کد خبر: ۴۱۹۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷

مدیرعامل ایران‌ایر: پرداخت هزینه هواپیما بعد از یک تنفس آغاز می‌شود/ ساعات پرواز افزایش خواهد یافت

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر اعلام کرد: پس از یک دوره تنفس که از زمان تحویل هواپیماها آغاز می‌شود، برنامه‌ریزی برای چگونگی بازپرداخت آن‌ها را آغاز خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
فرهاد پرورش، در نشستی خبری در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات موجود در بهره‌وری شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در استفاده از ایرباس‌های جدید مشکل‌ساز خواهد شد، تأکید کرد: ایران‌ایر در دوران سخت تحریم‌ها نیز توانست کارایی خود را حفظ کند و این که ما در پنج سال بدون دریافت یک قطره سوخت از فرودگاه‌های اروپایی پروازهای خود را ادامه دادیم نشان از آن دارد که این شرکت توانایی بالایی در مدیریت داشته‌های خود دارد.

وی ادامه داد:‌ اما در شرایط فعلی و با توجه به این که هواپیماهای جدید به ناوگان ایران‌ایر اضافه می‌شوند، قطعا نیاز به پیگیری جدی در افزایش بهره‌وری هواپیماها وجود خواهد داشت.

به گزارش ایسنا،‌ مدیرعامل ایران‌ایر با اشاره به کارایی پایین هواپیماهای فعلی ایران اظهار کرد: با توجه به این که ما باید هزینه خرید هواپیماهای جدید را در جریان استفاده از آن‌ها پرداخت کنیم، باید ساعت فعالیت روزانه هواپیماها افزایش یابد. در حال حاضر، میانگین ساعات پروازی هواپیماهای ایران حدود هفت ساعت در شبانه‌روز است که این رقم در قیاس با استانداردهای جهانی فاصله قابل توجه دارد. از این‌رو باید تلاش کنیم در مسیر دریافت این هواپیماها میزان بهره‌وری ناوگان و امکانات صنعت هوایی کشور نیز ارتقا یابد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین