کد خبر: ۴۱۱۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

سران قوا با عزمی راسخ در جلسات مشترک، مشکلات را حل کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اختلاف سران قوا موجب سرخوردگی مردم و ایجاد پدیده‌هایی در لایه‌های پنهان جامعه می‌شود که در بزنگاه‌ها این پدیده‌ها خود را نشان می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر این‌که «حتماً باید اختلاف نظر میان سران قوا حل شود»، اظهار کرد: نه تنها مسئولان بلکه همه آحاد جامعه باید در چارچوب قانون مطالبات خود را پیگیری کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: حدوداً از نیمه دوم دولت آقای هاشمی اختلافات سران قوا تا امروز وجود داشته است. این اختلافات بیانگر وجود یک دوگانگی در عرصه مدیریت کلان کشور است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سران قوا می‌توانند در جلسات مشترک این اختلافات را حل کنند، تصریح کرد: پیش از این چنین جلساتی برگزار شده که جنبه تشریفاتی داشته است. در حالی که اگر قرار است چنین جلساتی برگزار شود باید عزمی راسخ و نگاه قاطعی برای حل مشکلات در این جلسات وجود داشته باشد. زیرا مسائلی که موجب ایجاد اختلاف بین سرا قوا شد، با نامه یا دستورالعمل رئیس جمهور حل نمی‌شود و به یک عزم راسخ نیاز دارد. مثل برجام که همه آحاد قدرت‌ساز و قدرتمند نظام به یک تصمیم واحد رسیدند بدون آنکه گرایش‌های سیاسی یکدیگر را نادیده بگیرند.

این فعال سیاسی ادامه داد: البته راه‌حل دیگر هم این است که همه به میثاق ملی یعنی قانون اساسی و سایر قوانین پایبند باشند.

وی با بیان این‌که «قانون مشخص کرده است که شورای تأمین استان‌ها اختیار دادن مجوز برای سخنرانی دارد و دادستان حق لغو این مراسم را ندارد مگر اینکه دلایل کافی و وافی داشته باشد» گفت: لغو سخنرانی آقای مطهری در مشهد اتفاق بدی بود ولی این اتفاق می‌تواند نقطه عطفی برای پیگیری و حل چنین مسائلی در چارچوب قانون باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین