کد خبر: ۴۱۲۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره سوریه

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که فرستاده سازمان ملل به سوریه در نشست شورای امنیت در مورد لزوم انجام عملیات بین‌المللی گسترده‌ای برای بازسازی سوریه صحبت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت در مورد سوریه امروز (جمعه) گفت: استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در سخنرانی خود تأکید کرد که سازش سیاسی در حال حاضر برای انجام عملیات بین‌المللی گسترده‌ای جهت بازسازی سوریه لازم است.

برآوردها حکایت از آن دارد که بازسازی سوریه نیازمند حدود 180 میلیارد دلار است. در این خصوص چورکین گفت: طبیعتا یک کشور به تنهایی یا دو کشور با هم بدون سازش سیاسی و بدون اصلاح مشخص نظام سیاسی که بتواند مخالفان را تا حدی راضی کند، نمی‌توانند عملیات بین‌المللی برای بازسازی سوریه را پیش ببرند.

استفان دی میستورا پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت دیدگاه خود را در مورد اوضاع پیرامون بحران سوریه ارائه داد و گفت: چه بسا زمان بررسی امکان از سرگیری مذاکرات سوری-سوری پیرامون سازش و بررسی زمان و چگونگی انجام رایزنی‌های سیاسی فرا رسیده باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین