کد خبر: ۴۲۰۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

امام جمعه قوچان: آیت الله هاشمی رفسنجانی از استوانه‌های انقلاب بود

امام جمعه قوچان پیام مقام معظم رهبری در تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را دارای نکات زیادی دانست وگفت: آیت الله هاشمی از استوانه‌های انقلاب بوده و خاطره ایشان از ذهن هیچ انقلابی نمی‌رود و روحیه شجاعانه ایشان قابل دقت است .
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی در خطبه‌های نماز جمعه افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسائل فقهی ، حکومتی و سیاسی اهل اجتهاد بود و در کنار امام ماند و انقلابی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.
وی اضافه کرد: دشمن می‌خواست در زمان حیات هاشمی رفسنجانی جریان را برهم بزند اما ایشان با خردورزی جریانات را مدیریت کردند . 
خطیب جمعه قوچان اعدام‌های انقلابی فدائیان اسلام را منکوب کننده رژیم پادشاهی پهلوی دانست و گفت: فدائیان اسلام از سال 1320 کار خود را با تبلیغات و امربه‌معروف و نهی از منکر شروع کرده و پس‌ازآن به‌اجبار وارد کارهای مسلحانه شدند . 
وی ادامه داد: روحیه نواب صفوی و یارانش شجاعانه بود و به خدا اعتقاد داشتند تا در مسیر الهی قدم بردارند و انقلاب اسلامی از همان روحیه نشات می‌گیرد . 
حجت‌الاسلام دستجردی پیشرفت قوچان را نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی دانست و تأکید کرد: نمی‌توان جزیره‌ای کارکرد ، باید برای پیشرفت شهر پس از سنجش نیازمندی‌ها و تحلیل آن‌ها از دولت و مردم و خیران استفاده شود .
وی افزود: مردم از تشریفات کم کرده و پول آن را در حوزه‌هایی مثل درمان یا فرهنگ سرمایه‌گذاری کنند تا با یک سرمایه‌گذاری خوب موجبات پیشرفت شهر فراهم شود . 
وی نابودی و قلع‌وقمع کردن ظلم و طغیان به همراه برقراری عدالت و بالا رفتن سطح دانش و علم در جامعه را از خصوصیات جامعه مهدوی برشمرد و اظهار کرد: کشف استعدادها نیز از صفات این جامعه به شمار می‌آید که امام عصر (عج) به این افراد در جامعه مسئولیت داده و از آنان استفاده می‌کند . 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین