کد خبر: ۴۱۴۸۱۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
تلاش عده‌ای برای تحریک مردم در جهت اقدام علیه سفارتخانه‌های خارجی

هشدار درباره تجمع مقابل برخی سفارتخانه‌ها و ایجاد تنش در کشور

«عده‌ای مغرض با سوء استفاده از جریان خبری رسانه‌های غربی تلاش کردند مردم بی‌اطلاع را برای اعتراض جلوی سفارتخانه‌های ایران بکشانند و به این ترتیب مردم ایران را نیز متقابلا به تحریک علیه سفارتخانه‌های خارجی دعوت کنند.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- برخی افراد و گروه‌ها در فراخوان‌هایی به‌صورت پیامکی و در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که احتمالا مقابل هشدار درباره تجمع مقابل برخی سفارتخانه‌ها و ایجاد تنش در کشورسفارتخانه‌ برخی کشورها از جمله ترکیه و انگلیس تجمع کنند. با این حال، مقامات دولتی ضمن هشدار نسبت به این گروه‌ها، تاکید کرده‌اند که هیچ‌گونه مجوزی برای تجمع مقابل سفارتخانه‌ها صادر نشده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ گروهی ناشناس اقدام به انتشار مطالبی تحت عنوان برگزاری تجمع درمقابل سفارتخانه انگلیس در عصر دوشنبه 29 آذر در فضای مجازی و دعوت از مردم برای شرکت دراین تجمع کرده است.

در همین‌باره، معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری تهران گفت که هیچ‌گونه مجوزی برای برگزاری تجمع مقابل سفارتخانه‌ها از جمله سفارت انگلستان در تهران صادر نشده است. علی اصغر ناصربخت روز یکشنبه به خبرگزاری ایرنا گفته است: درخواستی نیز برای برگزاری تجمع در مقابل سفارت انگلستان تاکنون به فرمانداری تهران ارسال نشده است. برهمین اساس برگزاری هرگونه تجمع در مقابل سفارتخانه ها از جمله سفارت انگلستان تخلف بوده و براساس قانون با متخلفان برخورد می شود. 

ناصربخت با بیان اینکه مجوزی برای برگزاری تجمع صادر نشده است، تصریح کرد: دستگاههای مسئول از جمله نیروی انتظامی براساس قانون مانع از برگزاری هرگونه تجمع غیرقانونی در مقابل سفارتخانه‌ها خواهند شد. 

معاون فرماندار تهران همچنین بر رعایت قانون و مقررات به ویژه در حوزه انتشار مطلب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تاکید کرد. 

تجمع مقابل سرکنسولگری ترکیه غیرقانونی است

همچنین برخی گروه‌ها در روزهای اخیر در پی اقدام ترک‌ها در تجمع اعتراض آمیز مقابل کنسولگری ایران در ترکیه اعلام کرده بودند که در اعتراض به این امر در مشهد مقابل سرکنسولگری ترکیه تجمع می‌کنند.

فرماندار مشهد در واکنش به این اخبار اعلام کرد: هرگونه تجمع مقابل سرکنسولگری ترکیه و سایر مراکز وابسته به آن در مشهد غیرقانونی است. محمد رحیم نوروزیان در زمینه فراخوان برخی از گروه‌های مشهدی مبنی بر تجمع مقابل سرکنسولگری ترکیه افزود: هیچ فرد یا گروهی به منظور برگزاری تجمع در این رابطه، مراجعه و یا درخواستی از فرمانداری و مقامات مسئول نداشته است. 

وی با بیان اینکه مرجع صدور مجوز راهپیمایی و تجمع‌ها، وزارت کشور و فرمانداری‌ها هستند، تصریح کرد: تاکنون هیچ مجوزی در این رابطه صادر نشده است و برگزاری هرگونه تجمع مقابل سرکنسولگری ترکیه در مشهد غیر قانونی است و با قانون‌شکنان با قاطعیت برخورد می‌شود.

هشدار بعیدی‌نژاد

سفیر ایران در لندن نیز با تاکید براینکه برخی رسانه‌های غربی، ایران را مانعی بر سر راه خروج معارضین و خانواده‌هایشان در حلب معرفی می‌کنند تاکید کرد: عده‌ای مغرض هم تلاش کردند مردم بی اطلاع را برای اعتراض به جلوی سفارت‌خانه‌های ایران بکشانند تا مردم ایران را هم به تحریک علیه سفارتخانه‌های خارجی دعوت کنند.

حمید بعیدی‌نژاد در صفحه تلگرام خود نوشت: خبرنگاران بین المللی امروز فیلم‌ها و عکس‌های متعددی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد گروه‌های معارض سوری اتوبوس‌هایی را که برای آوردن چهار هزار مجروح و زخمی و خانواده‌های آنها به حوالی شهر ادلب رفته بودند را به آتش کشیدند تا فرآیند تخلیه حلب را نیز با بن بست مواجه کنند.

دهها ساعت است که حدود چهار هزار نفر از افراد زخمی و مجروح و خانواده‌هایشان در دو شهرک در حوالی ادلب و شش هزار نفر از نیروهای معارض مسلح و خانواده‌هایشان در بخش شرقی حلب در انتظار خارج شدن از این مناطق هستند.

تعداد چهار هزار نفر از مجروحین، زخمی‌ها و خانواده‌های آنها دهها ساعت است که برای خارج شدن از محاصره، منتظر اجازه گروههای مسلح معارض هستند تا اجازه دهند اتوبوسها برای بردن آنها  بعد از چند مرحله تاخیر وارد شهرک‌های آنها در حوالی شهر ادلب سوریه شوند.

در نهایت نور چراغ اتوبوسها نورامید را در دل آنان روشن می‌کند و امیدوار می‌شوند که بعد از حدود دو سال محاصره بتوانند برای مداوا به جای امنی بروند. ولی ناگهان گروه‌های مسلح خلاف تعهدات قبلی خود نه تنها اجازه عبور اتوبوس‌ها به شهرک را نمی‌دهند بلکه آنها را به آتش می‌کشند تا بغض و خشونت را در بالاترین درجه نشان داده باشند.

این در حالی است که حدود شش هزار نفر از نیروهای معارض همراه خانواده‌های خود در بخش غربی حلب هم منتظرند که به شهر ادلب حرکت کنند.

 با اقدام خشونت آمیز خود، این نیروهای معارض نه تنها تفاهم بدست آمده برای خروج مجروحین از دو شهرک نزدیک ادلب را بر هم می‌زنند، بلکه خروج نیروهای معارض و خانواده‌هایشان از حلب را نیز به تعویق می‌اندازند.

جای تاسف است که برخی رسانه‌های غربی بدون توجه به واقعیت‌های در صحنه در چند روز گذشته سعی می‌کردند که ایران را مانعی بر سر راه خروج معارضین و خانواده‌هایشان در حلب معرفی کنند.

 عده‌ای مغرض هم با سوءاستفاده از این جریان خبری تلاش کردند که مردم بی اطلاع را برای اعتراض به جلوی سفارت‌های ایران بکشانند و بدین ترتیب مردم ایران را نیز متقابلا به تحریک علیه سفارتخانه‌های خارجی دعوت کنند. اطلاعات موثق نشان می‌دهد سازمان منافقین که دیگر جایگاهی نزد ایرانیان ندارد در پوشش حمایت از اقدامات انسان‌دوستانه از مردم حلب نقشی کلیدی در این فعالیتها ایفا می‌کند. هوشیار باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
مردم
|
-
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
1
12
گروه فشار دستبكار شويد نگذاريد با هيچ كشوري ميانه خوبي داشته باشيم . فقط روسيه و لبنان و سوريه و ونيزوئلا مال شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
این کارها رو می کنید بعد میگید امریکا بد عهدی کرده اول خودمون اصلاح کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
5
4
ای کاش این سطح هوشیاری مسئولین برای سفارات انگلیس کثیف و خائن
روز حمله به سفارت عربستان هم وجود داشت و این طور کشور را در مجامع بین المللی سکه یک پول نمیکردند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
دوست من از این حرفا گذشته دقت کردی که سفیر کبیر یک کشور ترور شده که سال هاست سابقه نداره و فعلا هیچ کشوری واکنش خاصی در ترکیه نشان نداده؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
1
15
نان دلواپسان در التهاب جامعه است . باید جامعه همیشه ملتهب باشد تا دلواپسان به اهداف خود برسند . دلواپسان مانع ایجاد آرامش در کشور هستند . هر روز باید به یک بهانه مشکلاتی را برای مردم ایجاد کنند .‌ قطعا تجمع در مقابل سفارتخانه یک کشور ، به معنای لشکر کشی سیاسی علیه آن کشور است و چه به حمله به سفارت منتهی بشود و چه نشود ، در هر صورت موجب بروز مشکلاتی در روابط فی مابین خواهد شد . آیا ایران باید با همه دنیا بجنگد ؟..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
1
11
شک نکنید آنان که در مقابل سفارت خانه ها تجمع میکنند ، نفوذیهای دشمن هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
12
یعنی این دسته از افراد بی شعور و عوضی رو باید جلوی همون سفارت خونه ها آتیش بزنند تا با آبروی یک کشور بازی نکنند . یعنی چی یاد گرفتند برای هرچی میرن جلوی سفارت شعار میدن و بازی در میارن !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
5
یا خیلی شکمت سیره یا انقدری گشنه ای که دیگه بیخیال همه چی شدی چسبیدی به سفارت....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
4
داداش تو نون شبت رو دربیار.... به فکر آتش زدن بقیه نباش..... یا خیلی شکمت سیره یا انقدری گشنه ای که دیگه بیخیال همه چی شدی چسبیدی به سفارت.... حالا میخاد سفارت لبنان باشه.... انگلیس باشه... ترکیه یا روسیه...
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
4
به تعدادی جوان فعال با ظاهری ناآرسته و داغان ، دارای مهارت صخره نوردی جهت بالارفتن از دیوار ، مسلط به ساخت کوکتل مونوتوف با حقوق و ساندیس مکفی نیازمندیم ( فوری ) - خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
مولوتوف
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین