کد خبر: ۴۲۰۴۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸

وضعیت تکان دهنده پناهجویان افغان در صربستان/زندگی منجمد و تنهای کودکان کم سن و سال در واگن های چوبی

سازمان ملل متحد تخمین زده که در حال حاضر بیش از ۷۵۰۰ پناهجو در صربستان حضور دارند که سه چهارم از آنان در اردوگاه های رسمی هستند. گروه های امدادرسان معتقدند رقم واقعی بسیار بیش از این میزان است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی-تصاویری که به تازگی از صربستان منتشر شده اند نشان دهنده سرنوشت تکام دهنده جمعی از پناهجویان عمدتا افغان هستند که در خط مقدم پناهویان سفر کرده به اروپا قرار درند. این پناهجویان شب ها را مجبور به گذراندن زمان در سرمای زیر صفر درجه در واگن های چوبی و از کار افتاده راه آهن صربستان هستند. در حدود دو هزار پناهجو در این کشور حضور دارند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛این کودکان پناهجوی افغان به دنبال زندگی تازه و برای دور شدن از جنگ و درگیری فرار کرده اند و به صربستان رسیده اند. در فیلم های منتشر شده از این کودکان برخی از آن ها بارها سرفه می کند و از شدت سرما بیمار هستند. موسسات خیریه تخمین می زنند که در حدود دو هزار نفر از پناهجویان که بسیاری از آنان زیر سن قانونی هستند در اطراف این انبار متروکه راه آهن در مرکز بلگراد در صربستان روزگار را می گذرانند. جوان ترین پناهجو در این منطقه یک نوجوان ۱۳ ساله افغان است. پزشکان بدون مرز گزارش داده اند که روز یکشنبه گذشته ده مورد حادثه سرمازدگی در میان پناهجویان گزارش شده است تقریبا نیمی از موارد انتقال به درمانگاه را افراد زیر ۱۸ سال تشکیل می داده اند. این پناهجویان روزانه با یک وعده غذایی عدس و کمی نان زندگی خود را می گذرانند. 

گزارش ها نشان می دهند که حدود ۵۰ مهاجر غیر قانونی در روز و گاهی دو برابر این تعداد به صربستان به صورت قاچاقی آورده می شوند بیش ترین تعداد پناهجویان از افغانستان، عراق، پاکستان و سوریه هستند.

سازمان ملل متحد تخمین زده که در حال حاضر بیش از ۷۵۰۰ پناهجو در صربستان حضور دارند که سه چهارم از آنان در اردوگاه های رسمی هستند. گروه های امدادرسان معتقدند رقم واقعی بسیار بیش از این میزان است. 

وهاب یک نوجوان پناهجوی افغان ۱۶ ساله می گوید که دوبار به مجارستان و یک بار به کرواسی رفته اما پلیس مرزی او را دستگیر کرده و به بلگراد بازگردانده است. او می گوید مرزبانان مجار رفتار بهتری داشتند اما پلیس کرواسی ما را مورد ضرب و شتم قرار داد و ۵۰ یورو به همراه تلفن همراه او را گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
خوب چرا در همان کشورها ثبت نام نمی کنند. این ها می خواهند به کشورهای دیگری بروند و حاضر به ثبت نام نیستند پس نباید از دولت های میزبان هم شکایتی داشته باشند. این ها هم خدا را می خواهند و هم خرما را
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین