کد خبر: ۴۱۹۳۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵

توضیح کاخ سفید درباره هشدار ناوشکن آمریکایی به چهار قایق ایرانی

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به انتشار خبری مبنی بر شلیک گلوله یک ناوشکن آمریکایی به سمت قایق‌های ایرانی در آب‌های خلیج فارس گفت: ناوشکن آمریکا برای هشدار به قایق‌های تندروی ایرانی به سمت آنها گلوله شلیک کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش اسپوتنیک، جاش ارنست در نشست خبری روز دوشنبه خود به اظهارات دو مقام پنتاگون مبنی بر اینکه یک ناوشکن آمریکایی در تنگه هرمز به سمت چهار قایق ایرانی که متعلق به نیروهای سپاه پاسداران بوده است گلوله شلیک کرده، واکنش نشان داد و آن‌ را اقدامی غیرایمن دانست که می‌تواند تنش‌های کنونی میان دو کشور را افزایش دهد.

ارنست گفت: این چهار قایق تندروی ایرانی به ناوشکن آمریکا نزدیک شده بودند. واشنگتن نمی‌داند که نیت این قایق‌ها چه بوده اما این اقدام قابل پذیرش نیست. چنین اقداماتی به طور قطع نگران‌کننده هستند و بدون شک می‌توانند خطر افزایش تنش در شرایطی که ما معتقدیم که باید به دنبال راه‌هایی برای کاهش تنش باشیم را افزایش دهند.

بر اساس این گزارش، این‌ تازه‌ترین مورد از یک‌سری رویارویی‌های نیروی دریایی ایران در آب‌های خلیج فارس با نیروی دریایی آمریکا است. پیش از این نیز در ماه اوت مقامات دفاعی آمریکا مدعی شدند که قایق‌های گشت‌زن نیروی دریایی ایران در تنگه هرمز به ناوشکن آمریکا در منطقه نزدیک شده بودند.

به گزارش ایسنا، مقامات ایران در واکنش به این ادعاها تاکید کرده‌اند که  ایران همواره طبق قوانین مربوط به آب‌های بین‌المللی اقدام می‌کند و وظیفه خود می‌داند که از مرزهای آبی‌اش محافظت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
1
نیروی دریائی ایران نه نیروی دریائی سپاه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین