کد خبر: ۴۱۲۵۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
تلاش تندروهای آمریکایی برای کارشکنی علیه برجام

توصیه سناتورهای ضدایرانی به ترامپ: ایران تهدیدی بزرگتر از روسیه و چین است

در حالی که بنابه گزارش‌های رسمی نهادهای بین‌المللی ایران تا کنون به تمامی مفاد برجام پایبند بوده است، این دو مقام پیشین در ادعایی مضحک گفته‌اند: «تا به امروز دولت ایران روشن ساخته که قصد احترام به روح برجام و مفاد آن را ندارد.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- «جوزف لیبرمن» سناتور سابق امریکا و رییس گروه ضد‌ایرانی ائتلاف علیه ایران هسته‌ای و «مارک والاس» سفیر سابق امریکا در سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی آن نهاد ضد‌ایرانی در یادداشت مشترک تازه خود در «واشنگتن پست»، توصیه‌هایی را به دونالد ترامپ رییس‌جمهوری منتخب امریکا درباره نوع موضع گیری در قبال برجام ارائه داده‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این دو مقام ارشد پیشین امریکایی می‌نویسند: «ما نیز مانند ترامپ مخالف توافق هسته‌ای با ایران بودیم. ما با وعده او درباره از بین بردن توافق هسته‌ای همدل هستیم و امیدورایم که ترامپ و دولتش سعی کنند سخت‌گیری علیه تهران را افزایش داده و آنان را وادار به مذاکره مجدد کنند تا نتیجه‌ای بهتر برای جهان حاصل شود. اسرائیل و کشورهای عربی در ائتلاف‌شان با امریکا می‌توانند ترامپ را در آغاز مذاکرات مجدد قوی‌تر کند. ما باید با آنان رایزنی کنیم چرا که با ایران همسایه و هم‌منطقه‌ای هستند. آنان طرفینی بودند که در زمان حصول برجام امریکا مورد بی‌توجهی‌شان قرار داد. واقعیت آن است که دولت امریکا در این‌باره اشتباه کرد. کشورهای عربی و اسرائیل متحدان ما هستند در حالی که ایران ما نیست‌ بلکه بزرگترین خطر برای منطقه است. 

در حالی که بنابه گزارش‌های رسمی نهادهای بین‌المللی ایران تا کنون به تمامی مفاد برجام پایبند بوده است، این دو مقام پیشین در ادعایی مضحک گفته‌اند: «تا به امروز دولت ایران روشن ساخته که قصد احترام به روح برجام و مفاد آن را ندارد. ایران به طور بی‌پروا شعارهای ضد‌امریکایی،‌ ضد‌اسرائیلی و ضد‌عربی سر می‌دهد. در ماه گذشته، ۱۱ کشور عربی در سازمان ملل متحد ایران را به مداخله در امور داخلی‌شان متهم کردند. در ماه ژوئن گذشته نیز وزارت امور خارجه کشورمان ایران را دوباره در زمره کشورهای حامی تروریسم در جهان قرار داد. مردم امریکا به وضوح آن‌چه اتفاق می‌افتد را می‌‌بینند. براساس یک نظرسنجی که اخیرا توسط ائتلاف علیه ایران هسته‌ای انجام شد بخش اعظم رای‌دهندگان امریکایی ایران را به عنوان بزرگترین تهدید دولت امریکا دیدند تهدیدی بزرگتر از روسیه، کره شمالی، چین. آنان تنها القاعده و داعش را تهدیدی بزرگتری از ایران می‌دانستند.»

اعضای ائتلاف علیه ایران هسته‌ای در ادامه ادعا کرده‌اند: «با این حال، اگر ایران خودداری کند ایالات متحده و متحدان آن ابزارهای لازم برای اعمال فشار و پاسخگو کردن ایران را در دست دارند. ایران در حال حاضر بیش از حد مجاز آب سنگین تولید کرده و چندین آزمایش موشکی انجام داده که نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است. برای متقاعد کردن ایران به رعایت روح و مفاد برجام همان‌گونه که دنیس راس و دیوید پترائوس اشاره کرده‌اند باید توان بازدارندگی علیه ایران را تقویت کرد. باید به صورت صریح به ایران گفت که در صورت عدم همراهی گزینه نظامی روی میز خواهد بود. این موضوع می‌تواند محاسبات ایران را تغییر دهد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
3
2
حاکمان بدبخت آمریکا به سزای جنایاتشان خواهند رسید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین