کد خبر: ۴۱۴۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱

قزاقستان میزبانی مذاکرات صلح سوریه را پذیرفت

نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان پیشنهاد ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان رئیسان جمهوری روسیه و ترکیه را برای میزبانی مذاکرات صلح سوریه پذیرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس جمهوری روسیه روز جمعه از توافق با همتای ترکیه ای خود و همچنین جلب موافقت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای برگزاری مذاکرات صلح این کشور در قزاقستان خبر داد و اعلام کرد که در صورت پذیرش پیشنهاد و همچنین موافقت طرف های سوری، شهر آستانه میزبان نشست خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز شنبه گزارش داد: براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری قزاقستان نظربایف با استقبال از پیشنهاد مطرح شده، آمادگی این کشور را برای هر گونه همکاری با هدف میزبانی موفق از مذاکرات طرف های سوری اعلام کرد.
پوتین در سخنان خود گفته بود با اردوغان توافق کردیم و همراه سوریه به معارضان مسلح پیشنهاد می کنیم، ادامه مذاکرات صلح در یک مکان آرام برگزار شود که آستانه پایتخت قزاقستان می تواند میزبان آن باشد.
مذاکرات صلح سوریه بیش از شش ماه قبل با خودداری برخی گروههای مسلح تحت الحمایه چند کشور غربی-عربی به ویژه گروه ریاض با تعیین پیش شرط برکناری بشار اسد متوقف شد.
روسیه اعلام کرده است گفت وگوها باید مطابق مصوبه های شورای امنیت بدون پیش شرط باشد و آینده حکومت سوریه نیز براساس همه پرسی و نه فشار خارجی تعیین خواهد شد. 
روسیه متحد سیاسی و نظامی سوریه در مبارزه با تروریست ها و جنگجویان ضدسوری است که از سوی چند کشور غربی-عربی به پیشگامی آمریکا پشتیبانی می شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین