کد خبر: ۴۱۹۶۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
دبیر مجمع روحانیون مبارز خراسان رضوی:

"هجمه‌ها" محبوبیت هاشمی‌رفسنجانی را بیشتر کرد

دبیر مجمع روحانیون مبارز خراسان رضوی با اشاره به هجمه‌هایی که علیه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اواخر عمرشان صورت گرفت، گفت: سعه‌صدر این شخصیت فوق‌العاده بود که توانست هجمه‌ها را تحمل کند، اما از مسیر انقلاب منحرف نشود.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام علی عجم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا، با بیان اینکه شخصیت علمی، سیاسی و اجتماعی آیت‌الله رفسنجانی بر همگان آشکار است، اظهار کرد: ایشان از چهره‌های نواندیش در نهضت اسلامی در کشور بودند و همیشه اسلام را با توجه به مکان و زمان و موقعیت موجود مطرح می‌کردند و در این راه فعالیت‌های زیادی انجام دادند، از جمله اینکه کتاب تفسیر راهنما را که بیش از 20 جلد است برای تفسیر قرآن نوشتند که در خدمت حوزه‌ها و مراکز علمی است.

وی با بیان اینکه شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شخصیتی خودساخته بود، خاطرنشان کرد: هجمه‌هایی که در دوره‌های آخر عمر ایشان از طرف افرادی معلوم‌الحال اتفاق افتاد اگر کوه بود کوه را از پا درمی‌آورد، اما ایشان با شخصیتی که داشتند توانستند این هجمه‌ها را با سعه‌صدر پشت سر بگذارند و از روال عدل و تقوا و انصاف خارج نشوند و همیشه صبوری پیشه کرد، این هجمه‌ها نه تنها از شخصیت او نکاست بلکه به محبوبیتش اضافه شد و بیشتر اوج گرفت، نتیجه‌اش را هم در انتخابات خبرگان سال 94 دیدیم.

عجم افزود: هیچکس به اندازه آقای رفسنجانی نزد امام محبوبیت نداشت. بیش از 55 سال ایشان با امام در صف اول مبارزه بودند.

دبیر مجمع روحانیون مبارز خراسان رضوی ادامه داد: بعضی از دوستان تعریف می‌کردند که وقتی رهبرانقلاب و آقایان مطهری و بهشتی و آقای هاشمی دور هم جمع می‌شدند، آقای رفسنجانی را مجبور به حرف زدن می‌کردند و می‌گفتند ما از حرف زدن ایشان لذت می‌بریم.

وی با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خناس‌ها می‌خواستند بین ما اختلاف باشد، اظهار کرد: رفتاری که آقای رفسنجانی داشتند مانع از این شد که خناسان به مقاصد خویش برسند. اختلاف نظر داشتند، اما هیچوقت طوری رفتار نمی‌کردند که مقابل رهبری قرار بگیرند و می‌گفتند که آقای خامنه‌ای رهبرند و ما رهرو، سعه‌صدر این شخصیت باید فوق‌العاده باشد که هجمه‌ها را تحمل کند، اما از مسیر انقلاب منحرف نشود. هاشمی رفسنجانی، سردار سازندگی و امیرکبیر دوم ایران بود.

عجم با تاکید بر اینکه ایشان چهره‌ای تاثیرگذار در مسائل حساس و بحران‌های کشور بودند، هاشمی را لنگر کشتی انقلاب خواند و افزود: اگر همان جریان مخالف ایشان قرار باشد پس از درگذشت ایشان با دست باز به کارش ادامه دهد مسلما باعث ایجاد مشکل خواهد شد. این جریان اگر بخواهد برای سواستفاده شخصی تضادی بین نظام و آقای رفسنجانی ایجاد کند آثار تخریبی زیادی برای نظام خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
1
بیشتر از هجمه ها این تفکرات و رفتار دور از ریا و تملق ادمیست
که محبوب میکند
تفکراتی که عمومیت مردم را به همراه دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
الان محبوبترین شخص(نه مقام) نزد مردم آقای سید محمد خاتمی است.
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
1
عزّتي رو كه خداوند متعال بده؛ هيچ كس نميتونه خرابش كنه، رحمت خدا بر هاشمي
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین