کد خبر: ۴۱۸۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

چاووش‌اوغلو: تلاش دمشق برای سلطه بر ادلب، آتش‌بس را به شکست می‌کشد

وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد تلاش نظام سوریه برای سیطره بر استان ادلب، موجب "فروپاشی" آتش‌بس می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از  شبکه خبری سیریانیوز، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک بعد از دیدار با همتای یونانی خود گفت: تلاش نظام سوریه برای سیطره بر ادلب به "شکست" آتش‌بس در کشور و ایجاد تنش و آشوب جدید می‌انجامد.

علی حیدر، وزیر آشتی ملی سوریه اعلام کرده که هدف بعدی ارتش سوریه احتمالا ادلب خواهد بود. وی گفته بود که نظام سوریه نمی‌تواند بگذارد ادلب تا ابد در دست مخالفان باقی بماند.

چاووش‌اوغلو در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود خطاب به بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و ارتش این کشور گفت: شما راهکار سیاسی می‌خواهید یا نظامی؟ باید مشخص کنید که چه می‌خواهید. باید طرف‌های سوری به آتش‌بس پایبند باشند. راهکار سیاسی بهترین راهکار برای حل بحران سوریه است.

چاووش‌اوغلو گفت: نظام سوریه ۱۰ روز پیش تمایل خود را به حل سیاسی بحران از طریق سندی که امضا کرده نشان داد و روسیه نیز آن را ضمانت کرد. توافق آتش‌بس به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهد که به ضرر دیگری دستاوردهایی را حاصل یا برای سیطره بر مناطق تلاش کند.

وی درباره حمایت آمریکا از نیروهای "سوریه دموکرات" نیز گفت: اینکه هم‌پیمان آمریکا به این نیروها سلاح بدهد برای ما قابل قبول نیست. سخت است کشوری که از تروریسم حمایت می‌کند هم‌پیمان باشد. تروریست‌ها از پادگان‌های "ی.ب.ک" بیرون خارج می‌شوند و برای اجرای حملات انتحاری به ترکیه می‌آیند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین