کد خبر: ۴۱۲۰۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۱

عکس/ اردوغان، موزۀ عبدالله‌گل را افتتاح کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طى سخنانی در مراسم افتتاح موزه و کتابخانه "عبدالله گل" شهر قیصریه، این موزه را انعکاس تاریخ سیاسی و معاصر ترکیه دانست.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرآنلاین، رئیس جمهور ترکیه در این مراسم گفت: در سالهای دهه 60 میلادی که جمهوری ترکیه شاهد وقوع اولین کودتای تاریخ خود بود، من در دبیرستان و عبدالله گل یازدهمین رئيس جمهور کشور در دانشگاه مشغول تحصیل بوديم با همکاری او و دیگر دوستان خود حزب عدالت و توسعه را در سال 2001 تاسیس و در نخستین انتخاباتی که در سال 2002 شرکت كرديم، پیروزی بزرگی را به دست آورديم.

 

اردوغان افزود: عبدالله گل یکی از برادران ما و از ابتدا به عنوان نخست وزیر، سپس به عنوان وزیر امور خارجه و در نهایت نیز به عنوان رئيس جمهور در تمامی پیروزی های ما در این دوره سهیم بوده است.

همانطور که می دانید در این روند آخرین تلاشی که سعی در ایجاد مانع در راهمان داشت، کودتای نافرجام 15 ژوئیه بود، اما گروههای داخلی و خارجی که با این کار سعی در سنگ اندازی برسر راهمان داشتند، با مقابله شهادت طلبانه و برحق مردم کشور شکست خوردند. ملت این را نشان داد و در مدت 16 ساعت، این کودتا را به کودتایی دیگر به نفع خود تبدیل کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
2
کودتای 15 ژوئیه که کار خود اردوغان بود برای بیرون کردن مخالفان از راه بود!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین