کد خبر: ۴۰۹۱۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳

اسکناس جدید قزاقستان با تصویر نظربایف+تصویر

اسکناس جدید با تصویر«نورسلطان نظربایف» رئیس جمهوری 76 ساله قزاقستان از یک دسامبر امسال ( 14 آذر) وارد بازار داد و ستد این کشور خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 انتشار تصویر« نورسلطان نظربایف »روی اسکناس 10 هزار تنگه ای(معادل 30 دلار)که خبرش را بانک مرکزی قزاقستان اعلام کرد، باعث واکنش هایی در این کشور شده است. 

برخی کارشناسان اعتقاد دارند که چاپ عکس نظربایف روی اسکناس ترویج آیین «شخص پرستی» در این کشور است. 

اسکناس جدید قزاقستان با تصویر نظربایف+تصویر

نورسلطان نظربایف، درقزاقستان به طور رسمی با لقب «ایلباشی» (پدر ملت) نامیده می‌شود.

«دانیاراکیشیف» رئیس بانک مرکزی قزاقستان بعد ازپخش خبر واردمعامله شدن اسکناس جدید باتصویررئیس جمهوری گفت:«تمام دستاوردهای زمان استقلال با تلاش وابتکار نورسلطان نظربایف نخستین رئیس جمهوری کشور امکان‌پذیر شده است.» 

«تنگة قزاقی»درپی بحران اقتصادی روسیه، که بعد از شورشهای مسلحانه در اوکراین مورد تحریم غرب قرار گرفت، آسیب دید و ارزشش را از دست داد. 

در باره نظربایف که از 25سال پیش در قزاقستان در راس قدرت قرار دارد، فیلم های زیادی تهیه شده و در وصف وی در شهر آستانه یک موزه‌ یا آثارخانه هم احداث شده است. 

نظربایف زمانی که قزاقستان در سال 1991 رسما استقلال خود را از مسکو اعلام کرد در این جمهوری غنی از نفت به قدرت رسید و اکنون برای نخستین بار است، که چهره رئیس جمهوری به طور رسمی روی پول ملی چاپ می شود. 

به گزارش ایرنا،در ترکمنستان همسایه هم چهره رئیس جمهوری سابق «صفر مراد نیازاف» (ترکمنباشی) در زمان زندگی‌اش در روی پول ملی «منات» پیدا شد، ولی بعد دو سال از درگذشتش در سال 2006، استفاده از این پولها متوقف شد. 

در تاجیکستان نیز ماه سپتامبر امسال برای اولین بار پیشنهاد چاپ تصویر امامعلی رحمان بر روی اسکناسهای این کشور رسانه ای شد اما هنوز این پیشنهاد عملی نشده است. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
1
اسکناس ده هزاری ما میشه 3 دلار ارزش پولشون 10 برابر ماست ..خوش بحالشون میتونن راحت آیفون بخرن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
0
دوست عزيز تازه شما به تومان حساب كردي نه ريال
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین