کد خبر: ۴۱۱۹۸۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
باید منتظر افزایش اختلاف ترکیه و دولت‌مرکزی سوریه باشیم‌؟

قبل از مراسم تحلیف ترامپ،‌ بشار اسد حلب را فتح می‌کند؟/بازیگران اصلی در حلب ویران‌شده چه‌گروه‌هایی هستند؟

در شمال سوریه بازیگران اصلی نیروهای کرد، دولت مرکزی سوریه و ترکیه هستند. سقوط حلب می‌تواند به افزایش تنش میان دولت سوریه و آنکارا بیانجامد. جنگ سوریه قطعا با سقوط حلب پایان نخواهد یافت بلکه تنها وارد فاز تازه‌ای خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- پیش‌روی نیروهای ارتش سوریه در شرق حلب از اواخر هفته گذشته این گمانه‌زنی را تقویت کرده است که احتمال سقوط بخش‌های شمالی آن منطقه و بازپس‌گیری کنترل آن از دست معارضان سوری وجود داشته باشد. در این میان هنوز زمان دقیق روی‌دادن این واقعه معلوم نیست؛ چند هفته یا چند ماه. اهمیت این موضوع آن است که آیا تا پیش از مراسم تحلیف رییس‌جمهوری جدید در امریکا روی خواهد داد؟ اما سوال مهم‌تر از آن است که سقوط حلب چه معنایی برای آینده جنگ در سوریه خواهد داشت. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نشریه «نشنال اینترست» در این‌باره اشاره می‌کند که در شمال سوریه بازیگران اصلی نیروهای کرد، دولت مرکزی سوریه و ترکیه هستند. سقوط حلب می‌تواند به افزایش تنش میان دولت سوریه و آنکارا بیانجامد. 

قبل از مراسم تحلیف ترامپ،‌ بشار اسد حلب را فتح می‌کند؟/بازیگران اصلی در حلب ویران‌شده چه‌گروه‌هایی هستند؟

جنگ سوریه قطعا با سقوط حلب پایان نخواهد یافت بلکه تنها وارد فاز تازه‌ای خواهد شد. دولت سوریه باید برای نگهداشتن دستاوردهای خود تلاش کند. دولت سوریه کمبود نیروهای آموزش‌دیده را احساس می‌کند و در نتیجه وابسته به نیروهای شبه‌نظامی است. در نتیجه برای دولت سوریه اهمیت دارد که دستاوردهای خود را با تلفات کم نیروی انسانی حفظ کند. نکته دیگر آن که توازن قوای کنونی در شمال سوریه به طور گسترده‌ای وابسته به تفاهم میان ترکیه و روسیه است‌.

دولت سوریه رضایت داده که نیروهای ترکیه را در خاکش بپذیرد منتهی به شرط عدم مداخله ترکیه در حلب. اما آیا این توافق پابرجا باقی خواهد ماند؟ این توازن قوا به خطر افتاده است به خصوص آن‌که ترکیه هواپیماهای سوریه را متهم به هدف قراردادن نیروهایش کرده است؛ حمله‌ای که به کشته‌شدن پنج نیروی نظامی ارتش سوریه و زخمی‌شدن بسیاری دیگر انجامیده است. در نتیجه باید انتظار داشت که فتح حلب توسط نیروهای حامی اسد به افزایش تنش میان سوریه و ترکیه بیانجامد. از سوی دیگر این موضوع سبب می‌شود تا دولت سوریه همگرایی بیشتری با نیروهای واحد دفاع خلق مردمی نیروهای کرد داشته باشند. از سوی دیگر نگرانی سوریه از حضور ترکیه می تواند باعث ایجاد همسویی بیش تر دمشق با بغداد شود چرا که عراقی ها نیز نگرانی های مشابهی درباره حضور ترکیه در موصل دارند.

نشنال اینترست در پایان اشاره می‌کند که فتح کامل حلب توسط نیروهای وابسته به اسد می‌تواند به معنای پایان دادن به تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای شرکت اسد و نمایندگان آن در مذاکرات صلح باشد اما قطعا به معنای پایان دادن به جنگ نخواهد بود بلکه فاز تازه‌ای از جنگ ادامه می‌یابد که در آن دولت سوریه با جسارت بیشتری پیروزی‌های خود را به رخ دولت ترکیه خواهد کشید و با کردها روابط نزدیک‌تری خواهد داشت که همگی این‌ها تهدیدی علیه ترکیه محسوب می‌شوند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
11
5
به فرض هم كه بشار اسد حلب شخم زده را بگيرد به چه كار آيد خدا لعنت كنه پوتين را كه بي هوا با جنگنده هاي از رده خارج شده را كه به سر مردم و منازل بمب باران ميكنه .......
سید محمد علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
0
ناشناس 16:27 مهم سرزمین کشور سوریه است ! خدا لعنت کنه اردوغان وال سعود وقطریهای مزدور را که تروریستها را اموزش ذلذه و تجهیز کردند و سوریه را ویران کردند واکثر زیرساختهای اقتصادی سوریه را نابود کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
0
ببخشید آقا حلب متعلق به کشور سوریه است ونه عربستان یا ترکیه!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
0
در پاسخ ناشناس : چظوره دو دستی خاکش رو اسد تقدیم کنه. این هموطن حاضره خانه اش را به بیگانه بدهد
karim
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
2
3
تو کجا هستی جنگ حلب جنگ اسرائیل است نه جنگ پوتین چرا نمیفهمی ؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین