کد خبر: ۴۱۲۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱

افزایش 70 درصدی بودجه ریلی کشور در سال 96

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سال آینده بودجه حمل و نقل ریلی کشور با افزایش 70 درصدی به سه هزار و 500 میلیارد تومان می رسد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در جریان بازدید از روند احداث خطوط ریلی غرب کشور در ایستگاه راه آهن ملایر اظهار کرد: دولت در سال جاری و بودجه 96، برای شبکه ریلی کشور اهمیت ویژه ای در نظر گرفته و توسعه زیرساخت های ریلی کشور از اولویت های دولت است.

وی افزود: از 10 هزار میلیارد تومان بودجه سال 96 که خاص چهار اولویت حمل و نقل ریلی، موضوع محیط زیست، آب و فاضلاب و طرح های اولویت دار است، دو هزار میلیارد تومان آن به توسعه زیرساخت های ریلی کشور اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از اولویت های ما در برنامه ششم و در سال 96 گسترش حمل و نقل ریلی کشور است تا با اختصاص اعتبارات مورد نیاز و سرمایه گذاری در این زمینه بتوانیم زیربناها را آماده کنیم.
نوبخت درباره راه آهن تهران به همدان و ملایر به کرمانشاه گفت: این دو طرح بزرگ در سفر رئیس جمهوری مورد توجه بود و جزو طرح های اقتصاد مقاومتی است که باید بتوانیم مراکز پنج استان کشور را به شبکه سراسری که به شبکه بین المللی وصل می شود را مرتبط کنیم. 

وی بیان کرد: برای مسیر تهران، همدان و سنندج 143 میلیارد تومان و برای مسیر ملایر به کرمانشاه هم 149 میلیارد تومان اعتبار در مصوبه رییس جمهوری توافق شد که 250 میلیارد تومان برای هر کدام از طرح ها در نظر گرفته شد تا با توجه به هماهنگی های صورت گرفته فراتر از آنچه در پیش بینی ها داریم، این دو طرح به مرحله بهره برداری برسند.

معاون رئیس جمهوری افزود: کار زیرسازی و ریل گذاری راه آهن ملایر، فیروزان به کرمانشاه طبق برنامه زمانبندی خوب پیش می رود و پیش بینی می شود بخش بزرگی از طرح تا آخر امسال و بخش باقیمانده نیز فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده و در دولت تدبیر و امید قابل بهره برداری است.

دکتر نوبخت با بیان اینکه مسیر ملایر تا فیرزوان یک بخش از کار انجام شده است، اضافه کرد: برای راه آهن تهران، همدان و سنندج 172 درصد و راه آهن ملایر، فیروزان به کرمانشاه 175 درصد تخصیص مالی داشتیم و امیدواریم هیچ عذری نباشد و کار با سرعت پیش برود.

وی اظهار کرد: استان همدان و کرمانشاه جزو پنج استان کشور هستند که به شبکه سراسری وصل می شوند و متعاقب آن سنندج نیز جزو این طرح است و بخشی هم برای ارومیه و رشت و بخشی هم برای بیرجند کارهایش در انجام است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: همه تلاش ما بر این است که بتوانیم زیرساخت ها را به نحو شایسته ای آماده کنیم تا با نشاندن لبخند رضایت بر لبان مردم، خستگی از دولت دور شود.

به گزارش ایرنا، نوبخت با تاکید بر اینکه رفاه مردم برای ما در اولویت است، افزود: در این راستا همزمان برای دو هزار واگن برنامه ریزی کردیم که رفاه برای مسافران فراهم خواهد شد و امیدواریم با برقی کردن واگن ها بر کارایی آنها بیفزاییم.

وی ادامه داد: در استان همدان از حدود 800 میلیارد تومان مصوبه سفر بالغ بر 600 میلیارد تومان پرداخت شد و بین 70 تا 75 درصد پرداخت ها صورت گرفته است.

دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور روز پنجشنبه از دو طرح بزرگ ریلی کشور در مسیر تهران، همدان و ملایر به کرمانشاه در غرب کشور بازدید کرد.
راه آهن غرب کشور دارای 560 کیلومتر است که 90 کیلومتر آن از سمنگان اراک تا ملایر در سال 90 به بهره برداری رسیده است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین