کد خبر: ۴۱۲۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶

صدها پلیس انگلیس متهم به سوءاستفاده جنسی

براساس گزارش یک نهاد نظارتی که روز پنجشنبه منتشر شد در طی دو سال اخیر صدها مأمور پلیس در انگلیس و ولز ضمن سوءاستفاده از قدرت و جایگاهشان، متهم به اذیت و آزار و سوءاستفاده جنسی شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
 نهاد نظارتی بر نیروی پلیس انگلیس ( اچ ام آی سی )، ضمن انتشار این آمار، از این مساله به عنوان یکی از جدی ترین اشکال فساد یاد کرده است.

یک مسئول این نهاد نظارتی گفته است احتمالا شمار تخلفات یاد شده که نمونه ' آشکار سوء استفاده از قدرت و ناقض اعتماد عمومی' می باشد ، بیش از شکایت های دریافت شده است.

براساس آمار منتشر شده، در طی دو سال منتهی به ماه مارس گذشته، در کل 436 شکایت از سوء استفاده نیروهای پلیس انگلیس و ولز از قدرت شان برای بهره کشی جنسی صورت گرفته است.

به گفته نهاد نظارتی یاد شد، در کل 334 مامور پلیس به دلیل شکایت های یاد شده، مورد پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

براساس گزارش این نهاد نظارتی، بیشتر سوء استفاده نیروی های پلیس متخلف از کسانی صورت گرفته که به نوعی خودشان قربانی خشونت های خانگی بوده اند.

پیش از این نیز روزنامه تایمز فاش کرده بود که در عرض پنج سال گذشته علیه در حدود 400 مأمور پلیس انگلیس، ولز و اسکاتلند به دلیل سوءاستفاده جنسی شکایت صورت گرفته است. 

تایمز افزود: در حال حاضر پلیس انگلیس در حال تحقیق در مورد 156 مورد اتهام سوءاستفاده جنسی از سوی اعضای این نهاد عمومی است. 

به نوشته این روزنامه، ماموران یادشده در همین حال متهم هستند که از قدرتشان برای پیشبرد فساد اخلاقی‌شان سوءاستفاده کرده‌اند. 

تایمز افزود: خیلی از این ماموران پلیس مواجه با اتهام اذیت و آزار، سوءاستفاده جنسی و تجاوز علیه زنانی هستند که برای طرح شکایت خودشان علیه جرم های صورت گرفته علیه آنها، به این نهاد انتظامی مراجعه کرده بودند. 

به نوشته تایمز، برخی از این قربانیان در داخل پاسگاه‌های پلیس مورد تجاوز و یا اذیت و آزار جنسی قرارگرفته‌اند. 

روزنامه تایمز فاش ساخت به‌رغم صراحت قانون برای برخورد با مامورانی که مرتکب این‌گونه اعمال می شوند، اما تنها شماری اندکی از نیروهای پلیس متخلف رسما متهم و مجازات شده‌اند. 

به گزارش ایرنا،تایمز افزود: براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، به برخی از پلیس‌های متخلف پیش از آنکه آنها به دلیل سوءاستفاده از قربانیان خود، تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند، اجازه داده‌ شده است که استعفا دهند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین