کد خبر: ۴۱۲۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

برگزاری همایش کنترل و پیشگیری بیماری ایدز با حضور بهنوش بختیاری

همایش کنترل و پیشگیری بیماری ایدز شامگاه پنجشنبه (18 آذر) با شعار « زندگی سالم » با حضور بهنوش بختیاری بازیگر سینما و تلویزیون و سفیر انجمن ایدز در واحد بندرعباس برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این همایش که به همت دفتر مشاوره معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، رییس واحد بندرعباس ضمن تاکید به اینکه بیماری اچ آی وی در زمره رفتارهای پرخطر قرار دارد گفت: استان هرمزگان به واسطه مرزی بودن در گستره ملی و منطقه ای ناگزیر از تعاملات بین مرزی در کاهش، کنترل و پیشگیری از این بیماری است.


به گزارش ایسنا، مهدی باقری، وجود برنامه ریزی لازم در زمینه اطلاع رسانی جامع در خصوص این بیماری را کار ویژه بهداشتی بسیار مهم مراکز آموزش عالی استان مطرح کرد و افزود: باید بتوانیم انسانی برای داشتن زندگی سالم در اجتماع پرورش دهیم و در این راستا اولین نکته افزایش اعتماد به نفس در سایه استقلال فردی است کمااینکه در صورت فقدان این حس نمی توان حق مطلب را ادا نمود و مسئله دیگر این است که انتظار می رود هر انسانی بتواند رشد اخلاقی خود را تعالی بخشد و این مهم میسر نمی شود مگر اینکه در حوزه آموزش در دانشگاه ها کار کنیم.

این مقام مسئول راهکار نهایی زندگی سالم را تقویت و رشد معنوی تقوای الهی در دانشگاهها دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه در جامعه آسیب های اجتماعی متعدد وجود دارد باید هرچه بیشتر مولفه های معنوی و آموزشهای علمی و تخصصی در وجود دانشجویان و در سطح استان نهادینه سازی شود.

هچنین در این همایش بهنوش بختیاری، سفیر انجمن ایدز و حامی ترنس های ایران  در خصوص مسائل، مشکلات و راهکارهای بیماری ایدز به سخنرانی پرداخت و در پایان پرسش و پاسخ کارشناسان با دانشجویان در رابطه با روش های پیشگیری، کاهش و کنترل این بیماری انجام شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین