کد خبر: ۴۲۴۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

ظریف: امنیت ایران از مردمش ریشه می‌گیرد

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی بر مواضع ایران برای دفاع از خود تاکید کرد و گفت:‌ ما از تهدیدات نمی‌ترسیم، چرا که امنیت ایران از مردمش ریشه گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت:‌ ما از تهدیدات نمی ترسیم، چرا که امنیت از مردم مان ظریف: امنیت ایران از مردمش ریشه می‌گیردریشه گرفته است.  ما هرگز جنگی را آغاز نخواهیم کرد اما تنها می توانیم روی ابزارهای دفاعی خود متکی باشیم.

به نظر می آید وزیر امور خارجه کشورمان این اظهارات را در پاسخ به واکنش برخی مقامات غربی و آمریکا نسبت به آزمایش موشکی اخیر در ایران بیان کرده باشد.

به گزارش ایسنا، وی پیش از این نیز در واکنش به انتقادات علیه آزمایش موشکی جدید در ایران گفته بود که ایران به عنوان کشوری که بیشترین هزینه را از تروریسم بین‌المللی و تجاوز کشورهای خارجی پرداخت کرده است و سابقه تاریکی از نحوه عملکرد جامعه بین‌الملل در تجاوز هشت ساله عراق به ایران در ذهن دارد دفاع از خود را به اجازه طرف‌های دیگر موکول نمی‌کند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه علیه کشور دیگری از سلاح استفاده نکرده است مگر در دفاع از خود. ما هیچ وقت آغازگر جنگ نبوده‌ایم اما در مقابل حملات کشورهای خارجی با شجاعت و به اتکا مردم از خود دفاع می‌کنیم.

ظریف افزود: امیدواریم موضوع برنامه‌های دفاعی موشکی ما خارج از برنامه و قطعنامه 2231 بهانه‌ای برای بازی‌های سیاسی دولت جدید آمریکا نباشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین