به گزارش عصر ایران به نقل از "تلگراف"، تنها مردم نیستند که در حسرت داشتن یک پورشه به سر میبرند، بلکه بسیاری از گروههای خودروسازی نیز پورشه را الگوی خود قرار داده و از عملکردهای آن پیروی میکنند.
اما اگر کمی به گذشته برگردیم، به یاد میآورید که کمتر از 20 سال گذشته شرایط در این کمپانی چندان خوب نبود. در واقع میتوان گفت اوضاع کاملا وحشتناک تلقی میشد. در اواسط دهه 90 پورشه به محصولی نیاز داشت که بتواند در شرایطی اسفبار برگ برنده این کمپانی محسوب شده و شرکت ر از ورطه ورشکستگی برهاند. جانشینی که نه تنها ر کیفیت بلکه در اعداد و ارقام سودآوری شایستگیهای خود را نشان دهد.
مدل پورشه 928 به عنوان جوانترین طراحی این کمپانی در اواسط دهه 90 میلادی به ثبت رسید و و اولین مدل آن در سال 1978 از خط تولید خارج شد. پس از آن مدلهای 968 پورشه که قدیمیتر از مدلهای 911 و 924 محسوب میشدند دچار ارتقاء و توسعه شدند و مدلهای مختلف از آن ساخته شدند. اینک حدود 30 سال از تولد این اتومبیلهای معروف میگذرد. پورشه احترام خاصی را برای این مدل خود قائل است. باکسترها در طول زمان با کدهای مختلفی تعریف شدند.
پورشه راز بقاء در بازار راکد آن دهه را استفاده از طراحیهای اسپورت عنوان کرد. طراحیهای مفهومی اسپورت با سقفهای متنوع تاشو باعث شد تا سرانجام باکسترها راهی بازار شوند.
اولین نمونه مصرفی آن در سال 1996 وارد بازار شد. شرکت پورشه با همکاری شرکت تویوتا در نصف کردن روند تولید خودرو، توانست باکستر را به یک مدل ارزان قیمت تبدیل کند و در نتیجه این مدل به پرفروشترین خودروی پورشه تبدیل شد. البته تا زمانی که در نهایت مدلهای SUV عرضه شدند و شرکت پورشه را به سطح موفقیت امروزیش رساندند.