کد خبر: ۴۱۹۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۹
معاون رئیس‌جمهور:

هاشمی مردی از جنس امیرکبیر بود

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: هاشمی سردار بزرگ سازندگی و مردی ازجنس امیر کبیر بود که ایران ویران شده از جنگ را از نوع ساخت.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری  در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر حضرت شاه چراغ گفت: هنوز باور این موضوع که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در میان ما دیگرنیست دشوار است خصوصا برای من که تا عصر همان روز در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام با ایشان بودم.

وی با اشاره به حضور با نشاط پرتلاش و تاثیرگذار آقای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آخرین جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام طی روزهای شنبه و یکشنبه گذشته از صدا و سیما درخواست کرد که صوت یا تصویر آن جلسه را برای اطلاع رسانی به مردم از نگاه آیت‌الله رفسنجانی پیرامون لزوم توسعه کشور پخش کنند.

انصاری گفت: کسانی که اخبار مهم دنیا را طی سه روز گذشته رصد کرده اند متوجه هستند که خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی راس اخبار مهم و در کانون تحلیل تحلیلگران برجسته بین‌المللی قرار داشت. خبر مصیبتی که بر ملت ایران وارد شد،  نه تنها ایران و منطقه بلکه جهان را لرزاند.

وی تاکید کرد:‌ علت قرار گرفتن خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی در صدر اخبار جهان عظمت نقش و جایگاه و شخصیت این مجتهد بزرگ و سیاست ورز انقلابی است.

انصاری با اشاره به کلام الله مجید و با تاکید بر اینکه رهبران بزرگ تاریخ و پیامبران تاریخ ساز اولاعظم برای اجرای برنامه های انسان ساز و ایجاد بنیان های تاثیرگذار تاریخی نیازمند ابزاری بودند که مهمترین آن‌ها داشتن  یاران و همکارانی توانا و مقاوم است ، نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در انقلاب به مثابه نقش همین بزرگ مردان توصیف کرد.

وی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را از حواریون برجسته امام (ره) در انقلاب اسلامی بر شمرد و با ارائه تحلیلی از وقوع انقلاب اسلامی ایران در آستانه قرن بیستم به نقش تاریخی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در وقوع ، تثبیت و تداوم انقلاب پرداخت.

او گفت:‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در روزهای نخستین انقلاب و از سال 40 بعد از ارتحال آیت‌الله بروجردی و خصوصا از سال 42 همراه و همگام با حضرت امام (ره) بود.

 انصاری در ادامه با اشاره به روند انقلاب و اقدامات آیت‌الله رفسنجانی در کنار حضرت امام (ره) گفت:‌ او یک طلبه فاضل ، مجاهد و جوان بود با دودمانی اصیل، ایمانی راسخ،‌هوشی سرشار و بصیرت و بینشی عمیق که قدرت تحلیلی بالا داشت و مهمتر از همه از شجاعت و پایداری مثال زدنی برخوردار بود.

وی تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درکنار سایر حوارین امام و انقلاب مانند شهدای محراب ، آیت‌الله مطهری، شهیدان غفاری و سعیدی و سایر علمای بزرگ آن دوران در طول 14 سال از  شکل گیری و روند انقلاب تا پیروزی آن اجازه خاموش شدن شعله انقلاب را ندادند.

انصاری با اشاره به روند انقلاب اسلامی پس از بازداشت و تبعید امام (ره) تاکید کرد:‌تجلیل از بزرگان شرط قدرشناسی و ادب  است اما پیش از آن نیازمند شناخت ابعاد شخصیتی بزرگان و اندیشه آنان هستیم. جوانان باید بدانند این کشور و انقلاب با چه افرادی حفظ شد و پیشرفت کرد تا آنان نیز خود را همانند این شخصیت‌ها بسازند.

به گزارش ایسنا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بسیار زود ازاین دنیا رفت، گفت:‌ باید مبانی انقلاب و عوامل پیروزی و دوام آن را به درستی برای نسل جوان تبیین کرده و به آنان منتقل کنیم و جوانان باید بدانند  آیت‌الله رفسنجانی  عمر خود را به مانند یک سرباز آماده باش اما در قالب یک سردار هوشیار در سنگر فرماندهی و همچنین در قالب یک مدیر لایق تمام عیار در خدمت نظام و مردم بود.

او با اشاره به تاثیرگذاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزات انقلابی و زمانی که رژیم ستم شاهی او را به سربازی فرستاد و همچنین دورانی که آن مجتهد فقید را به زندان بردند گفت:‌ساواک و رژیم ستم شاهی می خواست او را بشکند  اما او نشکست و حتی داغ یک آخ و التماس را بر دل عمال حکومت سابق و ساواک گذاشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین