کد خبر: ۴۱۱۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸

اعلام آمادگی بنیاد شهید برای تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های شهدای حله و کرکوک

نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعلام کامل آمادگی بنیاد برای برای تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی حله و نیروگاه کرکوک خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی با تأکید بر آمادگی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و رییس جمهور محترم در پی شهادت عده‌ای از هموطنان عزیزمان در شهر حله و نیروگاه کرکوک عراق گفت: بنیاد با تأسی از فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و پیام مهم ایشان در پی شهادت جمعی از زائرین حسینی (ع) و همچنین نصب العین قرار دادن دستور رییس جمهوری محترم جهت تحت پوشش قرار گرفتن شهدای حادثه تروریستی یاد شده در عداد شهدای انقلاب اسلامی، با توجه به قوانین و مقررات موجود آمادگی کامل خود را جهت اجرای این دستورات اعلام می‌دارد.

وی ضمن تبریک و تسلیت مجدد به خانواده‌های معزز این شهدای گرانقدر و آرزوی بهبودی و سلامتی برای مجروحین این حادثه افزود: حادثه تروریستی در شهر حله عراق که به شهادت جمعی از زائرین اربعین حسینی منجر شد، تألم و تأثر شدید هموطنان عزیز و وجدان‌های آگاه و بیدار جهانیان را در پی داشت. دشمنان به توهم خویش تصور می کنند با چنین وقایع شوم و ددمنشانه ای باعث سستی عقاید و کاهش شور حسینی می شوند اما عاشقان ابا عبدالله حسین (ع) با گام هایی محکم تر و عشقی به مراتب بیشتر از گذشته در مسیر فرهنگ عاشورایی گام خواهند برداشت.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: بر اساس قوانین موجود قربانیان و مجروحین این نوع حملات تروریستی با توجه به مستندات مربوط به سانحه و گزارش وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت و مراجع امنیتی، در عداد شهدا و جانبازان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می گیرند. بر همین اساس در پی شهادت تعدادی از هموطنان زائر اربعین حسینی (ع) در شهر حله عراق، بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغیه‌ای را به تمام واحدهای استانی و شهرستانی خود ارسال کرد که طبق آن دستور شناسایی، تشییع و تدفین پیکر مطهر این شهدا در گلزارهای مطهر شهدا، تشکیل پرونده، شروع خدمات‌رسانی و تحت پوشش قرار گرفتن خانواده این عزیزان بر اساس قوانین و مقررات صادر شد.

به گزارش ایسنا، معاون رییس جمهور در پایان با اشاره به حادثه تروریستی مشابهی که چندی پیش در کرکوک عراق رخ داد گفت: این حادثه تروریستی در شهر کرکوک عراق نیز منجر به شهادت تنی چند از خدمتگزاران عرصه سازندگی شد که بر اساس قوانین موجود، امور مربوط به تشکیل پرونده و احراز شهادت آن شهدای معزز انجام شد و با توجه به تاکید ریاست محترم جمهوری، نسبت به تسریع در خدمات رسانی به خانواده های این شهدا نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین