیکننه زن که خیلی راحت میتونه مستقل زندگی کنه ولی این مرده که نمیتونه مستقل باشه پس همبنجوری مرداادامه بدن تاببینن دودش توچشم کی میره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین