کد خبر: ۴۰۸۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶

هوای همدان ۱۸ روز در وضعیت هشدار بود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: از ابتدای امسال تا کنون هوای شهر همدان ۱۸ روز در وضعیت هشدار بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان محمدرضا محمدی در کارگروه آلودگی هوای استان همدان افزود: در این دوره زمانی شهر ملایر ۲۴ روز، شهر کبودراهنگ ۲۲ روز، اسدآباد ۱۷ روز و نهاوند ۸ روز وضعیت هشدار را تجربه کرده اند که آلودگی ذرات معلق با قطر ۱۰ و 2.5 ppm علت این وضعیت در استان بوده است. همچنین اسد آباد و کبودراهنگ نیز هر کدام ۲ روز از ابتدای سال جاری با هوای در وضعیت اضطرار رو به رو بوده‌اند.

محمدی توضیح داد: وضعیت سالم، هشدار، اضطرار  و بحران با توجه به سنجش فاکتورهای co،so2،no2،o3 و ذرات توسط ایستگاه های پایش کیفیت هوا اعلام می شود.

وی بیان کرد: تعداد ایستگاه های سنجش کیفیت هوا در همدان کافی نیست و نیاز به نصب و راه اندازی ۴ ایستگاه در شهر همدان وجود دارد که انتظار می رود شهرداری به مقوله مدیریت کیفیت هوا وارد شود.

محمدی ادامه داد: آلودگی هوا به علت گرد و غبار و ذرات غالبا در ماه‌های خرداد تا مرداد بیشتر می شود و اوایل صبح‌ها نسبت به سایر زمان ها بیشتر با آلودگی ناشی از ذرات در روزهای در شرایط هشدار و اضطرار مواجه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: منشا گرد و غبارهای شدید، خارجی است و در شمال استان به علت خشک شدن تالاب ها، احداث سد، استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی و سطحی و کاهش توان اکولوژیکی خاک، بیشتر با این پدیده مواجه هستیم که می طلبد مدیریت اراضی در این مناطق بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد با این حال جهت باد در استان باعث شده است تا سکونت گاه های اصلی استان کمتر در معرض گرد و غبار قرار گیرد.

وی همچنین در ادامه خواستار توجه به تغییر سوخت نیروگاه شهید مفتح و پیگیری از سوی متولیان امر برای رفع آلایندگی نیروگاه از طریق تامین سوخت گاز به جای مازوت شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین