کد خبر: ۴۱۰۹۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

جعفرزاده: استیضاح وزیر مشکلی را حل نمی‌کند/ ایجاد فرهنگ استعفا بین مسئولان خوب است

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی گفت: در شرایط فعلی و بعد از حادثه برخورد دو قطار در سمنان باید با دور شدن از فضای احساسی تصمیمات عقلانی گرفت نه اینکه شاهد بیان حرف‌های احساسی باشیم.
آفتاب‌‌نیوز : غلامعلی جعفرزاده با بیان اینکه با تصمیمات احساسی مخالفم و باید کار عقلانی شود، گفت: هنوز گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس در مورد حادثه برخورد قطار در محور سمنان تهیه و ارائه نشده که بر مبنای آن مقصران و مسببان حادثه مشخص شود و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری شود از این رو انجام هر اقدامی در فضای احساسی همچون استیضاح خوب نیست.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بنده و تعدادی از نمایندگان منتظر ارائه گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس هستیم تا مقصران حادثه مشخص شوند  لذا با تصمیمات احساسی مخالفم چون باید به دور از فضای احساسی تصمیم عقلانی گرفت.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه با استیضاح مشکلی حل نمی‌شود، افزود: اگر در گزارش کمیته حقیقت یاب مجلس مشخص شود که وزیر و یا هر مسوول دیگری مقصر بوده باید برخورد شود که این برخورد هم تنها محدود به استیضاح نمی‌شود و باید مقصران این حادثه به دادگاه برای تعیین جرم و تائید جزا معرفی شوند.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین فرهنگ استعفای مسوولان را قابل قدردانی دانست و درعین حال گفت: نباید استعفا را به منزله مبرا شدن از پیگیری قصور احتمالی در مراجع قضایی دانست چون استعفا در جهت تسکین آلام جان باختگان است ولی ارتباطی به برداشتن مسوولیت از آن فرد در زمان بروز حادثه نیست.

وی توضیح داد: ایجاد فرهنگ استعفا در بین مسوولان خوب است اما آن‌ها بدانند که استعفا به معنای سلب پیگیری‌های حقوقی و قضایی نیست و باید در صورت وجود مستنداتی دال بر مرتکب بودن قصور و یا جرمی پاسخگو باشند.

جعفرزاده در جمع‌بندی گفت: بر این اساس اگر طبق گزارش کمیته حقیقت یاب وزیر، مدیر عامل شرکت راه آهن و یا هر فرد دیگری در بروز این حادثه مقصر شناخته شود باید با آن‌ها براساس جرم مرتکب شده برخورد شود. ممکن است جزای قصور وزیر عزل نباشد و جزای دیگری شامل حالش شود بر این اساس بیان حرف‌های احساسی و ایجاد فضای رسانه‌ای آن هم از زبان مسوولان و خواص کشور درست نیست.

وی در عین حال گفت: این صحبت بدان معنا نیست که به دلیل قرار گرفتن در ماه‌های پایانی عمر دولت دیگر نباید وزیری عزل و یا استیضاح شود و وزیر هر کاری بخواهد انجام دهد ، ما چک سفید امضا به کسی و یا کسانی نداده ایم. البته تمام توان‌مان این است تا پایان عمر دولت یازدهم به دولت آسیبی وارد نشود و بتواند کارش را ادامه دهد چون روندی غیر از این به ملت آسیب وارد می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین