کد خبر: ۴۲۳۳۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
از مشکلات برای بیماران مبتلا به سرطان تا موانع برای تحقیقات علمی

پیامدهای ممنوعیت صدور ویزا برای شهروندانی ایرانی/توصیه‌هایی مشاوران حقوقی به ایرانیان مقیم امریکا/ روایت زندگی سه زن ایرانی

عسگری می‌گوید که امریکا همیشه سرزمین فرصت‌ها به نظر می‌رسید اما اکنون این موضوع تغییر کرده است این تصویری از امریکایی نیست که سال‌ها با تبعیض مبارزه کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- صدور فرمان ممنوعیت سفر شهروندان هفت کشور مسلمان به امریکا توسط دونالد ترامپ رییس‌جمهوری‌ امریکا پیامدهای گسترده‌ای خواهد داشت. سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف به جنبه‌های گوناگونی از این موضوع پرداخته است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سایت ووکس با شرح روایت یک زن ۲۱ ساله ایرانی مبتلا به بیماری سرطان، افزوده است که او اکنون در امریکا در حال مبارزه با بیماری در یک بیمارستان است اما پدر او به دلیل قانون تازه اجازه سفر به امریکا را نخواهد داشت. 

ووکس به زندگی ارینا یعقوبی پرداخته است. او مبتلا به سرطان خون است. این سایت با کنایه می‌نویسد: «او تنها نباید به فکر بیماری‌اش باشد البته به لطف قانون تازه ترامپ استرس تازه‌تری نیز دارد؛ دوری از پدرش!» او در حال مبارزه با بیماری‌اش در بیمارستان سنت جود در ممفیس است. این دومین باری است که در دو سال گذشته بیماری به سراغ او بازگشته است. سال پیش او در مریلند تحت درمان قرار گرفت. رویای زندگی او رفتن به دانشگاه در نیویورک است. او می‌گوید که از سن ۱۴ سالگی مشغول مبارزه با بیماری است و تسلیم نمی‌شود چرا که می‌خواهد در جهان تاثیرگذار باشد. یعقوبی می‌گوید وضعیت دلخراش برایش این است که پدر و برادرش در ایران هستند و ویزا دارند اما با قانون جدید نمی‌توانند به امریکا سفر کنند. او می‌گوید که وضعیت مادرش در ممفیس که همراه با اوست نیز نامشخص است و نمی‌داند آیا می‌تواند برای دیدار پسرش به ایران بازگردد یا خیر. وضعیت خانوادگی آنان به شدت در معرض خطر قرار گرفته است. 

یعقوبی می‌گوید حالش رو به بهبود است اما اخبار تازه حالش را خراب کرده است. او می‌گوید: «وقتی فکر می‌کنید همه چیز رو به بهبودی است، می‌بینید که همه چیز پوچ است و نژاد‌پرستی ترویج می‌شود. این یعنی سقوط سیاره ما؛ این واقعا ناامید‌کننده است.»

این سایت روایت یک ایرانی دیگر که با قانون تازه دست و پنجه نرم می‌کند را نیز بیان کرده است؛سمیرا عسگری که در زمینه تحقیقات مرتبط با درمان بیماری دیابت فعالیت می‌کند. او می‌گوید که ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی کرده بود تا از سوئیس به امریکا سفر کند. او خانمی ۳۰ ساله است که کمک هزینه تحصیلی دوره دکترا در دانشگاهی وابسته به هاروارد را دریافت کرده بود. او یکی از برندگان جایزه‌ای معتبر برای تحقیقات خود در حوزه مبارزه با بیماری دیابت بوده است. او می‌گوید که خوشحال بود که می‌توانست از فرصت شغلی و تحصیلی بهتر در امریکا برخوردار شود. امید داشت که همه چیز برایش بهتر شود». اما ناگهان همه چیز تغییر کرد؛ زمانی که از ژنو به سوی فرانکفورت پرواز کرد کار از کار گذشته بود. او می‌گوید از فرودگاه فرانکفورت نتوانست به بوستون برود و جلوی پرواز او گرفته شد. عسگری می‌گوید در ابتدا پس از بازرسی چمدان‌هایش او گیج شده بود چرا که ویزایش معتبر بود. دلیل ساده بود ترامپ فرمان اجرایی برای ممنوعیت سفر شهروندان ایرانی را صادر کرده بود. 

عسگری می‌گوید که امریکا  همیشه سرزمین فرصت‌ها به نظر می‌رسید اما اکنون این موضوع تغییر کرده است این تصویری از امریکایی نیست که سال‌ها با تبعیض مبارزه کرده است. 

خبرگزاری آلمانی «دویچه وله» نیز با انتشار گزارشی درباره پیامدهای تصمیم اخیر ترامپ اشاره می‌کند که گزارش رسانه‌ها نشان می‌دهد که چند مسافر پیش از سوار‌شدن به هواپیما در نیویورک علیرغم آن که ویزای‌شان معتبر بوده از سفر منع شده‌اند. لیلا منصوری وکیل امور مهاجرت که ریاست انجمن وکلای ایرانی در امریکا را برعهده داشته است می‌گوید که از آن‌چه گذشته شوکه شده است. او می‌گوید که این قانون به طور مستقیم او، خانوده‌اش و موکلانش را تحت تاثیر قرار داده است. 

او می‌گوید که شانین حسن‌پور ۷۰ ساله یکی از بستگانش بود علیرغم در اختیار داشتن ویزای معتبر مهاجرت در امریکا روز شنبه در فرودگاه بین‌المللی دالاس فورث ورث بازداشت شد؛ آن هم به دلیل تصویب قانون منع ورود به خاک امریکا برای شهروندان هفت کشور مسلمان. منصوری می‌گوید که احازه دیدار با این خانم مسن بازداشت شده تا چندین ساعت به او داده نشد. او می‌گوید مسئله آن بود که این خانم با مشکلات پزشکی مواجه است. او می‌گوید که امیدوار است اتحادیه ازادی‌های مدنی امریکا بتواند کاری برای حل این مشکل انجام دهد. او می‌گوید روز شنبه یک قاضی فدرال مجوز اقامت موقت را برای افراد بازداشت‌شده صادر کرد که افرادی چون حسن‌پور را از تبعید فوری مصون نگه می‌دارد. 

این وکیل امور مهاجرت ایرانی معتقد است که دستور ترامپ مغایر با قانون اساسی امریکا و در تضاد با ارزش‌های امریکایی است چرا که ممنوعیت براساس دین است. منصوری به موکلان خود که ساکن امریکا با اقامت دائم و دارای گرین کارت هستند توصیه می‌کند که امریکا را ترک نکنند. او در پایان‌ اشاره می‌کند که این رفتار منصفانه نیست و اکثر تروریست‌ها در حادثه یازدهم ستابمر ۲۰۰۱ میلادی از عربستان سعودی بوده‌اند این در حالیست که وزارت امنیت داخلی امریکا نام این کشور را در فهرست قرار نداده است. 

پیامدهای ممنوعیت صدور ویزا برای شهروندانی ایرانی/توصیه‌هایی مشاوران حقوقی به ایرانیان مقیم امریکا/ روایت زندگی سه زن ایرانی
پیامدهای ممنوعیت صدور ویزا برای شهروندانی ایرانی/توصیه‌هایی مشاوران حقوقی به ایرانیان مقیم امریکا/ روایت زندگی سه زن ایرانی

پیامدهای ممنوعیت صدور ویزا برای شهروندانی ایرانی/توصیه‌هایی مشاوران حقوقی به ایرانیان مقیم امریکا/ روایت زندگی سه زن ایرانی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
1
7
اگه امریکا انقدر شرور و بدذاته که بما میگن اینهمه دانشجو و تاجر و کارآفرین ایرانی اونجا چی کار میکنن؟؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
تازه به اونها، خانواده های وزراء و نمایندگان و سایر بستکان و ... اضافه کنید بقول یک بنده خدایی خوب اینها چرا نمی روند برادر چین ، روسیه و کوبا و ونزوئلا یا حتی جیبوتی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین