آفتابنیوز : در این پیامک که با سرشماره '8080' ارسال شده آمده است: 'مشترک گرامی، سرویس دیتا و بسته اینترنت آلفا+ یک هفته 800 مگابایت با سرعت بدون مرز بصورت رایگان برای شما فعال شد. پس از پایان این بسته، بسته آلفا+30روزه 1 گیگابایت+1گیگابایت هدیه شبانه بصورت خودکار برای شما فعال میگردد و مبلغ 10000 تومان از اعتبار شما کسر/به صورتحساب شما اضافه خواهد شد. درصورت عدم تمایل به تمدید خودکار این بسته، #8*100* را شمارهگیری نمایید. درصورت عدم اتصال به اینترنت و یا بروز مشکل در تنظیمات گوشی با شماره 9990 تماس گرفته و یا به سایت mci.ir مراجعه نمایید'.
در این پیامک، مشترک بدون اینکه درخواست سرویسی را داشته باشد، ابتدا با یک هدیه یک هفته ای برای دریافت رایگان اینترنت مواجه می شود اما اگر شماره اعلام شده را ارسال نکند، ماهانه 10هزارتومان باید بابت سرویسی که در ابتدا با عنوان 'هدیه' اعلام شده پرداخت کند.
بسیاری از مشترکان معترض به این پیامک میگویند تاکنون با چنین نوع از پیامک هایی مواجه نبوده اند بلکه پس از درخواست یا تایید مشترک برای هر سرویس، سرویس مربوطه برقرار و هزینه آن نیز محاسبه می شده است.
خبرنگار ابتدا با شماره 9990 شرکت همراه اول تماس گرفت که اپراتور مربوط گفت: اگر شماره موردنظر ازطرف مخاطب ارسال نشود هزینه 10 هزارتومانی برای آنان محاسبه خواهد شد. در ادامه، خبرنگار با مدیرکل ارتباطات شرکت همراه اول تماس گرفت که وی گفت: این پیامک برای تعداد معدودی از مشترکان که از سرویس اینترنت خود استفاده نمی کنند ارسال شده که ارسال آن متوقف شد.
سعید عسکری درگفت وگو با ایرنا افزود: متن دیگری جایگزین متن این پیامک می شود.عسکری درپاسخ به چرایی ارسال چنین پیامکی گفت: هدف ارایه بحث تشویقی برای آن دسته از مخاطبان در استفاده از اینترنت بوده است و قبول دارم که این طرح می توانست جامعتر باشد.
این مقام همراه اول گفت: متنی که مشترک دارای حق انتخاب بیشتری باشد تنظیم و ارسال می شود که خود مشترک درباره آن تصمیم بگیرد.
تا به کی برای میخواهند برای مردم کیسه بدوزند؟