کد خبر: ۴۲۰۶۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
دبیر مجمع روحانیون خراسان رضوی:

عده زیادی طاقت تحمل افکار آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی را نداشتند

دبیر مجمع روحانیون مبارز خراسان رضوی گفت: متاسفانه به دلیل اینکه عده بسیاری طاقت تحمل افکار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را نداشتند مدام ایشان را مورد انتقادات و هجمه‌های خود قرار می دادند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علی عجم، شب گذشته در هفتمین روز مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در هیئت شهدای کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی سیاستمداری هوشمند، مجاهدی نستوه و طرفدار عزت، عظمت و بزرگی ایران و ملت ایران بود، افزود: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از جمله عالمان نواندیش، صادق و امین بود که در راه آبادانی این کشور تلاش‌های بسیاری کرد.

وی با اشاره به اینکه ایشان عمر خود را در راه عزت اسلام و کشور ایران گذارند، گفت: مسئولیت ما در برابر همه بزرگان دین از جمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این است که اندیشه‌ها، فکر و آرمان‌های آنها را درک کرده و به خوبی بشناسیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه باید دانست که قهرمانان ملی ما چه داشتند که قهرمان شدند و چه کردند که ملت از وجودشان به عزت و عظمت رسید، اظهار کرد: این افکار، اندیشه ها و عملکرد فرد است که از انسان قهرمان می سازد نه ریاست و قدرت افراد.

دبیر مجمع روحانیون مبارز خراسان رضوی با اعلام اینکه از ابتدای انقلاب در کشور دو جریان فکری عمده داشته‌ایم که حاکمیت را در دست داشته و مطابق اندیشه‌هایی که داشتتند کشور را اداره کرده‌اند، عنوان کرد: تفکری که این دو جریان دارند برخواسته از اعتقاد مذهبی است.

وی با بیان اینکه هر جریان برداشتی از انسان‎ها دارند که براساس آن برداشت و اعتقاد برنامه ریزی کرده و با مردم رفتار می‌کند، اظهار کرد: دو برداشت و دیدگاه از انسان در جامعه وجود دارد که یکی می گوید انسانها از کرامت ذاتی برخورداند و محترم هستند و حقوق آنها باید مراعات شود و به هیچ عنوان نباید بی‌حرمتی ببینند.

عجم با اشاره به اینکه براساس این دیدگاه افراد بدون در نظر گرفتن نژاد، اعتقاد و مذهب محترم هستند و به هیچ عنوان در حقوق اجتماعی بین آنها و سایرین نباید تبعیض وجود داشته باشد، افزود: دیدگاه دیگر معتقد است که تنها انسان مومن محترم است و اگر کسی ایمان نداشته باشد نه تنها محترم بوده بلکه هیچ حقی ندارد.

وی با اعلام اینکه براساس این تفکر تنها افراد خاصی از اجتماع حق دارند، اظهار کرد: براساس همین تفکر مسلمانان چندین گروه شده اند و هرکدام مدعی هستند مومن اصلی آنها بوده و سایر گروه ها هیچ حقی نداشته و مومن نیستند که این موجب راه اندازی جنگ‌های مذهبی شده است.

دبیر مجمع روحانیون مبارز خراسان رضوی با بیان اینکه براساس این تفکرها بین شیعه و سنی امروز اختلافات بسیاری ایجاد شده است، بیان کرد: امروز تفکر داعشی همان تفکر خوارج نهروان در صدر اسلام است که می گفت هر کسی که مثل ما نیست مسلمان نبوده و می توان آنها را کشت و بزرگترین جنگ‌های تاریخ نیز از همین عقیده برخواسته است.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی مدام مورد هجمه قرار می گرفت چون عده ای می گفتند ما برحق بوده و مسلمان واقعی هستیم و چون افکار ایشان با تفکر ما متفاوت است می‌شود انواع دروغ‌ها و تهمت‌ها را می‌توان برعلیه ایشان زد، گفت: بدون شک نمی‌توان مردم را مجبور کرد که تنها از یک عقیده خاص تبعیت کنند.
 
دبیر مجمع روحانیون مبارز خراسان رضوی با اشاره به اینکه مردم در انتخاب و عقیده آزاد هستند، گفت: اگر مردم به خدا و ارزش های دینی اعتقاد بیاورند در آخرت پاداش دارند اما در حقوق اجتماعی در دنیا فرقی ندارند و همه یکسان هستند.

وی با اعلام اینکه هیچ کس را نباید از حق خود محروم کرد، افزود: امکانات رفاهی بسیاری که امروز مردم از آنها بهره‌مند هستند از فکر همین انسان‌هایی است که بسیاری آنها را بی‌دین می دانند.

عجم با بیان اینکه آیت الله هاشمی هیچ گاه اعتقاد نداشت که تنها یک گروه باید برمردم مسلط باشند، اظهار کرد: مردم حق انتقاد، اعتراض و بیان سخنان خود را در جامعه دارند و کسی نباید مردم را از این حق محروم کند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی به رغم اینکه معتقد بود مردم باید در بیان سخنان خود آزاد باشند اما عده ای نسبت به این عالم و شخصیت فحاشی کردند، عنوان کرد: نتیجه این تفکر که تنها عده ای خاص برحق هستند استبداد و زور است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
عده ای خانه نشین شده اند چون از مردم شرم دارند. و آفتابی نمی شوند.
عده ای از همجواری آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) با حضرت امام (ره) دارند دق می کنند.
عده ای بعد از ارتحال آیت الله پیام تسلیت و یا مطلبی بیان کردند و فکر کردند مسئله فیصله پیدا می کند و همه چیز تمام می شود و الان پشیمانند و در صدد تقلیل پیام خود و چرخش به نقد آیت الله دارند.
عده ای واقع بین هستند و صف خود را از دلواپسان جدا می کنند و علنی طلب استغفار می کنند - که عملی خدا پسندانه هست-
عده ای عذاب وجدان دارند و کودک درونشان اجازه نمی دهد به عمل خطای خود اعتراف کرده و طلب بخشش کنند.
عده ای نیز برای تطهیر خود جبهه جدید تشکیل می دهند و سعی می کنند آنرا فرا دلواپسی جلوه دهند و دارند لشکر گردآوری می کنند( برای انتخابات) که این نوعی جعل و قلب نام هست که می توان اسم اینها را از دلواپسان به واپسدلان تغییر نام داد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین