کد خبر: ۴۱۴۱۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷

از مناطق نفتی چه چیزی عاید مردم خوزستان می‌شود؟

شهردار اهواز گفت: تنها در منطقه کارون و در اطراف اهواز روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت تولید می‌شود و درآمد آن به خزانه کشور واریز می‌شود و بنابراین حق مردم خوزستان است که به آنان توجه شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 سیدخلف موسوی در مراسم افتتاح زیرگذر شریعتی اهواز که امروز ( 24 آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: ‌در این دوره کارهای بسیار بزرگی انجام شده است و اکنون فرصتی مهیا است که در اهواز تحول صورت گیرد.

وی افزود:‌ حرف دل مردم خوزستان این است که از مناطق نفتی استان چه چیزی عاید آنان می‌شود؟ بنابراین باید تلاش شود که خدمات خوبی به مردم ارایه شود. تنها در منطقه کارون و در اطراف اهواز روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت تولید می‌شود و درآمد آن به خزانه کشور واریز می‌شود و بنابراین حق مردم خوزستان است که به آنان توجه شود. البته اکنون با تعامل خوب استاندار با وزیر نفت، حدود 100 تا 150 میلیارد تومان اعتبارات از سوی وزارت نفت به مناطق محروم حاشیه اهواز اختصاص داده شده است.

شهردار اهواز با اشاره به همکاری شهرداری اهواز و استاندار خوزستان اظهار کرد: در سال‌های گذشته برای ساخت محور اتصال جاده پل ششم به سمت گروه ملی حدود دو سال به ما مجوز داده نمی‌شد و به هر جایی که می‌رفتیم با درهای بسته مواجه می‌شدیم اما اکنون استاندار خوزستان عنوان کردند که اگر مجوز ندادند شما به هر طریقی شده است کارهای خود را انجام دهید.

موسوی ادامه داد: در پروژه روگذر چهارشیر نیز برای جابه‌جایی شبکه برق یک سال و نیم معطل ماندیم اما اکنون و با حضور استاندار خوزستان تمام این مسایل یک روزه حل شده است.

وی گفت:‌ شورای شهر متعلق به مردم است و اگر مسئولان استان در کنار شورا نباشند، طرح‌ها به موقع انجام نمی‌شود. پس از افتتاح این زیرگذر، دو تقاطع غیرهمسطح نیز شروع خواهد شد که یک تقاطع در خیابان امام شرقی و دیگری در منطقه زردشت ایجاد خواهد شد.

شهردار اهواز عنوان کرد: ‌نام شهید مجید سیلاوی جهت نام‌گذاری زیرگذر شریعتی به شورای نام‌گذاری معابر و اماکن شهر اهواز پیشنهاد خواهد شد.  

به گزارش ایسنا؛ محمد صفری، معاون عمرانی شهرداری اهواز، نیز در این مراسم اظهار کرد: ‌با افتتاح این پروژه یکی از گره‌های ترافیکی کلانشهر اهواز گشایش پیدا می‌کند؛ این نقطه در شورای ترافیک نیز به تصویب رسیده بود.

وی افزود:‌ در این دوره بر محور ترافیکی پل پنجم و پل سوم تمرکز شده و تلاش شده است که از پراکنده‌کاری پرهیز شود.

معاون عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به این‌که پروژه‌های عمرانی در حال انجام، موجب حل مشکلات ترافیکی در اهواز می شود، گفت: برای حل مشکلاتی که اکنون وجود دارد، باید از 10 یا 15 سال پیش اقدام می‌شد. پل ولایت که اکنون مراحل نهایی خود را طی می‌کند، 16 سال پیش باید احداث می‌شد.

صفری با بیان این‌که شبکه بزرگراهی اهواز در حال احداث است، اظهار کرد:‌ در زیرگذر شریعتی 780 شمع بتنی، 15 هزار مترمکعب بتن‌ریزی،‌30 هزار متر مربع خاکریزی و بیش از یک هزار متر آسفالت شده است.

به گزارش ایسنا؛ سلحشور عضو شورای شهر اهواز، نیز در این مراسم اظهار کرد: شهر اهواز به طور قطع در جنگ تحمیلی آسیب‌های بسیاری دیده است و به همین دلیل نسبت به استان‌های دیگر عقب مانده است اما در حال حاضر حرکت‌های خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: پروژه زیرگذر شریعتی با 22 متر عرض و 300 متر طول و با هزینه 22 میلیارد تومان و بدون کمک دولتی انجام شده است.

سلحشور افزود: پروژه‌ پل ولایت نیز تا پیش از پایان سال جاری به اتمام می‌رسد. همچنین تا خردادماه سال آینده فاز نخست پروژه روگذر چهارشیر که یکی از پروژه‌های نمونه در سطح خاورمیانه است به بهره‌برداری خواهد رسید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
0
غربت خوزستان دلم رو آتیش میزنه ،کاش ما هم اندازه نصف بیروت برا آقایان ارزش داشتیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین