کد خبر: ۴۰۸۴۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

آنچه در نود گذشت/ گفتگوی جنجالی مدیران اسبق سرخابی‌ها

برنامه نود این هفته ساعت 22:49 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و تا 2:15 بامداد سه شنبه ادامه داشت. برنامه نود بیست و چهارم آبان ماه+ فیلمبه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛
آفتاب‌‌نیوز :  برنامه نود دوشنبه شب بیست و چهارم آبان ماه ساعت 22:49 با محوریت بررسی بازی پیش روی تیم ملی با سوریه و اقتصاد ضعیف باشگاه های فوتبال از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و تا 2:15 بامداد سه شنبه ادامه داشت.

*سوال پیامکی

پیش‌بینی نتیجه دیدار مقدماتی جام جهانی ایران و سوریه سوال پیامکی برنامه نود است که مخاطبان با ارسال عدد دو رقمی و پیش‌بینی تعداد گل‌های این مسابقه(عدد اول ایران، عدد دوم سوریه) نظر خود را اعلام کنند.


برنامه نود بیست و چهارم آبان ماه

*آنچه در برنامه نود امشب می‌بینید:


- تاریخچه هت‌تریک‌های تیم ملی به مناسبت هت‌تریک قوچان‌نژاد برابر پاپوآ گینه‌نو
- بررسی دقیق بدهکارهای سرخابی‌ها و قراردادهای عجیب تیم‌های لیگ برتری
- آنالیز تیم ملی سوریه و گزارش اختصاصی از اردوی ایران در مالزی
- گفت‌وگو با یکی از دو بازمانده نخستین تیم ملی فوتبال ایران

شبکه فاکس هلند مستندی از علیرضا جهانبخش ملی پوش کشورمان، زندگی او در ایران و چگونگی رشد و ترانسفر او به هلند تهیه کرده که بخش اول آن پخش شد.

* عادل فردوسی‌پور و محمدحسین میثاقی با حضور در منزل قربان علی تاری تنها بازیکن بازمانده از نخستین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران گفت‌وگوی صمیمانه‌ای با وی داشتند.


*مهمان ویژه:

برنامه نود بیست و چهارم آبان ماه+ فیلم

علی فتح اله زاده مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال و محمد حسن انصاری فرد مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس مهمان ویژه برنامه نود بودند، که محور گفتگوهای آنان بدهی های کلان این دو باشگاه بود.

*علی فتح اله زاده

علی فتح‌اله‌زاده مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران در مورد بدهی سنگین این باشگاه که از زمان وی مانده است گفت: تمام بدهی باشگاه استقلال را وقتی تحویل دادم 27 میلیارد تومان بود نه 86 میلیارد تومان ولی آن زمان 25 میلیارد تومان بدهی مالیاتی از گذشته تا آن زمان داشتیم که باید به آن مبلغ اضافه کرد و برای بنده نبود اما بنده ورزشگاهی ساختم که 150 میلیارد تومان قیمت آن است؛ 37 هزار متر مربع در بلوار فردوس تهران زمین این ورزشگاه استقلال است.

وی در مورد انتقاد افشارزاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال از او و بدهی‌هایی که بر جای گذاشته است، اظهار کرد: ما برای خرج 24 میلیارد تومان آن زمان ریال به ریال سند داریم و الکی خرج نشده است.

من آپارتمان باشگاه استقلال تهران را درست کردم و تحویل آقای افشارزاده دادم که نزدیک یک میلیارد تومان قیمت دارد و اسنادش موجود است؛ یک آپارتمان دیگر هم وجود داشت که برای پرداخت مطالبات فروخته شد؛ قرار شد برای دادن بدهی‌ها یک آپارتمان به آقای منتظری و یکی دیگر به آقای تیموریان داده شود.


مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران تاکید کرد: قانون برای من که مدیرعامل بودم تصمیم هیأت مدیره است و اگر بگویند اسپانسر فصل بعد را می‌توانم امسال بگیرم می‌توانم این کار را انجام دهم و غیر قانونی نخواهد بود.

افشارزاده با بیان اینکه تمام اموالش توقیف شده است، گفت: سه سال است از باشگاه رفتم اما هنوز مدیر عامل باشگاه بنده هستم چون در ثبت شرکت‌ها اسم بنده است؛ هزینه‌ها الان با مدیران دیگری انجام می‌شود ولی مدیرعامل من هستم! به من حتی دسته چک هم نمی‌دهند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تهران تاکید کرد: کسی که مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود مگر نمی‌بیند باشگاه بدهکار است؟ این مسئولیت را نپذیرد!  من اعلام می‌کنم 5 یا 6 سال باشگاه استقلال را به من بدهند و هیأت مدیره را هم خودم انتخاب کنم ولی تمام بدهی‌ها را صفر خواهم کرد، وثیقه و ضمانت‌نامه هم می‌گذارم.

وی افزود: باید انتقادات برای همه یکسان و بی طرف باشد، چطور برای من که دو بار در جام باشگاه‌های آسیا بودم 24 میلیارد تومان زیاد است اما برای زمان آقای افشارزاده که در آسیا نبود 35 میلیارد تومان زیاد نیست؟


فتح اله زاده با اشاره به جایگاه خوب تیم استقلال در زمان مدیریتش گفت: در تمام سال‌ها تیمم در جام باشگاه‌های آسیا بود،یک جام حذفی، یک قهرمانی لیگ برتر، سومی در رنکینگ آسیا، پنجاه و پنجمی جهان، صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و ... در زمان من اتفاق افتاد و یک ورزشگاه ساختم اما این مسائل را نمی‌بینند.

وی تاکید کرد:بنده زحمت کشیدم تیمی را هفت بار قهرمان کردم،اگر در این افتخارات خلافی کردم بگویید، سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و اداره کل تربیت بدنی استان تهران یک نسخه از قراردادها را دارند.
پس از بخش اول بحث ها بخش آنالیز تیم ملی سوریه پخش شده و مشخص شد این تیم با داشتن سومین خط دفاعی برتر مسابقات مقدماتی جام جهانی در آسیا حریف آسانی برای به ثمر رساندن گل های متعدد نیست.

*محمد حسن انصاری فرد

محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در سال 84 گفت: ما نباید مدیران پیش از خودمان را مواخذه کنیم، همیشه شاهد بوده ام که مشکلات روی دوش مدیرعامل است،اما هیچگاه چه در زمان مدیرعاملی پرسپولیس و چه مدیرعاملی باشگاه راه آهن چیزی نگفتم.چون بودجه‌ای تعیین نمی‌شود، بدهی وجود دارد،ولی مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واقعا نمی‌دانند چه کاری انجام دهند. این مشکلات برای آنان طبیعی است، باید درک کنید که این مدیرانی که به مشکل خوردند وضع زندگی‌شان چطور می‌شود، زمان من سازمان بازرسی در باشگاه پرسپولیس مستقر شد ولی نقطه تاریکی پیدا نکرد.

وی در پایان تاکید کرد: باشگاه پرسپولیس و استقلال صاحب مجمع هستند که وزیر ورزش رئیس آن است، هر سال حسابرس حساب باشگاه‌ها را می‌بیند و مسائل مالی را در جلسه به هیأت مدیره و مدیرعامل اعلام می‌کند و می‌گوید کارها درست بوده یا خیر! حسابرس طول یکسال می‌تواند ایرادات مالی را در حضور رئیس مجمع که همان وزیر ورزش است، بگوید.



* کی‌روش شب قبل از بازی ایران و سوریه: میزبانی مالزی به فوتبال و فیفا ضربه می زند


کارلوس کی‌روش در گفت‌وگو با خبرنگار برنامه نود گفت: به طور حتم تمامی دیدارهای مقدماتی جام جهانی آن هم در این شرایط خاص آب و هوایی مالزی بسیار سخت خواهد بود اما مطمئنم بازیکنانم با ارائه بهترین عملکرد نتیجه خوبی برابر تیم سوریه کسب می کنند و نمایش خوبی خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر این نکته که دوست ندارم از حالا صعود را پیش‌بینی کنم، بیان کرد: دوست دارم امتیازات را در سه بازی آینده بگیریم چون اهمیت زیادی دارد.


سرمربی تیم ملی ایران در خصوص شرایط نامساعد زمین بازی در مالزی ابراز کرد: چه چیزی می‌توانم بگویم؟ افرادی که در ای. اف. سی باید مسئولیت پذیر باشند و وظایف‌شان را درست انجام دهند این کار را نکردند، این میزبانی نه تنها به مالزی، بلکه به فوتبال و فیفا ضربه می‌زند، با این حال ما باید با این مشکلات خودمان را بیشتر به چالش بکشیم و ثابت کنیم در این سختی‌ها موفق‌تر و متحدتر به برتری برسیم، بازیکنان باید تطبیق‌پذیری را در ذهن و قلب و بازی‌شان انجام دهند تا با بهترین عملکرد به برتری برسیم.


*آمارهایی از وضعیت دو تیم ایران و سوریه مرور شد از جمله این که تیم ایران با میانگین سنی ترکیب اصلی ۲۶،۲ سال تیم تقریبا جوانی است اما تیم سوریه میانگین سنی عجیب و فوق العاده جوان ۲۳،۵ سال را دارد. همچنین در مسابقات گذشته دو تیم ۵۸ درصد بازی ها را ایران برده است، ۳۷ درصد مساوی شده و ۴ درصد هم با برد سوریه همراه بوده است. عمر خربین با ۱۳ گل زده در ۳۰ بازی و محمد المواس با ۶ گل در ۲۳ بازی خطرناک ترین بازیکنان سوریه هستند.

*گفتگوی تلفنی

محمد رویانیان مدبرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس هم روی خط تلفنی آمد و درباره ابهامات و بدهی های دوران مدیریت خود صحبت کرد.

*رویانیان:

من با 36 سال خدمت همچنان در این مملکت مستاجر هستم. با این اوضاع امثال فتح‌اله‌زاده و رویانیان پول‌های استقلال و پرسپولیس را در خانه‌هایشان بردند؟ سه سال است از مدیرعاملی ما می‌گذرد ولی باز از ما صحبت می‌کنید.
در ارتباط با درآمدها باید دقیق مشخص شود که چه میزان از این درآمدها مصداق بیت‌المال حساب می‌شود و چه میزان اشخاص و اسپانسرها می‌دهند؟  سیستم حسابرسی در کشور ما در صنعت، بانک ها و شرکت‌ها کارش را انجام می‌دهد ولی در ورزش این کار را نداریم و همین مشکل ایجاد کرده است.

او ادامه داد: از سال 90 استقلال و پرسپولیس در لیست واگذاری قرار گرفت و قرار شد دولت طی دو سال آن را خصوصی کند، در قانون تجارت اختیارات تام مالی به هیأت مدیره باشگاه داده می‌شود که آنها می‌توانند بخشی از اختیارات را به مدیرعامل بدهند؛ از سال 90 هیچ بودجه دولتی در استقلال و پرسپولیس ورود نکرده است، تا سال 91 این دو باشگاه فاقد حساب خزانه(دولتی) بودند و از طریق حساب‌هایی با دو امضاء زندگی را می‌گذراندند.

رویانیان در ارتباط با هزینه ها و بدهی های باشگاه و استفاده از اموال شرکت سوخت، خاطرنشان کرد: به خدا قسم کارت سوخت به کسی ندادیم. بنده مقداری از پول سازمان سوخت را در پرسپولیس خرج کردم که بعدش هم برای آن پاسخگو شدم.
مگر می‌شود وقتی کمترین چیزی مثل قرارداد بازیکنان و مربیان که ثبت می‌شود الان نباشد؟ دو روز پیش از یکی از معاونان وزارت ورزش شکایت کرده بودم که رضایت دادم؛ سازمان حسابرسی دولت 35 میلیارد تومان بدهی زمان من را اعلام کرده بود که بیست میلیارد تومان آن مالیات بود اما وزارت ورزش حساب کتاب ندارد.

وی افزود: گودرزی سه سال وزیر ورزش بوده است، بی‌زحمت ببینید وزارت ورزش چقدر بدهی دارد! 400 هزار میلیارد تومان دستگاه‌های دولتی بدهی دارند، من فقط برند پرسپولیس را 200 میلیارد تومان گرفتم؛ باشگاهی که ملی و آسیایی است، نمی‌توانید با سیاه جامگان، نفت یا باشگاه‌های خصوصی مقایسه کنید.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس ادامه داد: اگر ما (رویانیان و فتح اله زاده) به جای غذا در 28 ماه حضورمان در باشگاه ها پول می‌خوردیم آنقدر خرج نمی‌کردیم، عمر مدیری که می‌تواند نتیجه بگیرد حداقل چهار سال است ولی دو سال اخیر باشگاه پرسپولیس از طریق سامانه هواداری‌  که ما ثبت کردیم درآمدزایی می‌کند.


*آخرین بخش از ویژه برنامه شبکه هلندی و گفت‌وگو با جهانبخش  نیز پخش شد که بخشی از آن به پخش گوشه ای از بازی‌های این بازیکن در نایمخن و آلکمار و دیدار تیم ملی در جام جهانی برابر آرژانتین اختصاص داشت.


*
دیدارهای هفته سیزدهم لیگ دسته اول آخرین بخش برنامه نود امشب بود که گل‌های بازی‌های آن پخش شد.


*پس از سه ساعت و ۲۶ دقیقه برنامه این هفته نود با پخش آخرین آمار نظرسنجی ساعت ۲:۱۵ بامداد به پایان رسید. در نهایت با شرکت یک میلیون و ۳۳۷ هزار در نظرسنجی، بیش از ۹۴ درصد بینندگان برد ایران را در مسابقه با سوریه پیش بینی کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین