کد خبر: ۴۱۲۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

400 خودرو در صف تخلیه پرتقال در رامسر

درخواست باغداران مازندرانی برای فروش پرتقال در تنها مرکز کنسانتره فعال غرب استان موجب سردرگمی باغداران شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
کشاورزان شرق و غرب استان مازندران به‌علت خراب بودن دستگاه‌های آبمیوه‌گیری پرتقال به مدت چهار شبانه‌روز با ایجاد ترافیک سنگین با پارک کردن ۴۰۰ کامیون و نیسان در خیابان‌های کارخانه کشت و صنعت کوثر رامسر بلاتکلیف هستند.

یک کشاورز و باغدار آملی به ایسنا گفت: خسارت سنگین برف بیش از ۴۰۰ هکتار در یک روستای آمل به درختان خسارت زده و پرتقال‌ها نابود شده است.

وی افزود: چهار شبانه در اینجا حضور دارم و با توجه به خاموش بودن دستگاه در بیشتر ساعات هنوز نوبت تخلیه بار نشده، ماشین‌ها شب و روز در صف هستند، کارگران با دست ۲۰ تن پرتقال را خالی می‌کنند و این نشان می‌دهد که فاقد امکانات است.

این کشاورز آملی گفت: علاوه بر این‌که در پرداخت پول پرتقال به ما مشکلات زیادی وجود دارد با کمبود چنین کارخانجاتی در شرق استان نیز روبه رو هستیم و همه کارخانجات کنسانتره و آبمیوه‌گیری در غرب استان وجود دارد.

کشاورزان ساروی و بابلی و بهشهری نیز که دراین صف حضور دارند، اظهار می‌کنند: چندین شبانه‌روز در خیابان‌های رامسر حضور دارند و خرابی دستگاه آبمیوه‌گیری و حجم زیاد مراجعه‌کنندگان و پرتقال باعث معطلی آنان شده است.

رئیس‌ کارخانجات کشت و صنعت کوثر رامسر در این باره به ایسنا گفت: ظرفیت تولید این کارخانه در روز ۴۰۰ تن است و با توجه به بسته بودن همه کارخانجات استان مازندران پاسخگوی حجم زیاد پرتقال وارد شده به این منطقه نیستیم.

«محمود حلاجیان» اظهار کرد: اگر روزی ۷۰۰ تن پرتقال وارد کارخانه شود پاسخگو نبوده و مشکل ترافیک شدید در رامسر ایجاد می‌شود.

وی افزود: این کارخانه عمر طولانی دارد و از این‌رو پاسخگوی این حجم وارد شده نیست.

حلاجیان  تصریح کرد: با حجم بالای پرتقال و یخ‌زدگی پرتقال شرق استان مازندران، آب و هوای ملایم موجب تعریق و تعرق و پوکیدگی پرتقال‌ها شده است.

وی افزود: دولت بر روی کیفیت کنسانتره بحثی ندارد و هدفش جمع کردن پرتقال یخ زده از منطقه است و کیفیت پایین آن به خود دولت مربوط است.

این کارخانه‌دار رامسری گفت: چهار کارخانه  صنایع تبدیلی مرکبات در  غرب استان مازندران در شهرهای رامسر، نشتارود، کترا و سلیمان آباد وجود دارد که به جز رامسر بقیه کارخانجات تعطیل است و کارخانه‌ای در شرق استان مازندران نداریم.

وی افزود: این کارخانه بدون هیچ قراردادی در حال فعالیت بوده و ظرفیت روزانه ۳۰۰ تن را دارد و با توجه به آسیب دیدن پرتقال بر اثر یخ زدگی کشاورزان کل استان مازندران به رامسر هجوم آورده‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین