کد خبر: ۴۲۱۶۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
پیشنهاد بخشودگی بدهی‌های کسبه

پیش‌بینی چندین ساختمان برای کسبه پلاسکو

وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه این وزارتخانه برای ارائه پیشنهادی به دولت در خصوص مرتفع شدن بدهی‌های کسبه پلاسکو خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا نعمت‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در محل حادثه، بیان کرد: دوستان همه از روز پنجشنبه پیگیر بودیم و علت اینکه زودتر نیامدیم این بود که جلوی کار امدادرسانی گرفته نشود. خوشبختانه ساختمان به دلیل ساعت وقوع حادثه خالی از مردم بوده است. همچنین توانستیم با اتاق اصناف و اتحادیه‌های دیگر موضوع را پیگیری کنیم. حدوده 570 واحد تولید پوشاک در ساختمان بوده اند که عمدتا تولیدی نبوده و دفتر فروش و بنکداری بوده‌اند.

وی افزود: بیمه بیکاری کارکنان نیز برقرار می شود. حدود 2200 نفر اینجا کارگر بودندکه با حساب مالکان در مجموع  حدود 3000 نفر بیمه بیکاری می‌شوند. همچنین حدود 100 میلیون تسهیلات نیز ارائه می شود.  برخی دوستان نیز بدهی‌هایی دارند که فردا پیشنهادی را در این خصوص به دولت می‌بریم که اعمال یا بخشیده شود.

نعمت زاده تصریح کرد: فردا پیشنهاد مصوبه‌ای را تقدیم دولت می‌کنیم. کسبه نباید نگران باشند؛ چرا که  ما تلاش می‌کنیم مشکل آنها حل شود. چندین ساختمان پیش‌بینی شده است. همچنین حدود سه نقطه نیز برای ساماندهی آنان مشخص می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برآورد میزان خسارت‌های وارد شده در جریان این حادثه گفت: برآورد دقیق را نمی دانیم، اما طبق گفته اتاق اصناف، تخمین زده می شود که رقمی بین70 تا 150 میلیون تومان کالا در ساختمان بوده که از بین رفته است. کارگروهی را برای پیشگیری از این حوادث تعیین کردیم و امیدواریم دیگر شاهد بروز حوادث اینچنینی نباشیم.

وی در پایان با تسلیت برای این حادثه از اقدامات آتش‌نشانان قدردانی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
0
تا 150 میلیون تومان کالا ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین