کد خبر: ۴۱۲۲۲۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

استفاده از "ایران ۱۴۰" برای "گشت دریایی"

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ریاست جمهوری از استفاده از هواپیماهای ایران ۱۴۰ به عنوان هواپیمای گشت دریایی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ریاست جمهوری از استفاده از هواپیماهای ایران ۱۴۰ به عنوان هواپیمای گشت دریایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به همکاری ایران و ایرباس برای ساخت قطعات، گفت: به زودی همکاری با ایرباس برای ساخت قطعات هواپیما را آغاز می کنیم.

وی افزود: قطعه سازان مهم‌ترین حلقه در زنجیره ساخت هواپیما هستند و برای تولید هواپیما باید سه گروه فعال باشند که یک گروه که مهم ترین قسمت در پروسه ساخت هواپیما محسوب می شوند، قطعه سازان هستند.

به گفته دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ریاست جمهوری، مذاکرات با شرکت هواپیماسازی ایرباس برای ساخت قطعات با مشارکت ایران انجام شده و همکاری صنایع هوایی با ایرباس برای ساخت قطعه به زودی آغاز می شود.

منطقی با تاکید بر اینکه اگر سهم طراحی هواپیما از پروسه تولید، 30  درصد باشد و 70 درصد مابقی مربوط به ساخت قطعات و انجام تست است، گفت: در نهایت می‌توان گفت چیزی حدود 40 درصد از وزن پروسه ساخت هواپیما بر روی تولید قطعات است. در حال حاضر کار ساخت قطعات هواپیما در ایران شروع شده است.

وی همچنین با اشاره به پروژه ناموفق ساخت هواپیمای مسافری ایران 140 که مونتاژ هواپیماهای آنتوف 140 بود و چند فروند از این تیپ هواپیما سقوط کردند، اظهار کرد: هواپیمای ایران 140 منهای یک هدف خود که در بخش مسافری موفق نبود، در تحقق سایر اهداف به طور نسبی موفق عمل کرد.

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ریاست جمهوری افزود: چندین هدف از ساخت هواپیمای ایران 140 تعقیب می‌شد که تنها یک هدف از ایران 140 دستیابی به فناوری ساخت هواپیمای مسافری بوده است. اهداف دیگری نیز از ساخت ایران 140 دنبال می‌شد، برای مثال این که از آن به عنوان هواپیماهای گشت دریایی استفاده کنیم. این هواپیما در بخش مسافری موفق نبود اما در سایر اهداف روند خوبی را طی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
سامی
|
Germany
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
با احترام به تمامی افرادی که در تولید این محصول دستی بر آتش داشته اند درود میفرستم و صمیمانه از همشون قدردانی میکنم.. منم فکر میکنم که این پرنده را برای ماموریت های زمینی نباید بکار گرفت و دلیلش هم مشخصه . حق دارند چون اگر هواپیما زبونم لال دچار حادثه شد ، بهتر است تو آب سقوط کنه تا رو زمین ، اینجوری یه چند نفری زنده میمونن.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
پس بلاخره اعتراف کردن پروژه ناموفق بود!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
پس بلاخره اعتراف کردن پروژه ناموفق بود!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
افتخار صنعت هواپیما سازی پوتیین رو دست کم میگیریدا!!!!!!!!!!
خخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
صدا و سیما کجاس که مستندها راجع به صنایع هوایی فوق مدرن روسیه پخش کنه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
پس بلاخره اعتراف کردن پروژه ناموفق بود!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین