کد خبر: ۴۱۵۶۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

الحاقیه جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا برای تسهیل صادرات تجهیزات پزشکی به ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا با اضافه کردن الحاقیه‌ای جدید به دستورالعمل مبادلات تجاری و تحریم‌های ضد ایرانی خود، فهرست تجهیزات پزشکی و کالاهای کشاورزی قابل صدور به ایران را گسترش داد.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه یک الحاقیه جدید برای تحریم‌های ضد ایرانی صادر کرد که براساس آن، علاوه بر آزاد کردن صادرات میگو، فهرستی گسترده‌تر از تجهیزات پزشکی قابل صادرات به ایران را به اطلاع تاجران رسانده است.

وزارت خزانه‌داری اعلام کرد که این الحاقیه شامل مجوزهای جدید یا توسعه یافته درخصوص آموزش، ارائه قطعات یدکی، نرم افزار و خدمات لازم برای تعمیر و نگهداری از دستگاه های پزشکی است.


به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این الحاقیه جدید دستورالعمل مبادلات تجاری و تحریم‌های ایران با شماره 530-560 منتشر شده و از 23 دسامبر اجرایی است.

در این الحاقیه فهرستی دقیق‌تر و البته گسترده‌تر از تجهیزات پزشکی مجاز به صادرات مستقیم یا غیرمستقیم از آمریکا به ایران آورده و به علاوه تاکید شده است که برای صدور برخی تجهیزات پزشکی خاص به برخی افراد خاص که شرح آنها نیز آورده شده، کماکان می‌بایست مجوز موردی از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا گرفته شود.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری فهرست خدمات مجاز مرتبط با صادرات این تجهیزات مانند آموزش خریدار نیز آورده است. آمریکایی‌ها صادرات میگو و تخم میگو به ایران را نیز آزاد کرده‌اند.

در این الحاقیه همچنین به قواعد مبدأ کالاهای صادراتی از ایران پرداخته شده و تعریف دقیق‌تری از کالاهای دارای منشأ ایرانی آورده شده است.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
آذین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
0
0
پس هی میگفتن ما لوازم پزشکی و کشاورزی رو تحریم نکردیم راست بوده!!!

میگفتن خودشون خودشونو تحریم کردن حق با اونا بوده پس!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین